کد خبر: ۱۴۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
در همایش بازخوانی حقوق بشرآمریکایی، مدیر حوزه علمیه فارس بیان کرد:

اگر مذاکره با آمریکا در گرو منافع بود، مقام معظم رهبری دلسوزترین افراد بودند/ بت بزرگ آمریکا باید در ذهن ما بشکند

حجت الاسلام استوار گفت: تا وقتی‌که این شکستن بت آمریکا در ذهن‌ها انجام نشود، عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، چه خیری دولتمردان ما از آمریکا دیده‌اند که اکنون بخواهیم به دنبال آنان برویم.

به گزارش شیرازه، همایش بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با حضور امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس، فرماندهان نواحی مقاومت چهارگانه سپاه فجر فارس در شیراز، رئیس کل دادگستری فارس و دادستان مرکز استان و دیگر مسئولین استانی در مسجد شهداء شیراز برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام‌ محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس اظهار داشت: با نگاه به تاریخ بشر، در تداوم گستره تاریخ، جریانی را در مقابل اهل‌بیت(ع) می‌بینیم، از قابیل گرفته تا نمرودی که هزاران نفر از مردم بابل را به خاک و خون کشید، یا فرعون که کودکان بی گناه را می کشت، و تا امروز که ظالمان با نقاب های زیبا، مشغول گردنکشی در مقابل مظلومان هستند.

وی با تصریح بر اینکه مستکبرین عالم در طول تاریخ وجود داشته‌اند و علیه انبیا(ع) و مکتب انبیا(ع) جنایت‌ها کرده‌اند، گفت: امروز آمریکا نماد استکباری است که در مقابل دستورات حق قد علم کرده و خود را به عنوان مصلح و حامی حقوق بشر و آزادی معرفی می کند.

حجت الاسلام استوار به بیانات قرآن کریم که در طول تاریخ، گردنکشان را مدعی حقوق بشر می داند اشاره کرد و اسلام را دین کاملی دانست که تا گستره قیامت برای سعادت بشریت معین‌شده است.

مدیر حوزه علمیه فارس با تأکید بر اینکه چند اصل وجود دارد که امروز در دنیا مقبول انسانیت و جامعه بشری است، تصریح کرد: این اصول جزو دستورات اولیه و مسلم اسلام است و پیشوایان دینی ما جزو نخستین کسانی بوده‌اند که ملتزم به این اصول بوده‌اند، اما نظام سلطه یک رنگین‌کمانی است که طیف‌های مختلف را در خود جای‌داده و پرچم‌دار آن آمریکا است در نقطه مقابل این اصول قرارگرفته‌اند.

این استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر اینکه آمریکا پا به روی اصول حقوق بشر می گذارد، اصل حیات بشر را نخستین اصلی دانست که عقل انسان آن را حکم می‌کند، اما جان بشر هیچ ارزشی برای نظام سلطه ندارد؛ اصل کرامت را دومین اصل انسانی برشمرد و گفت: کرامت داشتن و محترم بودن انسان یک اصل از اصول مسلم اسلام است اما هنگامی در فرهنگ نظام سلطه می نگیریم می‌بینیم که کرامتی دیده نمی‌شود، همچنین به نام زن بیشترین توهین‌ها به مقام زن می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ استوار با عنوان اینکه سومین اصل انسانی، برابری نژادهاست، یادآور شد: آنچه مورد احترام در نظام سلطه است، نگاه تبعیضانه به رنگین و سیاه‌پوستان است، قتل جورج فلوید که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد و فضای اجتماعی آمریکا را ملتهب کرده است، نه نخستین جنایت نژادپرستانه دستگاه حاکمه آمریکا بوده و نه آخرین جنایت خواهد بود.

وی به آیه 13 سوره حجرات اشاره کرد و بیان داشت: گرامی‌ترین شما باتقواترین شما است، نژاد و قومیت در فرهنگ قرآن کریم جایگاهی ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، چهارمین اصل انسانی را عدالت دانست و گفت: همه به دنبال عدالت هستند، اما عدالت واقعی را مردان خدا و اولیای دین به ارمغان خواهند آورد.

وی بابیان اینکه بت بزرگ آمریکا باید در ذهن ما بشکند، تأکید کرد: تا وقتی‌که این شکستن بت آمریکا در ذهن‌ها انجام نشود، عده‌ای نجات کشور را در مذاکره با آمریکا می‌دانند، چه خیری دولتمردان ما از آمریکا دیده‌اند که اکنون بخواهیم به دنبال آنان برویم.

حجت‌الاسلام‌ استوار با اشاره به اینکه آمریکا مبانی حقوق بشری را دست‌آویز خود می بینیند، خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا اگر در گرو منافع بود، مقام معظم رهبری دلسوزترین افراد بودند، اما ایشان مسیر را برای ما روشن کردند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان