کد خبر: ۱۴۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

قصه جهادی ها به سر رسید

اولین کتاب جهادی استان فارس با عنوان "اینجا رودخانه‌ای جاریست" در حوزه فعالیت‌ گروه‌های جهادی زیرچاپ رفت.
اولین کتاب در حوزه فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان فارس در قالب یک اثر داستانی با عنوان "اینجا رودخانه‌ای جاریست" پس از طی مراحل مختلف آماده چاپ شده است.

نویسنده جوان کتاب "اینجا رودخانه‌ای جاریست" که روایتی از یک اردوی سه روزه گروهی جهادی در یکی از روستاهای استان فارس را در قالب داستان، روایت کرده است، ضمن ابراز خرسندی از نهایی شدن اثرش، گفت: نوشتن این کتاب ادامه مسیری‌ست که با نوشتن در باره دفاع مقدس شروع سد.

میثم محمدی ضمن تاکید براینکه اهمیت قلم زدن در خصوص گروه‌های جهادی کمتر از ادبیات پایداری نیست، گفت: این کتاب ماحصل حضور در اردوی جهادی روستای مظفری است و سعی کرده‌ام دیده و شنیده و تجربه‌ها را در قالب داستان برخط نگاری کنم.

او با بیان اینکه حضورش در اردوی جهادی، دنیای جدیدی مقابلش گشوده، از تداوم این مسیر گفت و خاطرنشان کرد: . من سعی کردم هرآنچه دیدم، شنیدم، تجربه کردم وپرسیدم به صورت یک روایت داستانی، برخط نگاری کنم و خداراشاکرم که قسمتم شد که این کار را بنویسم.

در اردوی جهادی با دنیای جدیدی روبرو شدم،بازهم جهادی می‌نویسم، اضافه کرد: قبل از زمستان۹۷ هم اعضای گروه نادیان بارها پیشنهاد همراهی با آنان برای آشنایی با روند کار و تولید آثار هنری را داده بودند اما توفیق همراه نمی‌شد، بالاخره اواخر سال ۹۷ فرصتی دست داد و اولین تجربه در این وادی را کسب کردم.

محمدی، حضور در اردوی جهادی را به باز شدن درها به روی یک دنیای جدید، تشبیه و ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز با گروه جهادی نادیان و سایر گروه‌ها همراه شود و بتواند بخشی از فضای فعالیت جهادگران این عرصه را منعکس کند.

این نویسنده جوان که پیش از این «تبعیدی»، «شیربازی دراز» و «آبی چون خلیج فارس» و «آه ماهی» در حوزه ادبیات دفاع مقدس، از او منتشر شده است، گفت: به پاس لحظات نابی که تجربه کردم، سعی می‌کنم در آینده‌ای نزدیک تعداد کارهای جهادی‌ام با کارهای دفاع مقدسم برابری کند.

محمدی درباره مراحل تولید این کتاب جهادی نیز گفت: طی پنج، شش ماه اول سال ۹۸ مراحل اولیه نوشتن کتاب را به پایان رساندم و چندین ماه با خاطرات این اردوی سه روزه زندگی کردم. خوشحالم که پس از پیگیری گروه جهادی و مذاکره با ناشرین مختلف و در نهایت با همکاری نشر عصرصادق، این کتاب به مرحله چاپ رسید و امیدوار هستیم که اواخر تیر آماده عرضه در کتابفروشی‌ها باشد.

او درباره مخاطب خاص این اثر نیز گفت: من معتقدم کارجهادی مختص جناح و سلیقه خاصی نیست. مردم ما با سلیقه‌های متفاوت در همه بزنگاه‌ها پای کار جهادی هستند. من این کار را برای همه نوشتم و یقین دارم خدا به کار جهادی بیشتر نگاه می‌کند و به آن برد می‌دهد.

محمدی افزود: مخاطب این کار بیشتر رده سنی نوجوان و جوان و بزرگسال است و باتوجه ‌به رگه های طنزی که در روایت داستانی تنیده شده، پیش بینی می‌کنم استقبال خوبی از کار شود.

این نویسنده دهه شصتی ضمن تشکر از گروه جهادی نادیان که فرصت حضور در اردو را برای او فراهم کردند و خواهان انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی بودند، گفت: بعد از اتمام این کتاب، با الهام از خاطرات اردو، نوشتن مجموعه داستانک‌های جهادی را آغاز کرده و تاکنون بیش از پنجاه درصد مراحل اولیه نوشتن این مجموعه نیز انجام شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظرات بینندگان