کد خبر: ۱۴۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
استاندار فارس:

عدم بسترسازی مناسب مانع استفاده از توانمندی بانوان شده است/کمترین تخلفات اداری مربوط به بانوان است

استاندار فارس با بیان اینکه بانوان در جامعه ما بسیار توانمند و با ارزش هستند،عنوان کرد: اما به دلیل عدم بسترسازی مناسب آنچنان که باید از توانمندی آنان استفاده نشده پس نیازمند بستر فرهنگی مطلوب هستیم که چگونگی نگاه دینی و فرهنگی به آن برای همه گان تبین شود.

به گزارش شیرازه، عنایت اله رحیمی ظهر امروز 10تیرماه در نشست تخصصی  بانوان مدیر استان فارس با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه توسعه یافته و توسعه پایدار نیازمند یک حرکت همه جانبه هستیم، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که از نیروی انسانی آموزش دیده استفاده بیشتری کند، رفاه و تعالی بیشتری را تجربه می‌کند. 

رحیمی با تاکید بر اینکه توجه به استعدادهای بشر بدون درنظر گرفتن جنسیت موجب توسعه پایدار می شود،ابراز داشت: در جامعه برای رسیدن به این امر باید الگوهایی را تعریف کرد که در جامعه ما الگوهای خوبی وجود دارد و تنها باید این موارد را به روزرسانی کرد و با توجه به آنان به نقش‌آفرینی در جامعه پرداخت. 

وی با اشاره به اینکه امروزه با وجود الگوهای  برتر موجود  در جامعه می توان راه روبه جلو را باز کنیم،افزود: ما در فرهنگ اعتقادی و ملی خودالگوهای بزرگی مانند حضرت زهرا (س)و زینب (س) داریم که  پیروی از این بزرگان می‌تواند ما را به سمت و سوی تکامل و تعالی در جامعه سوق دهد چرا که این بزرگان در بخش‌های مختلف زندگی دارای راه و روش خاص بوده‌اند. 

رحیمی با بیان اینکه بانوان در جامعه ما بسیار توانمند و با ارزش هستند،عنوان کرد: اما به دلیل عدم بسترسازی مناسب آنچنان که باید از توانمندی آنان استفاده نشده پس نیازمند بستر فرهنگی مطلوب هستیم که چگونگی نگاه دینی و فرهنگی به آن  برای همه گان تبین شود.

وی در ادامه بستر سازی حقوقی  برای ارتقا جایگاه بانوان را ار دیگر  الزامات حضور زنان در جامعه دانست و گفت: اندیشمندان باید در این زمینه‌ها کار کنند و باید این بستر حقوقی فراهم شود در واقع زمینه‌اش از نیروهای فکری و تحقق آن به دست نمایندگان مجلس باشد. 
عدم بسترسازی مناسب مانع استفاده از توانمندی بانوان شده است/کمترین تخلفات اداری مربوط به بانوان است
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه زمینه‌های اجتماعی این حضور باید در سطح جامعه بروز داشته باشد،تاثیر گذاری تربیتی و اجتماعی بانوان در بحران های مختلف را از دیگر نکات مثبت عنوان کرد و افزود: زنان در برهه‌های مختلف زمانی نشان دادند که نقش تاثیرگذاری دارند که از جمله آنها می‌توان به دفاع مقدس و بیماری کرونا اشاره کرد پس باید  بسترهای اجتماعی این حضور در قالب آموزش و تشکل‌های مختلف هم فراهم شود، چرا که این تشکل‌ها می‌توانند درخواست‌های بانوان را قانونمند و مسالمت‌آمیز به سمت حاکمیت سوق دهند تا نقش بیشتری برای بانوان تعریف شود. 

رحیمی در ادامه به نقش زنان در اقتصاد هم اشاره ای کرد و اظهار داشت:نخستین سطح حضور زنان در اقتصاد، اداره امور مالی خانواده است و برای حضور بیشتر زنان در اقتصاد نیازمند این هستیم که قوانین را به سمت حمایت از فعالیت بانوان ببریم.
 عدم بسترسازی مناسب مانع استفاده از توانمندی بانوان شده است/کمترین تخلفات اداری مربوط به بانوان است
وی رشد علمی بانوان را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: جامعه تحصیل کرده زن با قبل و بعد انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و ما شاهد تحولی عظیم در این حوزه بوده ایم. 

وی در پایان  با اشاره به بانوان توانمند استان.تصریح کرد: کمترین تخلفات و بیشترین دقت نظر اداری  در بانوان مشاهده می شود./
انتهای پیام/


نظرات بینندگان