کد خبر: ۱۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۹
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس خبر داد:

اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» ویژه دانش آموزان در فارس

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس ،از اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» در مراکز و پایگاه های تابستانی اوقات فراغت استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان ‌می‌توانند در ابتدای تابستان، قطعه زمینی را حداقل به مساحت100 مترمربع در اختیار بگیرند و نسبت به کاشت برخی از اقلام کشاورزی ،متناسب با توانایی های خود و شرایط بومی و محلی اقدام نمایند.
به گزارش شیرازه، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سعید خادمی با اشاره به  اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» در مراکز و پایگاه های تابستانی اوقات فراغت استان گفت: اجرای این طرح می تواند زمینه ایجاد تولید و اشتغال را در دانش آموزان در آینده ایجاد کند.

رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان علاقه‌مند ‌می‌توانند در ابتدای تابستان، قطعه زمینی را حداقل به مساحت100 مترمربع در اختیار بگیرند و نسبت به کاشت برخی از اقلام کشاورزی ،متناسب با شرایط بومی و محلی ،با بهره‌گیری از مشاوره و راهنمایی والدین، مهندسین کشاورزی، مدرسین فنی و حرفه‌ای، اطلاعات اینترنتی و سایر صاحب‌نظران به زیر کشت محصول مورد علاقه ببرند.

خادمی گفت: طرح "مزرعه تابستانی من" با نگاه به اهداف توجه به حرفه خانوادگی، انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال به نسل آینده، کسب مهارت و کارآفرینی ، دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم، به‌ویژه دانش‌آموزان روستایی و عشایری و دانش‌آموزانی که یا شغل والدینشان کشاورزی است یا امکان بهره‌گیری از زمین کشاورزی دارند را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در ادامه گفت: دستورالعمل فعالیت های تابستانی نیز با شعار " هر دانش آموز یک مهارت " به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)و حضوری (محدود) بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، این فعالیت‌ها با استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاه های مختلف ،در فضای مجازی و با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزی، انجام می شود .

وی افزود: از هداف مهم این اقدام ، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای دانش آموزان است که متناسب با شعار سال «جهش تولید» و شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» پی گیری می شود.

خادمی گفت: فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس‌ها ،توسط مدیران پایگاه‌های تابستانی شامل؛ مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، مدارس منتخب ،اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش‌سراها، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان هلال‌احمر، سازمان بسیج دانش‌آموزی و ... ، در شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) انجام می شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: محور برنامه ها و فعالیتهای پایگاه‌های اوقات فراغت استان در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مهارت‌آموزی و ورزشی از جمله (مهارت های ارتباطی ، معرفتی ، هویتی و بصیرتی، مهارت های حرفه ای ، مهارت های فرهنگی هنری نشاط آور و شادی بخش ،مهارتهای اقتصادی و اشتغال زدایی  و مهارتهای ورزشی و سلامت) می باشد .

نظرات بینندگان