کد خبر: ۱۴۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
نژادپرستی غرب اینبار در کرونا؛

آزمایش واکسن های تایید نشده کرونا روی سیاهپوستان آفریقایی

نژادپرستی کشورهای غربی حتی در زمینه تست ویروس کرونا که باید برای نجات جان بشریت به کار برده شود، نشان می دهد که این کشورها حتی در زمینه سلامت جهانی نیز با نگاه سودجویانه عمل می کنند.

 از دی ماه سال گذشته و انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در چین، تمام کشورهای دنیا درگیر پیگیری راه های درمان این ویروس خطرناک شدند.

یکی از اقدامات کشورها برای مقابله با شیوع این ویروس تلاش برای ساخت واکسن بود که از همان روز های ابتدایی شیوع ویروس در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شد.
 
یکی از شیوه های مرسوم برای رسیدن به واکسن برای مقابله با هر نوع ویروسی آزمایش ابتدایی این ویروس ها بر روی حیوانات آزمایشگاهی است.
 
این مرحله نیز چندین بار تکرار می شود تا نتایج آزمایش ها به تعادل مورد قبولی برسد و سپس آزمایش بالینی واکسن بر روی افراد داوطلب آغاز می شود.
 
چین یکی از اولین کشورهایی بود که مرحله آزمایش واکسن بر روی حیوانات را در هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا آغاز کرد و به مراحل تست بالینی نیز از میان داوطلبان چینی رسید.
 
در سوی دیگر ماجرای رسیدن به واکسن ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی و به ویژه انگلیس  قرار داردند که در رقابتی جدی با چین و دیگر کشورهای برای رسیدن به واکسن وارد شده اند.
 
 
اخیرا برخی رسانه ها به ویژه رسانه های ضدانقلاب فارسی زبان پرده از آزمایش های بالینی واکسن کرونای تولید شده توسط محققان در دانشگاه آکسفورد انگلیس داده اند.
 
نکته قابل توجه اینکه این واکسن تائید نشده، در آفریقای جنوبی و بر روی سیاه پوستا فقیر این کشور و بعضا با وعده پول انجام می شود.
 
نژادپرستی کشورهای غربی حتی در زمینه تست ویروس کرونا که باید برای نجات جان بشریت به کار برده شود، نشان می دهد که این کشورها حتی در زمینه سلامت جهانی نیز با نگاه سودجویانه عمل می کنند.
 
حال مشخص نیست که سیستم های بین المللی و به ویژه سازمان بهداشت جهانی چرا در برابر این نژادپرستی آشکار از سوی کشورهای غربی سکوت اختیار کرده اند؛ کشورهایی که بارها ثابت کرده اند برای منافع خود، حاضرند مردم دیگر کشورها را قربانی کنند.
 
انتهای پیام/

نظرات بینندگان