کد خبر: ۱۴۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
به مناسبت دهه کرامت:

اهتزاز پرچم آستان مقدس احمد بن موسی (ع) بر قله کوه هزار کرمان

پرچم آستان مقدس احمد بن موسی (ع) به همت جمعی از کوهنوردان شیرازی و بیضا بر قله کوه هزار کرمان به اهتزاز در آمد.
به گزارش شیرازه، مناسبت دهه کرامت  پرچم آستان مقدس احمد بن موسی (ع) شاهچراغ در صعود به قله 4501 متری هزار در منطقه راین استان کرمان به اهتزاز در آمد.  این کوهنوردی با حضور چهار تن از شهروندان شیرازی و شهرستان بیضا به نام های هاشم کاشفی. اسماعیل بانشی. مازیار رستمی.سینا متحدی  از 9 الی10 تیرماه به طول انجامید و سطح آن کوهنوردی سنگین عنوان شده است.

اسماعیل بانشی عضو این گروه در گفتگو با شیرازه عنوان داشت: هر ساله در دهه کرامت گروه ما با صعود به یکی از قله های ایران، افتخار این کار را به حضرت شاهچراغ (ع) تقدیم و پرچم آستان مقدس احمدی و محمدی را بر فراز این قله ها به اهتزاز در می آورد. 

وی تصریح کرد: نیت از همان ابتدای راه، عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) بوده است و پس از فتح قله های دماوند، سبلان، قاش مستان و بیرمی و بل اقلید در سال های گذشته، امسال کوه هزار در استان کرمان فتح شد و این کار قرار است در قالب طرحی با عنوان " سیمرغ" و فتح 31 قله کشور و بلند ترین قله های استان ادامه داشته باشد.

اهتزاز پرچم آستان مقدس احمد بن موسی (ع) بر قله کوه هزار کرمان

گفتنی است کوه هزار کوهی است در استان کرمان در بخش راین در جنوب این شهرستان قرار دارد  و بلند ترین قله این استان میباشد ارتفاع ان با اندازه گیری دقیق به وسیله دستگاه های جی پی اس ۴۵۰۱متر براورد شده است. کوه هزار به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون ، هزار نامیده شده است و چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع ترین قله جنوب کشور (بام جنوب ایران ) است هزار با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع سرچشمه رودخانه هایی چون هلیل رود تهرود میباشد این کوه در ۱۰۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

ارتفاع کوه هزار در منطقه راین کرمان از مرکز زمین حدود ۱۲۰۰ متر بیشتر از ارتفاع کوه دماوند از مرکز زمین است .

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان