کد خبر: ۱۴۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

قشقایی شیراز، لیگ دسته یک فوتبال را با بُرد آغاز کرد / شکست تیم فجر شهید سپاسی شیراز برابر گل ریحان البرز

سرانجام چرخ لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان پس از یک وقفه چهار ماهه با دیدار تیم‌های قشقایی شیراز و سپید رود رشت به حرکت درآمد و تیم میزبان با یک گل به برتری رسید.
به گزارش شیرازه، این بازی که از هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها شامگاه سه‌شنبه در ورزشگاه پارس شیراز و به دلیل شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار شد، برای هر ۲ تیم از حساسیت زیادی برخوردار بود.

تیم میزبان برای قرار گرفتن در حاشیه امنیت در جدول رده‌بندی و تیم سپید رود هم برای فرار از سقوط، به مصاف هم رفتند از این رو هر سه امتیاز برای ۲ تیم از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

بازی در نیمه نخست چندان جذاب نبود و هر ۲ تیم احتیاط را پیشه کردند تا از اشتباه یکدیگر استفاده کرده و به گل برسند برای همین هم نتوانستند فرصت گلزنی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در این نیمه، توپ بیشتر در میانه میدان بود اگر چه در دقایق پایانی نیز شاگردان ابراهیم طالبی سرمربی تیم قشقایی شیراز بهتر بازی کردند اما نتیجه‌ای در بر نداشت.

با شروع نیمه دوم، سرمربی تیم قشقایی شیراز برای تغییر نتیجه ۲ تعویض انجام داد تا بر قدرت تهاجمی خود بیفزاید و در ادامه نیز اقدام به سه تعویض دیگر کرد و به همین سبب در نیمه دوم کاملا بر بازی مسلط شد و مُزد بازی بهتر خود را هم گرفت و به گل رسید.

دقیقه ۸۱ تیم قشقایی شیراز بر روی یک کار گروهی به گل رسید، در این لحظه محمد جواد عباسی با یک ضربه دقیقه پس از برخورد به مدافع تیم سپید رود، توپ را به طاق دروازه این تیم کوبید تا شادی شاگردان ابراهیم طالبی را به دنبال داشته باشد.

در دقایق پایانی این دیدار نیز تیم قشقایی می‌توانست به گل دوم خود دست یابد اما کم دقتی محمد جواد عباسی باعث شد میزبان به گل دوم نرسد.

در آن سوی میدان هم تیم سپید رو، هر پنج تعویض خود را انجام داد اما بازیکنان این تیم نتوانستند با دست پُر شیراز را ترک کنند.

به دلیل شیوع بیماری کرونا فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تیم‌ها اجاز داد تا به جای سه تعویض از پنج تعویض استفاده کنند.

سرانجام این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم قشقایی شیراز پایان یافت و آنها سه امتیاز حساس را در خانه نگه داشتند تا خیال این تیم در جدول رده‌بندی راحت‌تر شود.

شکست تیم فجر شهید سپاسی شیراز برابر گل ریحان البرز
همچنین در این هفته نیز تیم فجر شهید سپاسی شیراز در کرج به مصاف تیم گل ریحان البرز رفت که این بازی در پایان با شکست تیم فجر همراه بود.

علیرضا ارجمند، بازیکن تیم گل ریحان البرز در دقیقه سه بازی دروازه تیم فجر شهید سپاسی شیراز را باز کرد و با وجود تلاش شاگردان داود مهابادی سرمربی تیم فجر، بازیکنان این تیم در نیمه نخست با شکست به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هم فجری‌ها هر چه تلاش کردند نتوانستند تغییری در نیجه بازی ایجاد کنند و تیم میزبان هم گل دوم خود را در دقیقه ۷۵ توسط اکبر آقایی به ثمر رساند تا کار فجری‌ها تمام شود.
با پایان یافتن هفته بیست و هفتم این رقابت ها، تیم مس رفسنجان با ۵۴ امتیاز همچنان صدر جدول را حفظ کرد و یگ گام دیگر به لیگ برتر نزدیک شد، تیم خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک هم با ۴۸ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین تیم قشقایی شیراز با ۳۲ امتیار به رده یازدهم صعود کرد، تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم با ۳۸ امتیاز هشتم شد. در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر دوره بیستم صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.
تیم‌های سپید رود رشت و شهرداری تبریز هم در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارند. / ایرنا
انتهای پیام/

نظرات بینندگان