کد خبر: ۱۴۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
رئیس کمیته امداد کشور:

فارس در عرصه خدمت پیشرو بوده است/ امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان فارس پیش بینی شده است

بختیاری گفت: توانمندسازی مددجویان از اولویت کمیته امداد است.
به گزارش شیرازه، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور امروز در همایش "شکوه کرامت" و تجلیل از خیرین مسکن ساز فارس با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب احمد ابن موسی(ع) یکی از شخصیت استثنایی بین امام زادگان است. خوشا به حال شما شیرازی ها که در کنار برادر امام رئوف قرار دارید.

وی با تشریح مهربانی خیرین اظهار داشت: زبان از فعالیت های خیرین در یاری رسانی به همنوعان شان قاصر است و هر چه داریم از برکات ائمه اطهار (ع) و عنایات ویژه خداوند است. استان فارس در عرصه خدمت پیشرو بوده است و وحدتی که در این استان حول محور نماینده ولی فقیه در استان فارس وجود دارد ایران همدل رقم خورده است و بزرگترین تحول در این ماه مبارک رمضان شاهد بود.

رئیس کمیته امداد کشور اذعان داشت: رزمایش گسترده همدلی و مواسات که رهبری آن را آغاز کردند، انقلابی به وجود آورد که دنیا مات و مبهوت ماند. مشکلات کرونا محدودیت های جدی ایجاد کرد و خیلی از مشاغل تعطیل شدند، اما در عین حال ید الله مع اجماعه در این جا انجام شد.

وی با اشاره به رونق کار ها در استان فارس تاکید کرد:  کمیته امداد دو قشر را مادام العمر حمایت می کنیم، یکی  سالمندان و دیگری صعب العلاج ها هستند و بقیه باید زمینه کار و اشتغال داشته باشند.

بختیاری با عنوان اینکه ماموریت کمیته امداد امام خمینی (ره) حول محور توانمند سازی مددجویان است بیان کرد: جایگاه کمیته امداد در نظام مقدس اسلامی بال مهربانی است. حدود ۸۰ هزار دانشجو از خانواده مددجو داریم که یتیم هستند و هزار نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.
بختیاری تصریح کرد: در سبدی که به محرومان ارائه می دهیم جایگاه مسکن بسیار مهمی دارد و اگر امروز هزار نفر به خانه می روند و وقتی یتیم دعا می کنند خیلی برای خیرین اثر بخش است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به کمک های مردم در رزمایش مواسات و همدلی افزود: در ماه مبارک رمضان مردم ۵۴۰ میلیارد تومان جهت اطعام مهدوی کمک کردند و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که نشان دهنده عمق ارادت مردم به خداوند سبحان و اسلام است.
به گفته رئیس کمیته امداد کشور مسکن، اشتغال و فرهنگ سازی از اهداف توانمند سازی مددجویان است.
بختیاری با عنوان اینکه سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۲ هزار شغل در استان فارس واگذاری شده است اظهار داشت:  امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در جهت اشتغال ۲۲ هزار نفر از مددجویان فارس پیش بینی شده است و مایه افتخار است که یتیم هایی با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اکنون با تلاش کارآفرین شده اند و به خیرین پیوستند.

وی با اشاره به مجاهدت های مدافعان سلامت گفت: ایران جز بهترین کشور هایی است که توانست با موفقیت در مقابله با کرونا فعالیت خوبی داشته باشد.

این مقام مسئول خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من در پاسخ به سوالات مردم می گویم، ما امید به مجلس یازدهم بسته ایم و امیدوارم ایران با همدلی مسئولین و مردم در مسیر پیشرفت گام های موثری بردارد.

وی با اشاره به اهدا ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان مددجو فارس گفت: برای واگذاری جهیزیه،  بر حرمت گذاری و حفظ کرامت مددجویان سعی شده است و ارزش هر سری از این جهیزیه ها ۱۲ میلیون تومان می باشد.

بختیاری با تشریح تاثیر اشتغال خانگی برای مددجویان کمیته امداد تاکید کرد: اگر اشتغال خانگی را به کمیته امداد واگذاری شود، می توانیم اقتصاد مقاومتی را در این عرصه پیاده کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور از اصحاب رسانه بابت اطلاع رسانی و کمک به کمیته امداد جهت ترویج کار های خِیر تشکر کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان