کد خبر: ۱۴۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
در پی رسیدگی ویژه به پرونده اخلالگران اقتصادی؛

دومین جلسه دادگاه متهمان پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت برگزار شد

دومین جلسه دادگاه متهمان پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت با حضور سه متهم اصلی این پرونده، در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده مفاسد و اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

به گزارش شیرازه، دومین جلسه دادگاه متهمان پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت در شعبه ویژه دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی و با حضور سه متهم اصلی پرونده به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

دومین جلسه دادگاه متهمان پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت برگزار شد

در این پرونده به بررسی اتهام آقایان علی خادمیان، رضا چنگیزی و محسن کمالی مبتی بر ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی از طریق فروش خارج از شبکه 25 میلیون لیتر نفت کوره و اخلال در امر توزیع نیازهای روز جامعه در حوزه سوخت پرداتخته شد.

در ابتدا خانم حسینی، نماینده دادستان با دفاع از کیفرخواست ارائه شده اظهار داشت: به استناد گزارش‌ها و تحقیقات انجام شده، متهمان اقدام به اخلال در حوزه سوخت و ضرر و زیان بیش از ٣٠٨ میلیارد ریالی کرده‌اند.

نماینده پخش فرآورده‌های نفتی فارس صدور حواله‌های یارانه دار برای کوره دارن و دریافت حواله‌ها توسط اشخاص غیر مجاز از مهمترین تخلفات انجام شده دانست و خواستار مجازات متهمین شد.

برومندی با بیان اینکه خادمیان در زمان تخلف، رئیس ناحیه مرودشت و چنگیزی مسئول فروش حواله بودند، از تبانی حدود 70 نفر در این پرونده خبر داد.

متهم ردیف اول این پرونده با تاکید بر اینکه حواله بدون مهر از اداره خارج نمیشود، تصریح کرد: تمام شرکت نفت ایران را بیاورید اگر حتی یک ریال از خزانه خارج شده، برای من هزار میلیارد تومان اخلال بزنید.

چنگیزی در ادامه دفاع از خود گفت: کدام کوره، کارخانه‌دار و صنعتی که با آن در ارتباط بوده‌ام، خوابیده است که مصداق اخلال شود؟

وی با قرائت لایحه‌ای خواستار برخی استعلام‌ها که جزییات آنها را اعلام کرد از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس شد و تاکید کرد که حتی یک تخلف اداری متوجه بنده نیست.

در ادامه این رسیدگی، علی خادمیان دیگر متهم این پرونده با بیان اینکه با چنگیزی مراودات مالی شخصی غیر اداری داشته‌ام، اتهامات وارده را رد کرده و ادعای عدم دریافت حتی یک ریال رشوه در زمان تصدی ریاست خود را داشت.

این رسیدگی ادامه دارد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان