کد خبر: ۱۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

پاسخگویی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شیراز به بیش از ۱۵۰ هزار تماس در ۳ ماه نخست امسال

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پاسخ به بیش از ۱۵۰ هزار تماس در مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شیراز، طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
دکتر «محمدجواد مرادیان» گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان مرکز پیام ۱۱۵ شیراز به بیش از ۱۵۰ هزار تماس پاسخ دادند که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

او از افزایش تدریجی ماموریت های مربوط به کرونا ویروس در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت در حدود ۵۰ هزار ماموریت با حضور تیم های امدادی اورژانس انجام شده است که به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۵ درصد ماموریت های مرتبط با کرونا در ماه های اردیبهشت و خرداد به ثبت رسیده است.

دکتر مرادیان کاهش حوادث ترافیکی در استان طی این بازه زمانی را از دیگر آمارهای ثبت شده در این مرکز برشمرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۳۵۵ مورد حادثه ترافیکی به اورژانس گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: در حوادث ترافیکی استان طی سه ماهه نخست امسال، ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش به ثبت رسیده است.

دکتر مرادیان همچنین از کشته شدن ۹۹ نفر در حوادث ترافیکی سه ماهه نخست امسال در استان فارس خبر داد و گفت: ۷ هزار و ۷۴۸ مصدوم پس از اقدامات درمانی تیم های امدادی اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل و دو هزار و ۸۹۲ نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، ۹۹ نفر نیز در این حوادث قبل از رسیدن تیم های امدادی اورژانس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس ضمن تشکر از جانفشانی نیروهای اورژانس در خط مقدم جبهه مبارزه با کروناویروس، گفت: با ایجاد موج دوم کرونا، نیروهای خدوم اورژانس بیش از پیش در حال تلاش و خدمت رسانی به مددجویان هستند.

دکتر مرادیان توصیه کرد: استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست ها و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، بهترین روش برای کمک به کادر درمان و حفظ سلامت فرد است.

نظرات بینندگان