کد خبر: ۱۴۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

تاب آوری واحدها در شرایط بحران در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس بررسی شد

کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی پیرامون مبحث تاب آوری واحدها در شرایط بحران، با مشارکت اعضا و به صورت برخط(آنلاین) در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، در این جلسه گزارش کارشناسی توسط آقای عالم پور یکی از فعالان اقتصادی در حوزه انرژی و پتروشیمی در مفهوم تاب آوری واحد های تولیدی و شرکتهای صنعتی و نقش موثر آن درایجاد ساختارهای مقاوم اقتصادی در زمان بحران ارائه شد. 
بر اساس این گزارش: تاب‌آوری در مفهوم شرکتی به معنی توانایی مقاومت در برابر بحران ها و ریسک فاکتورها است. تاب‌آوری در کسب‌وکارها عبارت است از توانایی های ساختاری و سیستمی که باعث می‌شود شرکت‌ها ظرفیت لازم برای مقابله با بحران‌ها را داشته باشند. تاب‌آوری قابلیت‌هایی برای کسب‌وکارها بوجود می‌آورد که بتوانند با وجود شرایط نامطلوب به بقا ادامه داده و در مسیر بازگشت و رشد قرار گیرند. ظرفیت تاب‌آوری به بقای بلندمدت شرکت کمک می‌کند.  
تاب‌آوری به‌عنوان جنبه دیگر اقتصاد به‌صورت قابلیت‌های اقتصاد در شناسایی، ایجاد ظرفیت‌های بهره‌برداری و خلق راهبردهای بهره‌برداری متبلور می‌شود. در واقع، تاب‌آوری قابلیت نظام اقتصادی در مواجهه با اختلالات و تغییرات منفی است، به‌گونه‌ای که بتواند آنها را پیش‌بینی نماید، ظرفیت لازم برای استفاده از جنبه‌های مثبت آنها را داشته باشد و در صورت نداشتن ایجاد نماید و راهبردهایی خلق کند که بتواند حداکثر بهره‌مندی از تغییرات را ببرد. لذا با چنین قابلیتی، نظام اقتصادی نظامی تاب‌آور خواهد بود و خواهد توانست در صورت مواجهه با شوک‌های منفی، به‌راحتی از عهده حل تحمل برآید.
همچنین در این جلسه صاحب نظران بخش خصوصی استان نظرات کارشناسی خود پیرامون موضوع جلسه و موارد مرتبط با موضوع کمیسیون در استان را مطرح کردند.
بدون شک تصمیم‌گیران اصلی شرکت ها و  مدیران ارشد در مواجهه با بحران اقتصادی ویروس‌کرونا در سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو خواهند بود لذا کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس بحث تخصصی بر روی مطالب مرتبط و مقابله با این بحران جهانی را دنبال می کند.
 انتهای پیام/

نظرات بینندگان