کد خبر: ۱۴۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
معاون هماهنگی امور استانداری فارس خبر داد؛

افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه آبرسانی از سد درودزن به شیراز توسط رئیس جمهور

رضایی از افتتاح چند پروژه در حوزه وزارت نیرو توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: در پایان همین هفته چند پروژه عمرانی بزرگ استان فارس در حوزه وزارت نیرو افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش شیرازه، محمود رضایی در گفتگو با خبرنگار شیرازه از افتتاح چند پروژه در حوزه وزارت نیرو توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: در پایان همین هفته چند پروژه عمرانی بزرگ استان فارس در حوزه وزارت نیرو افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 محمود رضایی افزود:یکی از این پروژه ها، پروژه آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن است که به طول ۷۷ کیلومتر توسط یک تصفیه خانه بزرگ ابتدای مسیر،  آب را از تونلی که به شکل خاص اجرا شده به عنوان خط دوم وارد شهر شیراز می کند.

رضایی ادامه داد: این پروژه با احتساب خط یک آب شرب شهر شیراز، سالیانه حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب را از سد درودزن به شیراز انتقال می دهد.
افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه آبرسانی از سد درودزن به شیراز توسط رئیس جمهور
 وی با بیان اینکه بخشی از آب مصرفی شهروندان شیراز تاکنون از خط یک بوده است،گفت: حدود ۷۵ درصد از آب شیراز هم از چاه هایی که در نقاط مختلف شهر شیراز حفر شده تامین می شد، که با اجرای خط دو، بخشی از این چاه ها از چرخه تامین آب خارج می شوند و با یک آب پایدار در شهر شیراز روبه‌رو هستیم.

 معاون استاندار همچنین ابراز کرد: مراحل بعدی آبرسانی به شیراز یا از تنگ سرخ بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد،انجام می گردد یا از بخشی از سد کوار تامین می شود،که با این استراتژی به یک آب پایدار و مطمئن خواهیم رسید.

رضایی با بیان اینکه روز پنجشنبه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود،گفت: در فاز نخست آب از سد درودزن به مخزن دوکوهک شیراز خواهد رسید و سپس در فاز بعد آب وارد یکی از مخازن بزرگ معالی آباد خواهد شد.

 وی در ادامه  به افتتاح پروژه دیگری توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه شیراز که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته، جمعیت ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد و شبانه روز ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلابی که وارد آن مجموعه می‌شود را تصفیه کرده و به مصارف صنعت، کشاورزی و فضای سبز شهر شیراز می رسد.

رضایی با بیان اینکه این یک پروژه ی جدید است که با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و تکنولوژی اروپایی ساخته شده،عنوان کرد: پس از این پروژه و با احتساب تصفیه خانه ی اول شیراز صددرصد فاضلاب شیراز تسویه شده و از بسیاری از مشکلات شهر از جمله بوی نامطبوع جنوب شرق شیراز مرتفع خواهد شد.
وی در پایان به افتتاح یک نیروگاه خورشیدی نیز اشاره کرد./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان