کد خبر: ۱۴۰۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
گزارشی از آخرین وضعیت اعتبار نامه تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت؛

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران هفته گذشته در کمیسیون تحقیق تایید شد؛ فردی که پیش از پیروزی درانتخابات مجلس یازدهم، نمایندگی این حوزه انتخابیه در ادوار نهم و دهم پارلمان را نیز عهده‌دار بود.
 به گزارش شیرازه، پرونده اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب حوزه انتخابیه گچساران همچنان در مجلس مفتوح است. علی اکبر کریمی، روح‌الله نجابت و علیرضا زاکانی اولین افرادی بودند که به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کردند که در ادامه تعداد معترضین به این اعتبارنامه افزایش یافت. 
سیدنظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری ۶ منتخبی بودند که به صف معترضین به اعتبار نامه نماینده گچساران و باشت پیوستند و خواهان رد صلاحیت وی از مجلس یازدهم شدند.
ابن نمایندگان نسبت به احتمال جعلی بودن مدرک دکترای تاجگردون، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیردولتی و همچنین کسب منافع اقتصاد ویژه از طریق رانت و سودجویی از طریق سوء استفاده از جایگاه نمایندگی اعتراض کرده‌ بودند.

بحث قدیمی
البته بحث در مورد لزوم ردصلاحیت تاج گردون از بهمن 98 کلید خورده بود. انجا که احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در تاریخ 28 بهمن 98 با انتشار توییتی با انتقاد از شورای نگهبان خواستار ردصلاحیت تاجگردون شد. 
توکلی نوشت: «مراسم نورپردازی همراه پایکوبی و حرکات جلف آقای تاجگرون در فرهنگ سیاست علوی و تراز جمهوری اسلامی جز خیانت به ارزشهای انقلاب، وصف دیگری ندارد. شورای نگهبان که با وجود صدها سند، پس از رد صلاحیت، ایشان را در وقت فوق‌العاده تأیید کرده، آیا این نمایش ضدارزشی را ندیده؟ حالا دیگر چرا سکوت؟»

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟

اسناد تازه درباره تاجگردون 
در تداوم اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس یازدهم به تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران، روح‌الله نجابت در یک خبر توئیتری اعلام داشت که اسنادی در باره نماینده گچساران دارد که شورای نگهبان از آن بی‌اطلاع بوده است. 
روح الله نجابت در توئیتر نوشت:از آنجا که مطابق تبصره ۱ماده ۲۸ قانون آئین نامه داخلی مجلس،شعبه رسیدگی کننده موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع مورد اعتراض را احراز کند ،به عنوان یکی از معترضین به اعتبار نامه آقای تاجگردون اعلام می کنم اسنادی به دست آورده ایم که پیشتر به رویت شورای محترم نگهبان نرسیده است. 
غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟
احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تهدید به برخورد با اسلحه گرم در صورت عدم تایید اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران خبر داد.

متن این مطلب به شرح زیر است:
«‏از دیروز که به اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون اعتراض کرده ام، هزاران پیام تهدید و تشکر ارسال شده. جالب‌ترین آن، تهدید به برخورد با اسلحه گرم بوده.
قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تایید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می افتد».

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟

این نخستین بار نبود که غلامرضا تاجگردون با اتهامات مالی رو به رو می‌شد و اتهام زنندگان با تهدید جانی مواجه می‌شدند. پیش از این و در دوره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، او به خاطر همین اتهامات رد صلاحیت شد ولی با اعتراض به عرصه رقابت بازگشت، بازگشتی که باعث اعتراض‌های بسیاری به شورای نگهبان شد.

فرد مشکل دارد باید از مجلس برود
نجابت در این باره به شیرازه گفت: متاسفانه به اعتراض نمایندگان چه در شعبه ۱۲ و چه در کمیسیون تحقیق درست رسیدگی نشد. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا با وجود این همه مشکلات این همه بحث برای این اعتبارنامه ارزش دارد گفت: اعتبار نامه آقای تاجگردون اولویت مجلس نیست اما باید در مبارزه با فساد از درون خود مجلس شروع کرد.
نجابت درباره برخی مطالب فضای مجازی در خصوص قومیتی بودن این مساله گفت: اصلا اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون نه مسئله قومی است و نه مسئله خانوادگی است بلکه مسئله درباره فساد است و هیچ ارتباطی به این مسائلی ندارد که در فضای مجازی مطرح می‌شود.
نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان با مثال زدن مساله استخر سوراخ فرمودند: که کارهای خوبی در کشور انجام می‌شود اما با وجود فساد این اقدامات را از بین می برد .
غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟
نجابت اضافه کرد: درباره فساد آقای تاجگردون هیچ تسامحی را قبول نمی کنم و اگر این فرد مشکل دارد باید از مجلس برود زیرا مجلس جای هیچ مفسدی نیست.

