کد خبر: ۱۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

مبارزه با فساد باید پیوسته و مستمر باشد / بی تفاوتی به گرفتاری مردم از صفات کافران است

آیت الله دژکام اظهار داشت: مبارزه با فساد باید شب و روز و مستمر باشد تا موجب ترس مفسدین شود اگر این موضوع مقطعی باشد به سرانجام نخواهد رسید.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز مبارزه با فساد را یکی از دغدغه های همیشگی انقلابیون در کشور عنوان کرد و افزود: بعضی از افراد واقعا انقلابی هستند و مخالف با فساد اند و بعضی ها ادعا انقلابی گری می کند ولی دستشان به  فساد آلوده است که قرآن کریم افراد دسته دوم را منافق می داند و در طول سالیان گذشته سعی در نفوذ داشته اند و یک زحمتی هم برای مومنین درست کرده اند، اما ما نگران نیستیم و امید داریم که خداوند منافقین و مفسدین را رسوا خواهد کرد.

وی با اشاره به دغدغه مبارزه با فساد رهبر معظم انقلاب در 30 سال گذشته، تاکید کرد: رسوا سازی منافقین و مفسدین توسط دستگاه قضا شروع شده است و رهبری در صحبت با قوه قضا تاکید بر مبارزه با فساد داشته اند. کسانی  که می خواهند با فساد مبارزه کنند نباید جو زده بشوند چون همین امر می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

آیت الله دژکام، پیوستگی و مستمر بودن مبارزه با فساد را یکی از عوامل تاثیر گذار  در این موضوع دانست و افزود: مبارزه با فساد باید شب وروز، مستمر باشد تا موجب ترس مفسدین شود اگر این موضوع مقطعی باشد به سرانجام نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با عنوان اینکه به عدالت قضات محترم ایمان داریم گفت: قضات محترم، هنگامی ‌که می‌خواهند حکم صادر کنند باید بررسی کنند که حکم صادرشده با مورد جرم تناسب داشته باشد، ممکن است شخصی یک‌بار خطا کرده باشد اما حکم صادره آنقدر سنگین باشد که وی توان بازگشت به آغوش جامعه را نداشته باشد، و مجدداً ممکن است فردی خلافی سنگین کرده باشد اما حکم آن تناسب نداشته باشد و سبک بودن جزا، در وی تنبه لازم را ایجاد نکند، این مسائل نکاتی است که مقام معظم رهبری نیز مطرح کرده اند.

امام جمعه شیرازضمن تشکر ازورود قوه قضائیه در مسئله با مبارزه در فساد گفت: به صورت جدی از این حرکت حمایت می کنیم و می خواهیم در چارچوب گفتار رهبری حرکت کنند تا مردم به سلامت دستگاه اداری اطمینان پیدا کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به مذاکرات با آمریکا و برجام اظهار داشت: در باب مذاکره تجربه‌ای پیش روی ما وجود دارد که آن را طی چند سال اخیر پشت سر گذاشتیم، اکنون مشاهده می‌کنیم که به ما می‌گویند هرچه ما در برجام گفته‌ایم شما عمل کنید اما ما به آن عمل نمی‌کنیم. آمریکایی ها نه عدالت و انصاف می فهمند بلکه عهد شکن هستند.
مبارزه با فساد باید پیوسته و مستمر باشد / بی تفاوتی به گرفتاری مردم از صفات کافران است
این استاد دانشگاه تصریح کرد: افرادی که برخی مواقع قلم‌به‌دست می‌گیرند و می‌گویند چرا در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آیید و پای میز مذاکره با این کشور باز نمی گردید، باید خجالت بکشند که از سازش دم می‌زنند، ایرانی در طول تاریخ مرد بوده و حریت و استقلال داشته و زیر بار ظلم نرفته است، ما هرچه در تاریخ می‌نگریم ایرانی مظهر مردانگی بوده است. آن‌که پیشنهاد سازش می‌دهد نگاهی کند و ببیند از غیرت، مردانگی و علی دوستی آیا در وجودش چیزی هست است یا نه؟ باید از خود خجالت بکشند، کشوری که جوانان آن پیروان اهل‌بیت(ع) بوده و 300 هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، باید سخن از سازش بزنند.

وی تاکید کرد: همین افرادی که فریاد سازش می‌زنند روزی به شهید بهشتی نیز همین حرف را زده‌اند، مسیر پرافتخار شهید بهشتی و شهید سلیمانی و مردم ایران تا آخر با عزت و عظمت ادامه خواهد یافت.

امام جمعه شیراز با تشریح  لشکریان عقل و جهل گفت: امام خمینی (ره) در شرح حدیث جنود عقل و جهل ایمان یک امر قلبی می دانند. ممکن است که کسی خداوند را با منطق بتواند استدلال کند، اما در قلب خودش خداوند را قبول نداشته باشد. بحث ساحت های وجودی انسان یعنی فکر و اندیشه، قلب و علایق ها، رفتار و کردار در بین علما و روانشناسان مطرح بوده  است و اگر کسی خداوند را در دل دوست نداشته باشد، هر چند که با هزار دلیل منطقی بتواند وجود آن را اسباط کند به خداوند اعتقاد ندارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی هزاران رسانه غربی فارسی زبان افزود: دشمنان خدا در شبکه هایی که شبانه روز کار می کنند، درصدد ایجاد تردید در دل ها هستند. طبق آیات قرآن کریم تنها مومن کسی است که ویژگی باور قلبی به خداوند، پذیرفتن نبوت و پیامبر حضرت محمد (ص)، مجاهدت در راه خدا داشته و شک در دل نداشته باشد.

آیت الله دژکام با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی گفت: مومن در راه خدا با پول مجاهدت میکند، امروز با محدودیت ها و محاصره های اقتصادی، آدم مومن کمک می دهد تا کار دین و مردم روی زمین نباشد اما کافر به گرفتاری مردم بی تفاوت است. 

امام جمعه شیراز ضمن بیان اینکه مجاهدت در راه خدا نشانه ایمان است ابراز داشت: انسان اگر به خداوند را قبول دارد باید به آنچه در قرآن آمده عمل کند و در راه خدا به هم نوع رسیدگی داشته باش وانفاق به نیازمندان را در اولویت قرار بدهد.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان