کد خبر: ۱۴۰۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
در گزارش شیرازه بررسی شد؛

بازپرداخت باقی مانده هزینه سرویس مدارس به کجا رسید؟

امید اسماعیلی رئیس سازمان دانش آموزی فارس در خصوص 44 درصد هزینه باز پرداخت به والدین ابراز کرد: این عدد صحیح نیست چون تا ۴ اسفند سرویس‌دهی انجام شده که معادل بیش از ۷۰ درصد هزینه سرویس را در بر می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، شاید امسال یکی از خاص ترین سال های تحصیلی باشد که دانش آموزان و خانواده ها تجربه کرده اند. در این سال تحصیلی از ابتدای سال تاکنون، مدارس تعطیلات زیادی را تجربه کرده اند، از آلودگی هوا و سرما گرفته تا بحث شیوع کرونا که نزدیک به یک سوم زمان باقی مانده تحصیل را تعطیل کرده است.

در پی تعطیلی مدارس و عدم سرویس دهی رانندگان به دانش آموزان آنچه که بحث داغ روز شد ماجرای عودت مابقی هزینه سرویس مدارس به خانواده ها بود که حرف و حدیث های بسیاری درپی داشت.
44درصد باقی مانده هزینه سرویس مدارس از ادعا تا واقعیت
عده ای به دریافت همان 20درصد باقی مانده قسط سوم راضی بودند اما عده ای نیز معتقدند با توجه به اینکه تنها پنج ماه از مدرسه به دانش آموز سرویس دهی شده این زمان معادل 56درصد هزینه سرویس است و 44درصد باقی مانده باید به خانواده ها برگردد
و یا اینکه تعیین تکلیف شود که در حساب سازمان دانش آموزی باقی می ماند،به دانش آموز برگردانده می‌شود یا به عنوان طلب دانش آموز برای سال آینده در نظر گرفته می شود؟
 
همین ماجرا باعث شد تا آموزش و پرورش اعلام کند، با توجه به تعطیلی‌های اخیر، چگونگی این موضوع در حوزه کارگروه ماده ۱۸ با تفویض اختیار به استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود. 

خبرنگار شیرازه نیز در این راستا به سراغ رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس رفته تا درصد و چگونگی پرداخت مابقی هزینه سرویس مدارس را جویا شود.

 

امید اسماعیلی در خصوص مابقی هزینه سرویس مدارس و عودت آن به خانواده‌ها و اینکه بر اساس نظر والدین چون تنها پنج ماه از سال تحصیلی به دانش‌آموزان سرویس‌دهی انجام شده تکلیف ۴۴ درصد باقی مانده چه می شود، گفت: تنها ۳۵ درصد از خانواده‌ها هر سه قسط را پرداخت کردند که معادل ۴۱ هزار و ۸۰۱ نفر از ۱۲۴ هزار نفر دانش آموز در استان فارس است.
44درصد باقی مانده هزینه سرویس مدارس از ادعا تا واقعیت
اسماعیلی در خصوص 44 درصد هزینه باز پرداخت به والدین، ابراز کرد: این عدد صحیح نیست چون تا ۴ اسفند سرویس‌دهی انجام شده که معادل بیش از ۷۰ درصد هزینه سرویس را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در حقیقت سازمان دانش آموزی در خصوص هزینه سرویس مدارس تصمیم گیرنده نیست بلکه یک کارگروه در این راستا وجود دارد به نام کارگروه ماده ۱۸ و اعضای مشخص دارد که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، نماینده اولیا، نماینده شهرداری و شورا و نماینده شرکت حمل و نقل می باشد و سازمان دانش آموزی تنها نقش نظارتی دارد و  تصمیم گیرنده، کار گروه ماده ۱۸ شهر است، که در اردیبهشت ماه جلسه گرفته شد و ما به عنوان نهادی که هم وظیفه نظارت و هم ساماندهی را برعهده دارد در آن حضور داریم.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس با بیان اینکه در این کارگروه مصوب شده که باید ۲۰ درصد از هزینه سرویس برگردد،گفت: زمان ابلاغ این دستور همزمان با انتصاب بنده شد و شخصاً  آن زمان در کارگروه حضور نداشتم اما پس از انتصاب، مدیرکل آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی دستور دادند هر چه سریعتر تکلیف مابقی هزینه سرویس مدارس مشخص و به خانواده ها اعلام شود، به همین خاطر سامانه‌ای را که مخصوص ثبت نام سرویس مدارس است را بررسی کرده و بلافاصله جلسات مستمر با برنامه‌نویسان سایت به منظور اعمال تغییرات در سامانه برگزار شد و سپس قرار شد از ۲۹ خرداد تا ۱۰ تیرماه والدین با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را وارد کنند تا پس از بررسی‌های لازم، مبلغ به خانواده ها بازگردد.

اسماعیلی همچنین افزود: والدین با مراجعه به این سایت با دو گزینه مواجه می‌شوند یکی اینکه اطلاعات بانکی خود را وارد کنند برای دریافت پول و دوم اینکه این مبلغ در کیف الکترونیکی دانش آموز برای سال بعد باقی بماند اما دانش آموزان پایه دوازدهم که تعداد کمی قسط سوم را پرداخت کرده‌اند از طریق همان سامانه می‌توانند مبلغ را دریافت کنند.

البته اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: همان‌طور که گفتم ما تنها به عنوان مجری این کار هستیم و رئیس کارگروه ماده 18، آقای گودرزی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک هستند که قطعاً اطلاعات دقیق تری ارائه خواهند  داد.

 به همین منظور گفتگویی با شهباز گودرزی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک انجام دادیم. گودرزی در این راستا گفت: ۸۰ درصد از شهریه توسط برخی خانواده‌ها پرداخت شده که به رانندگان و شرکت‌های پیمانکار دخیل در این خصوص پرداخت شد و ۲۰ درصد مابقی هم  پس از جلسه کارگروه ماده ۱۸ مقرر شد به خانواده‌ها عودت داده شود.
44درصد باقی مانده هزینه سرویس مدارس از ادعا تا واقعیت
وی در رابطه با ادعای برخی والدین و نامه ای که در فضای مجازی مبنی بر پرداخت ۵۶ درصد شهریه توسط والدین و اینکه ۴۴ درصد باید به خانواده‌ها بازگردد،عنوان کرد: تا ۴ اسفند سرویس دهی به دانش آموزان انجام شده که حدود ۸۰ درصد می‌شود اما اگر در بحث ۵۶ درصد یا ۸۰ درصد اختلاف نظر یا ادعایی وجود دارد ما حاضریم با دعوت از نماینده سرویس مدارس و مسئول مالی این کار، توضیحات لازم را ارائه دهیم.

گودرزی در پایان ابراز کرد: چنانچه اولیایی در این فرصت زمانی به سامانه مراجعه نکرده و موفق به ثبت درخواست خود نشدند، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و این مبلغ برای قسط اول سرویس سال آینده به کیف پول دانش‌آموز منتقل و در آنجا برای سویس سال آینده ذخیره خواهد شد./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زینب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
0
خوب بود کامل جزئیات رو نوشته بود