نجابت افزود: باید ابتدای کار، دندان پوسیده را کنار بگذاریم. اگر یک بخش از بدن آلوده باشد، باقی را آلوده می‌کند. توجیه نبود منابع بهتر از تبعیض است. مردم دغدغه دارند و باید به آن پرداخت.

شورای نگهبان و اسناد جدید علیه تاج گردون
در ادامه احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ارسال اسناد جدیدی از تخلفات غلامرضا تاجگردون به شورای نگهبان توسط نمایندگان معترض به اعتبارنامه وی، گفت: شورای نگهبان نه معصوم است و نه مقام غیر مسئول، بنابراین باید به سؤالات مردم درباره برخی تصمیمات شگفت‌آور خود توضیح دهد. 
وی ادامه داد: کسی که سال‌هاست از عنوان جعلی دکترا استفاده می‌کند و قوانین تدوین بودجه‌ را نادیده می‌گیرد، چگونه می‌تواند صلاحیت نمایندگی مردم را داشته باشد؟ 
توکلی با بیان اینکه تاجگردون در تحصن معروف نمایندگان مجلس ششم حضور داشته، افزود: وی در اعتراض به شورای نگهبان همراه با سایر مسئولین وزارتخانه‌های دولت اصلاحات استعفا می‌دهد. حال شورای نگهبان باید توضیح دهد که چگونه صلاحیت وی را تأیید کرده است.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما وصیت‌نامه امام را از یاد نبرده‌ایم و پای آن ایستاده‌ایم.

تهدیدها عملی می شوند!
بعد از این اتفاق خبری در فضای مجازی منتشر شد که ادعا شده است طرفداران غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ضمن خرد کردن شیشه های خودروی یک از طرفداران ستار هدایتخواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا، نامه ای تهدیدآمیز برای وی نوشتند و او و خانواده اش را تهدید کرده اند.

نشست افشاگری
 پس از این طی یک نشست رسانه ای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم گفت: ۹ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه «تاجگردون» منتخب گچساران اعتراض گذاشتند و ما به عنوان وظیفه انقلابی و شرعی خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟
 وی افزود: یکی از ویژگی‌های تاجگردون این است که به هیچ حرفی پایبند نیست و مکرراً و ده‌ها بار خلاف گویی شنیدیم.
 وی ادامه داد: ما در این مسیر سعی کردیم هر حرفی که می زنیم با ارائه سند باشد اما در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان و همچنین کمیسیون تحقیق به هیچ وجه به اسناد ما ورود نکردند و اشکال بزرگی است چرا که ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم اما برخی از دوستان به مسئولیت خود به خوبی عمل نکردند. 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون، حضور آیت الله جنتی رفتند که در آنجا آیت الله جنتی تأکید کرد مجلس مبتنی بر اسناد باید به وظایف خود عمل کند اما متأسفانه می‌بینیم که در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس به هیچ وجه اسناد ما بررسی نشد. 
زاکانی گفت: تاجگردون ده‌ها بار خلاف گویی کرده و سعی می‌کند که با مظلوم نمایی با عواطف مردم بازی کند. در بررسی این پرونده تأکید ما بر این بود که به منطق توجه شود و اجازه ندهیم احساسات در بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران دخیل شود و مانند یک قاضی که نباید در قضاوت احساسات خود را دخیل کند، عمل کردیم. 
زاکانی با اشاره به ادعای «تاجگردون» مبنی بر اینکه به مادر او توهین شده است، اظهار داشت: مادر تاجگردون، مادر شهید و برای ما عزیز است و به هیچ وجه به وی توهین نشده و او دروغ می‌گوید. 
وی ادامه داد: یکی دیگر از ادعاهای دروغ منتخب مردم گچساران آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی گفته اند که تاجگردون با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد که چنین ادعایی درست نیست. 
نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: یکی دیگر از ادعاهای تاجگردون آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی، لر ستیز هستند که از باطن نادرست است و از دروغ بودن این حرف همین بس که بسیاری از کسانی که مخالف تاجگردون هستند، جز لرهای غیور هستند و حتی خواستار آن هستند که در مخالفت با تاجگردون در صحن علنی مجلس حرف بزنند.

فرصت کم بود
همچنین حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس و سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس ضمن تاکید بر اینکه این کمیسیون فرصت کافی برای بررسی اعتبارنامه «تاجگردون» را نداشت، نحوه بررسی این اعتبارنامه در صحن مجلس را تشریح کرد.
حجت الله فیروزی، با اشاره به جزئیات تصویب پرونده اعتبارنامه تاجگردون متخب مردم گچساران در کمیسیون تحقیق مجلس، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون تحقیق برای بررسی اعتبارنامه تاجگردون منحصراً ۱۵ روز فرصت داشت که این فرصت به اتمام رسید و قابل تمدید هم نبود.
 وی با اشاره به تشکیل یک کمیته پنج نفره در دل کمیسیون تحقیق برای بررسی مضووع تاج گردون ، ادامه داد: اسناد و مدارک مربوط به پرونده منتخب مردم گچساران بالغ بر هزار صفحه بود و ما فرصت کافی برای راستی‌آزمایی کلیه اسناد و مدارک را نداشتیم و همین مسئله موجب شد تا نتوانیم برخی اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار دهیم.
غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟
فیروزی بیان کرد:  البته نظر من این بود که این کمیسیون به علت فرصت کم نتیجه قطعی خود را اعلام نکند و صرفا به مجلس گزارشی از انچه به آن رسیده را ارائه کند ولی اعضا موافق نبودند و در نتیجه رای گیری و نتیجه اعلام شد.
سخنگوی کمیسیون تحقیق  با بیان اینکه در جلسه آخر که اعتبارنامه هم تایید شد برخی اعضا غایب بودند افزود: برای رأی گیری در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون ۱۲ نفر در کمیسیون حاضر بودند. ۳ نفر از از اعضا نیز به دلیل حضور در حوزه‌های انتخابیه خود غیبت داشتند.
نماینده مردم فسا افزود: با توجه به مشغله اعضا ، در کمیسیون پیگیری ماجرای تاج گردون عملا توسط کمیته پنج نفره انجام شد و من هم یکی از پنج نفر بودم که زحمات زیادی هم کشیده شد. در نهایت و در جلسه آخر کمیسیون تحقیق، صحبت های اقای میرتاج الدینی که گفتند من به چیزی ردر مورد آقای تاج گردون نرسیدم در مثبت شدن نظر کمیسیون تحقیق تاثیر داشت.
وی با اشاره به نحوه بررسی اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس، گفت: اعتبار نامه آقای تاجگردون اگر در کمیسیون تحقیق هم رد می شد باز هم برای تصمیم گیری به صحن مجلس می آمد و قانون این اجازه را به سخنگوی کمیسیون می داد که به مدت 15 دقیقه صحبت کند و بعد از آن به مدت 30 دقیقه کسی که اعتبار نامه اش رد شده نیز حق صحبت داشته باشد ،که در حال حاضر با توجه به اینکه اعتبار نامه تائید شده فقط به رای گذاشته می شود و به تصمیم گیری مجلس سپرده می شود.
فیروزی در ادامه گفت:برای رای گیری در صحن علنی چون هفته قبل نماینده گان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود می رفتند، تصمیم گیری در صحن علنی به روز یکشنبه 15 تیر ماه موکول شد، که در همان روز مجلس تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد. 
نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:آرای نمایندگان در رای گیری کمیسیون تحقیق برای اعتبار نامه آقای تاجگردون مخفی بوده به دلیل اینکه شاید تبعاتی را برای رای گیری در صحن داشته باشد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تحقیق، گزارش کمیسیون تحقیق تحویل هیات رئیسه مجلس خواهد شد و در اولین جلسه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

اعتبارنامه ام را به رأی نگذارید
مالک شریعتی نماینده مردم تهران در نشست رسانه ای نمایندگان گفت: آقای تاجگردون در نامه‌ای به هیات رییسه، خواستار عدم رأی‌گیری درباره اعتبارنامه خود در صحن مجلس شده است.

وی اضافه کرد: منتخب مردم گچساران در این نامه نوشته که صلاحیت من در تمام مراجع چهارگانه تایید شده است.

وی ادامه داد: تاجگردون در هیت نظارت شهرستان و استان تأیید نشده و صلاحیت وی به شش دلیل نیز در مراجع چهارگانه رد شده، اما علی‌رغم همه این‌ها مجلس می‌تواند مستقل به این مقوله ورود کند و اعتبارنامه‌ای را رد و یا تأیید کند.

شریعتی تأکید کرد: مجلس نیازی به حکم دادگاه ندارد و به‌طور مستقل امکان ورود دارد و می تواند اعتبارنامه یک فرد را بررسی کند.





نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹
0
اولین ویترین انقلابیگری مجلس از درون خود ، برای قضاوت در معرض دید آحاد مردم است . منتظریم نتیجه را ببینیم .