کد خبر: ۱۴۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

اهدای ٢ هزار دستگاه وسایل سرمایشی به مددجویان فارس

برای اولین بار در کشور در استان فارس در قالب اجرای طرح رزمایش نسیم مهربانی ٢ هزار دستگاه وسایل سرمایشی با ارزش حدود سه میلیارد تومان تهیه و در اختیار مددجویان قرار گرفت.
 محمد بذر افشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس در حاشیه رزمایش اهدای ۲ هزار دستگاه وسایل سرمایشی به مددجویان استان، گفت: طرح ابتکاری کمیته امداد امام خمینی استان فارس با عنوان رزمایش نسیم مهربانی برای اولین بار در کشور اجرا شده و در قالب اجرای این طرح وسایل سرمایشی شامل کول آبی، کولر گازی و یخچال برای ۲هزار مدد جوی مورد حمایت کمیته امداد با ارزش حدود سه میلیارد تومان تهیه و در اختیار دو هزار خانوار قرار گرفت.

بذرافشان همچنین از اجرای مرحله دوم این رزمایش طی یک ماه دیگر خبر داد.

بختیاری ریس کمیته امداد کشور با تقدیر از عملکرد کمیته امداد امام خمینی استان فارس و خیرین فارس، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) طی چند سال گذشته خدمات بسیاری به مددجویان با کمک خیرین همیشه در صحنه خود داشته که جای تقدیر دارد.

او ادامه داد: اجرای این طرح ابتکاری هم موفق بوده و خیرین استان فارس گام مهمی برای کمک به نیازمندان استان برداشته اند تا در این فصل گرما، این وسایل سرمایشی نجات بخش بسیاری از خانواده‌ها از گرمای طاقت فرسا باشند.

بختیاری گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار شغل با حمایت کمیته امداد استان، مسئولان و بانک‌های عامل با اعتباری حدود ۳۱۲ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد که این اعتبار برای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان است که برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه با شاره به نقش پررنگ همدلی و همراهی خوب خیرین و رسانه در بسیاری از امور کمیته امداد، گفت: در این سفر ۲ روزه به استان فارس شاهد اهدای هزار واحد مسکن به مددجون بودیم که با همت بی نظیر خیرین استان بوده است.

ریس کمیته امداد کشور بیان کرد: امسال هم ۱۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز ساخته خواهد شد که تا پایان مرداد سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

او تصریح کرد: روزگذشته ۱۵۰۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش اهدا شد که هر سری جهیزیه حدود ۱۲ میلیون تومان خریداری شده که ارزش فعلی هر کدام در بازار بالغ بر ۱۸ میلیون تومان است.

ریس کمیته امداد کشور تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶۶ هزار جهیزیه با کمک خیرین در سراسر کشور به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان تهیه و به زوج‌های جوان تحت حمایت اهدا شد.

بدری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان هم گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان است که در حال حاضر ۱۵۷ هزار نفر معیشت بگیر داریم و در قالب تبصره ۱۴ از امداد مستمری و معیشت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان