کد خبر: ۱۴۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

از بین رفتن کرامت انسانی مصداق بسیار خطرناکتر حقوق بشر آمریکایی


هر ساله در ابتدای تیرماه، کشتار انسان های بیگناه و مظلوم و ظلم و ستم به مردم کشورهای مختلف را مصداق حقوق بشر آمریکایی دانسته و موجی رسانه ای برای محکومیت آمریکا از این همه جنایت شکل می گیرد که امسال به دلیل کشته شدن فجیع یک شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور، این حرکت صحیح پر قدرت تر نیز شده است.
هر چند کشتار انسان ها بسیار بد بوده و دولت آمریکا باید برای گرفتن جان مردم خود و دیگر کشور ها بازخواست شده و ادعای حامی حقوق بشر از او گرفته شود. اما نباید همه موارد نقض حقوق بشر را معطوف به این مصداق کرد.
بارزترین و بدترین مصداق نقض حقوق بشر توسط آمریکا را باید در از بین بردن کرامت انسانی دانست. کرامتی که متاسفانه انسان به عنوان اشرف مخلوقات را در حد یک حیوان تنزل جایگاه داده و او را سراسر نیازهای حیوانی و حتی خود حیوان می کند.
شی انگاری به زن و تبدیل او به یک کالای لطیف و زیبا که اهمیت و ارزشش فقط به همین زیبایی است، مصداق بارزی از حقوق بشر زشت آمریکایی می باشد. آنجا که زن صرفا وسیله لذت مرد شده و باید در رقابتی عجیب خود را چنان بر جنس مخالف عرضه کند که از دیگر زنان عقب نیفتد.
و از آن بدتر این زن آنقدر تنزل پیدا می کند، که واسطه و ابزار فروش یک کالا می شود. آنجا که باید با لباسی همرنگ خودرو ساعت ها در کنار نمایشگاه به ایستد تا مردها از دیدن اندام او ترغیب شوند برای خریدن یک خودرو!!!
مردها نیز در این دایره بدنام  حقوق بشر آمریکایی گرفتار شده و تبدیل به موجوداتی می شوند که هدفی جز افزایش لذت خویش از جهان و خودخواهی محض را در سر ندارند. مردانی که فقط نفس خودشان برایشان مهم است و حاضرند برای لحظه ای خوشی، همه انسانیت زن و متاسفانه اکنون دیگر مردها را لکه دار کنند.
آری بیاییم حداقل این نوع نقض حقوق بشر را که مخالف فطرت انسانیت است، همتراز جنایت های آمریکا فریاد بزنیم تا شاید وجدانی بیدار شده و از این دامی که منشأ همه کشتارهای هولناک و گرفتن جان انسان هاست رهیده شود.

دکتر سید محسن هاشمی
نظرات بینندگان