کد خبر: ۱۴۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
یادداشتی از سفر به داراب و زرین دشت؛

۱۰۰۰کیلومتر تا دل محرومیت برای کاشتن بذر امید

بیش از چهار ماه از آغاز همه گیری ویروی کرونا در کشور می گذرد و در کنار همه تشویش های مردم نسبت به این بیماری، تیم های سلامت، روز و شب های دشواری را از سر گذرانیدند؛ روز و شب هایی به عشق خدمت و با امید به بازگشت سلامت، در برابر ویروسی ناخوانده که البته این روزها، بیش از گذشته در کمین سلامتمان است.

 این پاندمی جهانی حجم مضاعفی از چالش های مختلف را به خانواده سلامت استان وارد کرد و البته مدافعان قهرمان سلامت نیز خالصانه با سلاح ایثار در برابر این بیماری قد علم کردند.

اما این ویروس منحوس با همه دشواری هایی که بر یکایک ما تحمیل کرد، حوزه سلامت را از رسالت همیشگی خود باز نداشت و مسوولان و کارکنان سلامت تمامی تلاش خود را به کار بستند تا در کنار مجاهدت در جبهه های مبارزه با کرونا، چرخه خدمات نیز از حرکت بازنایستد.

سفر نهم تیر اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از جنس همین مسوولیت مداری بود که با یقین به رسالت خدمتگزاری، حتی در روزهای بحران، با سیر هزار کیلومتر تا دل محرومیت های فارس ادامه یافت.

سفری که نیمه های شب نهم تیر با حرکت تیم مدیریتی دانشگاه از ساختمان مرکزی آغاز و به نیمه های شب دهم تیر ختم شد، اما تجربه ای تلخ و شیرین بود. شیرینی نگاه پرمهر مردمی که از آمدن مسوولان، شوق امید در چشمانشان زنده می شد و تلخی برخی محرومیت ها که حس مسوولیت و دشواری وظیفه را در ما دوچندان می کرد.

سفری که با بازدید از بخش های بهداشت و درمان فورگ، در آخرین مناطق مرزی فارس آغاز شد، به فدامی، مرز، رستاق، قلعه نو، شهرک غدیر، جنت شهر، داراب و مادوان رسید.

در زرین دشت ادامه یافت و تا حاجی آباد، شهر پیر و دبیران، با نظارت بر خدمات و البته رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی مربوط به کرونا در مراکز ارائه خدمت، بی وقفه ادامه یافت.

مناطقی که اغلب شاید در این سال ها کمتر دیده شدند و لازم است بیش از همیشه حمایت شوند. مردمانی که شاید خونگرمیشان را وامدار از آفتاب سوزان این روزهایشان هستند و شایسته بهترین ها و با دیدن هر مرکزی، در هر بازدیدی تلاش شد گرهی از مشکلاتشان گشوده شود.

دکتر لطفی، رئیس دانشگاه نیز در این سفر با علاقه مندی، بی وقفه کوشید تمامی چالش های این منطقه در حوزه سلامت شناسایی شود تا بتوان بر اساس اولویت ها و با برنامه ریزی متناسب با امکانات و شرایط، تا حد ممکن گام های رو به جلویی برای مردم شهرستان های داراب و زرین دشت و توابع آن برداشته شود و شاید بتوان از دستاوردهای شیرین این سفر که مژده خوش رئیس دانشگاه به مردم این منطقه بود، به تصویب ساخت بیمارستان جدید شهرستان داراب با ۹۴ میلیارد تومان و ساخت آشیانه پد بالگرد اورژانس هوایی برای توسعه این خدمت در منطقه و افزایش امکان دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت اشاره کرد.

اما دستاورد این سفر برای اعضای هیات رئیسه دانشگاه، شادی دلگرمی مردمی بود که ما را بی دریغ پذیرفتند و برق چشمانشان، یکایک ما را برای برداشتن گام های پرتوان در مسیر خدمت، انگیزه بخشید.

دکتر سید روح الله حسینی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظرات بینندگان