کد خبر: ۱۴۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

توقیف تریلی با 25 میلیارد کالای قاچاق / قاتل فراری در دام پلیس فارس / کلاهبرداری با تبلیغ "وام بدون ضامن"

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف تریلی با 25 میلیارد کالای قاچاق 
فرمانده انتظامي استان: با تلاش مأموران یگان تکاور، یک تریلی حامل 25 میلیارد ریال کالای قاچاق در گردنه "موک" توقیف شد 
سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در گردنه "موک" محور "شیراز- فیروزآباد" به يک دستگاه تريلي مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سردار "رهام بخش حبیبی" افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۱ دستگاه الکترو موتور صنعتی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود، کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی در استان فارس گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق 25 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

قاتل فراری در دام پلیس فارس 
رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری عامل قتل 2 نفر در یک نزاع دسته جمعی خبر داد. 
سرهنگ "کاووس حبیبی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، گفت : دی ماه سال گذشته فردی در استان تهران طی یک نزاع دسته جمعی دو نفر را به قتل رسانده و از صحنه متواری می شود.
وی افزود: رسیدگی به پرونده و دستگیری قاتل به صورت نیابت قضایی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته و با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد متهم فراری در اطراف یکی از شهرستان های استان فارس مخفی شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهم طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر و در بازجویی های انجام گرفته، به انجام 2 فقره قتل اعتراف کرد.
سرهنگ حبیبی گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.

 86 کیلو تریاک در خودرو اِل نود 
با توقیف یک دستگاه خودرو اِل 90 ، 86 کیلو تریاک توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  مأموران این پلیس هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی های شهر شیراز، به یک دستگاه خودرو ال 90 مظنون و آن را متوقف کردند.
سرهنگ " عبدالله خسروانی" افزود: در بازرسی از این خودرو،  86 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
وی گفت: متهم به همراه خودرو و مواد مخدر مکشوفه به منظور سير مراحل قانوني به مقر پليس مبارزه با مواد مخدر انتقال داده شد.

 کلاهبرداری با تبلیغ "وام بدون ضامن" 
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری زوج جوانی که با تبلیغ وام بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد. 
سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی گفت: شاکی در فضای مجازی با دیدن آگهی گرفتن وام در کمترین زمان و بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور با فرد درج کننده آگهی تماس برقرار و متهم با شگردهای خاص و مهندسی اجتماعی، اعتماد شاکی را جلب و اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: پس از جلب اعتماد شاکی، وی طی سه نوبت اقدام به واریز مبلغ 650 میلیون ریال به حساب متهم نموده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌های شاکی نبوده است.
سرهنگ سلیمانی گفت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی، متهمان در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.
وی گفت: معمولاً افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند ابتدا با ارائه فرم‌ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد افراد را جلب می‌کنند، به طوری که شهروندان فریب می‌خورند و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود و واریز مبالغی به حساب فرد می‌کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان دریافت وام حتماً به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، گفت: شهروندان اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های جعلی در اختیار اینگونه افراد نگذارند.
رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران فضای مجازی درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir "بخش ارتباطات مردمی"  یا از طریق شماره تلفتن 07121827805 گزارش کنند.

افزایش 80 درصدی کشفیات پلیس فتا در کازرون
فرمانده انتظامی کازرون از افزایش 80 درصدی کشفیات جرایم سایبری توسط پلیس فتا در 3 ماهه نخست سال جاری خبر داد 
سرهنگ "محمد عبادی نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با تلاش كارشناسان پلیس فتا کشفیات جرایم سایبری در 3 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 80 درصد افزایش یافته است.
وی کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی افراد را از جمله جرائمی دانست که در سال جاری بیشترین فراوانی را در پرونده های پلیس فتا داشته اند.
سرهنگ عبادی نژاد عدم آگاهی کاربران نسبت به عواقب نشر و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دلایل افزایش اینگونه جرائم برشمرد و به شهروندان هشدار داد: از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یک بارمصرف اینترنتی) اقدام و در خریدهای اینترنتی حتما از آن استفاده کنند.
وی افزود: با توجه به فعال شدن رمز پویا و روی آوردن مجرمان سایبری به کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی در سایت های تبلیغاتی و همچنین کلاهبرداری تلفنی و پیامکی به عنوان برنده شدن افراد در قرعه کشی خوش حسابی همراه اول و ایرانسل و . . . شهروندان فریب افراد شیاد را نخورند و در انتخاب و نگهداری رمز اول کارت خود نهایت دقت را داشته باشند.

دستگيري 2 سارق اماکن خصوصي در "فیروزآباد" 
فرمانده انتظامي فیروزآباد از شناسايي و دستگيري 2 سارق اماکن خصوصي با 17 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت از اماکن خصوصي حوزه شهرستان فیروزآباد، شناسايي و دستگيري سارق و يا سارقان در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: با اقدامات پليسي و بررسي فني صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسايي 2 سارق سابقه دار شده و با هماهنگي مقام قضائي آنان را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگير کردند.
فرمانده انتظامي فیروزآباد اظهار داشت: در تحقيقات انجام شده، متهمان به 17 فقره سرقت اماکن خصوصي اعتراف و پس از تکميل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستبند قانون بر دستان خرده فروشان مواد مخدر در "فسا" 
فرمانده انتظامي فسا از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و دستگیری 57 خرده فروش مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "فرج رستمي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر اظهار كرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي پاسخگوئي به مطالبات شهروندان و با بكارگيري نيروهاي پليس سطح شهرستان و پيگيري هاي دقيق و عملياتي به كشف و دستگيري متهمان سابقه دار منتهي شد.
وي ادامه داد: با شناسايي پاتوق ها و مخفيگاه خرده فروشان مواد مخدر، طي چند عمليات جداگانه مقدار 11 كيلو و 662 گرم انواع مواد مخدر كشف و 57 متهم در اين رابطه دستگير و روانه دادسرا شدند.
سرهنگ رستمي با قدرداني از تعامل و مشاركت مردمي در اجراي طرح هاي مختلف انتظامي، خاطر نشان كرد: اين گونه طرح ها با هدف افزايش احساس امنيت عمومي به طور مستمر در سطح شهرستان اجرا می شود. 

نظرات بینندگان