کد خبر: ۱۴۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

حذف واسطه های دوم و سوم در میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز

حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز بر حذف واسطه های دوم و سوم در میدان مرکزی میوه و تره بار تاکید کرد.

 جلسه کنترل قیمت میوه و تره بار به ریاست حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز و با حضور لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز، جهاد کشاورزی و اتحادیه بار فروشان شیراز در محل فرمانداری تشکیل شد.
عبدالرسول حقیقی در این نشست، ضمن اشاره به برخی کاستی های موجود در سیستم حال حاضر فروش بار در میادین میوه و تره‌بار مرکزی، برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در راستای تعدیل قیمت‌ها را تا به امروز ناکافی برشمرد. 
معاون برنامه و توسعه فرمانداری شیراز شفاف‌سازی قیمت‌ها، حذف بازارهای دست دوم و سوم در میدان مرکزی و نیز نظارت مستمر بر بازار را از جمله راهکارهای تعدیل قیمت در بازار میوه و تره بار عنوان کرد.
 عبدالرسول حقیقی از عقد تفاهم نامه ای بین شهرداری شیراز و جهاد کشاورزی در راستای واگذاری نقاطی در سطح شهر شیراز به اتحادیه باغداران جهت عرضه مستقیم و بی واسطه محصولات باغی با کیفیت و قیمت مناسب خبر داد.

 لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر نیز از هماهنگی بعمل آمده با شهرداری شیراز جهت توسعه بازارچه ها خبر داد و افزود تعدادی از بازارچه‌های سازمان میادین که به هر دلیل تعطیل شده‌اند به زودی بازگشایی شده و جهت رفاه حال مردم شریف شیراز، فعالیت اقتصادی خود را از سر خواهند گرفت.

 مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ضمن اشاره به توافقات به عمل آمده با اتحادیه بار فروشان شیراز از راه اندازی سیستم هوشمند و مکانیزه فروش بار در میدان مرکزی میوه و تره بار در آینده نزدیک خبر داد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز در پایان اعلام کرد که جلسات کنترل قیمت میوه و تره بار به صورت مستمر تشکیل خواهد شد و لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر به عنوان مسئول پیگیری مصوبات کمیته کنترل قیمت بازار، حسن اجرای مصوبات را شخصا رصد خواهد کرد.

نظرات بینندگان