کد خبر: ۱۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
با حضور مدیرعامل راه آهن کشور و استاندار فارس صورت گرفت؛

افتتاح گارباری راه آهن و کلنگ زنی ایستگاه مسافربری در مرودشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه به نقل از سایت خبری مرودشت نا، با حضور مدیرعامل راه آهن کشور، استاندارفارس و جمعی از مسئولان استان وشهرستان مرودشت ایتسگاه گار باری راه آهن مرودشت به بهره برداری رسید و کلنگ ایستگاه مسافربری راه آهن در مرودشت به زمین خورد.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن کشوربیان داشت: باتوجه به ویژگی های تاریخی و گردشگری شهرستان مرودشت و همچنین جادبه های بسیار خوب این شهرستان پیش بینی میشود ایستگاه راه آهن مرودشت یکی از بهترین ایستگاه های شبکه ریلی کشور باشد.

رسولی اظهار داشت: خط ریلی اصفهان به شیراز سال هاست که مورد بهره برداری قرار گرفته اما عمدتا کاربری مسافربری داشته و علیرغم وجود محموله های باری زیاد در منطقه سهم جابه جایی حمل ریلی در استان فارس بسیار ناچیز بوده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه باری مرودشت در شرایط کرونایی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان با مدیریت جهادی راه اندازی شد و امروز با افتتاح این مجموعه شاهد عبور قطاری بودیم که محموله صادراتی را به کشور ترکیه حمل کرد بودیم و مواد لازم کارخانه های استان را به این منطقه می آورد و در این جا تخلیه بار صورت می گیرد و امیدوار هستم ظرفیت حمل ریلی استان هر روز افزایش پیدا کند.

عنایت اله رحیمی استاندارفارس ابراز داشت: انتظار دیرین مردم شهرستان مرودشت راه اندازی ایستگاه مسافربری و باربری راه آهن بود و با توجه به اینکه مردم شهرستان مرودشت نقش پاسداری از میراث کهن ایران زمین را برعهده دارند و طلایه داران این فرهنگ و تمدن هستند انتظارشان به حق بود و در چند سال گذشته هم نماینده سابق و هم نماینده جدید در این زمینه تلاش کردند و از شهرداری خواستیم که زمینی را در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

رحیمی اظهار داشت: انتظار می رود در آینده ای نزدیک طرح جامع به سرانجام برسد و به ما قول داده اند که تا پایان سال این ایستگاه عملیاتی شود و در ادامه تکمیل شود.

رحیمی تصریح کرد: تلاش می کنیم راه آهنی که امروز با سرمایه های همین مردم راه اندازی شده است بتواند بازگشت سرمایه مناسبی را داشته باشد و در حال طراحی و اجرای ایستگاه های باری در کنار این راه آهن هستیم تا بتوانیم با حمل بار مناسب از طریق محل های تولید کننده بار مثل پتروشیمی، فولاد پاسارگاد، معادن سنگ بوانات و خرم بید و خاک نسوز و خاک صنعتی آباده قسمت زیادی از بار را از طریق راه آهن حمل کنیم.

رحیمی بیان داشت: در افق بلند مدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان و دولت مصمم هستند که راه آهن استان فارس به سمت و سوی دریا حرکت کند و استان در بن بست نباشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قطعات یک و دو راه آهن شیراز بوشهر پیشرفت 30 درصدی داشته و با فعال شدن آن در آینده مردم فارس از فواید اتصال راه آهن به دریا بهره مند می شوند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آرزوی دیرین مردم شهرستان مرودشت به همت مسئولان، چه مسئولانی که از قبل فعالیت کردند و چه مسئولان فعلی به ویژه با تلاش استاندار فارس محقق و ایستگاه راه آهن مرودشت کلنگ زنی شد و انتظار داریم تا پایان سال افتتاح ایستگاه راه آهن نیز با حضور استاندار صورت گیرد.

رشیدی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان با همدلی و اتفاق نظر بر این باور هستند که باید خط ریل شیراز بوشهر تکمیل شود و از این بن بست خارج شویم و این کمک بسیار بزرگی به اقتصاد استان می کند.


نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان