کد خبر: ۱۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

نظارت یا عدم نظارت؛ گوشت های تاریخ گذشته ای که به خورد شهروندان می رود!

برخی از مردم شهرستان پاسارگاد از عدم نظارت دامپزشکی شهرستان بر قصابی های سطح شهر گلایه دارند
به گزارش‌ شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، برخی از مردم شهرستان پاسارگاد از عدم نظارت دامپزشکی شهرستان بر قصابی های سطح شهر گلایه دارند .
وقتی یک دام در کشتارگاه ذبح می شود، روی آن تاریخ روز کشتار درج می شود و از آن تاریخ به مدت سه روز گوشت گوسفندی و ۵ روز گوشت گوساله فرصت فروش دارند وگرنه گوشت فاسد می‌شود ،اما در برخی از قصابی ها دیده می‌شود که بیشتر از این مدت گوشت نگه داری می شود و حتی رنگ گوشت عوض می شود .
با توجه به نرخ بالای گوشت، انتظار می‌رود گوشت با کیفیت و کاملا سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد و بازرسی ماموران دامپزشکی از قصابی ها بیشتر شود تا شاهد تخلف از سوی برخی از قصابان نباشیم

عربی رییس اداره دامپزشکی شهرستان پاسارگاد در گفتگو با طنین پاسارگاد گفت: 
بر روی همه لاشه ها لیبل تاریخ و نوع حیوان درج شده است . شهروندان عزیز توجه داشته باشند در صورتی که لاشه ای لیبل نداشت از خرید آن خودداری نمایند و هر قصابی گوشت بدون لیبل عرضه کرد، موضوع را سریعا به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
وی گفت :من از شهروندان عزیز خواهش میکنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع رو سریعا به ما اطلاع دهید. نیروهای ما بسیار کم هست و ما نمی توانیم هر روز به قصابها سرکشی کنیم. این روزها بیشتر وقتمون صرف واکسیناسیون دام هست. گزارش مردمی از تخلف مرغ فروشی ها و قصابیها کمک بزرگی برای افزایش بهداشت گوشت مرغ و گوشت قرمز به ما میکنه. برای گزارش تخلفات می توانید با شماره 07158632286 تماس بگیرید.
نظرات بینندگان