کد خبر: ۱۴۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹
مدیر عامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خانم الانبیا سپاه؛

پروژه خط دوم انتقال آب از سد درود زن، کیفیت آب شهر شیراز را تضمین می کند/ساخت بیش از100پروژه در استان فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا

رستمی مدیر عامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خانم الانبیا،گفت:این قرارگاه تا کنون بیش از ۱۰۰ پروژه در استان فارس به بهره‌برداری رسانده و در حال حاضر ۱۳ پروژه در حوزه های مختلف در دست احداث دارد که یکی از این پروژه ها خط دوم انتقال آب به شهر شیراز از سد درود زن است.
به گزارش شیرازه، محمد رستمی امروز 12تیرماه در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست خط دوم انتقال آب شرب شهر شیراز از سد درود زن به همت قرارگاه خاتم الانبیا سپاه،عنوان کرد: این قرارگاه تا کنون بیش از ۱۰۰ پروژه در استان فارس به بهره‌برداری رسانده و در حال حاضر ۱۳ پروژه در حوزه های مختلف در دست احداث دارد که یکی از این پروژه ها خط دوم انتقال آب به شهر شیراز از سد درود زن است. 
 رستمی افزود: با توجه به مشکلاتی که ساکنین شهر شیراز در بحث کیفیت و پایداری آب داشتند این پروژه می تواند بسیاری از مشکلات را حل و پایداری و کیفیت آب شهر شیراز را تضمین کند.
پروژه خط دوم انتقال آب از سد درود زن، کیفیت آب شهر شیراز را تضمین می کند/ساخت بیش از100پروژه در استان فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا
 وی با اشاره به اینکه این پروژه ۷۷ کیلومتر طول دارد که یک تونل چهار و نیم کیلومتری در وسط های این خط انتقال احداث شده است،ابراز داشت: یکی از گلوگاه‌های این پروژه حفاری این تونل بود که با توجه به دانش و تکنیک هایی که در اختیار مهندسین و کارشناسان قرارگاه خاتم الانبیا بود توانستند تونل را با کیفیت مناسب به بهره برداری برسانند و طول پروژه را از 120کیلومتر به 77کیلومتر کاهش دهند.

 مدیر عامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خانم الانبیا همچنین افزود: یک ایستگاه پمپاژ که بزرگترین ایستگاه در استان فارس است شامل پنج دستگاه پمپ با فشار 25 بار بر ثانیه سه متر مکعب آب را پمپاژ می کند و سه مخزن بیست هزار متر مکعبی احداث شده که به این ترتیب مشکلات آب شرب شهر شیراز را تا افق 1410می تواند مرتفع کند. 

رستمی با بیان اینکه در این پروژه بالغ بر 550 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: در روز ولادت امام مهربانی ها این پروژه به مردم شیراز هدیه می شود.

وی در ادامه گفت : 13 پروژه در حوزه راه، راه آهن، آب، سد نرگسی در اطراف شهر کازرون، سد هایقر و بزرگ راه بوالحیات به شدت ارژن و راه آهن یزد به شیراز و راه آهن شیراز به بوشهر در دست احداث داریم که توسط این قرارگاه در حال اجرا است.

 وی در خصوص پیشرفت پروژه ها نیز گفت: پروژه بزرگ راه بوالحیات به شدت ارژن پیشرفت خوبی داشته و اگر تامین نقدینگی شود در پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید سد هایقر هم که آماده است و نقدینگی بسیار کمی نیاز دارد تا امسال افتتاح شود.

 رستمی در پایان ابراز کرد: به لحاظ تامین نقدینگی قرار گاه خانم الانبیا منتظر پول نبوده و تا کنون بابت پروژه های استان فارس سر جمع 450میلیارد تومان طلبکار هستیم./
 انتهای پیام/
نظرات بینندگان