کد خبر: ۱۴۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کشف 422 حلقه لاستیک احتکار شده در فارس/دستگيري 54 متهم تحت تعقیب در شيراز / تصادف زنجيره اي در فارس، 3 كشته بر جاي گذاشت/ افزايش 75 درصدي سازش پرونده هاي قضائي در "فیروزآباد"

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
   به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پژو حامل101 كيلو ترياك در" ني‌ريز" زمین‌ گیر شد
فرمانده انتظامي "ني‌ريز" از توقيف سواري 405 و دستگيري 2 قاچاقچي و كشف 101 كيلو و 500 گرم ترياك خبر داد.
سرهنگ "سيدمحمد يوسفي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در راستای مبارزه بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامي اين شهرستان با انجام يك سري كارهاي فني و پليسي از حمل و جا‌به‌جايي مقداري ترياك توسط يك سواري 405 مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: در همين رابطه مأموران به محورهاي مواصلاتي اعزام و ضمن برپايي ايست و بازرسي، يك سواري 405 حامل مواد مخدر را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "ني‌ريز" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 101 كيلو و 500 گرم ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سارقين مسلح در دام پليس/سرقت مسلحانه 2 خودرو در"هرمزگان" و كشف در شهرستان "مهر"  
فرمانده انتظامي "مهر" گفت: سارقيني كه در استان هرمزگان با اسلحه 2 دستگاه خودرو را به سرقت برده بودند در اين شهرستان دستگير شدند.
سرهنگ "عظیم اله کرمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع دو فقره سرقت مسلحانه خودرو در شهرستان "پارسيان" از توابع استان هرمزگان و فرار سارقين به سمت شهرستان "مهر"، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: تيمي از ماموران انتظامي اين شهرستان سريعا طرح مهار را در محورهاي مواصلاتي اجرا و در يك عمليات ضربتي موفق شدند هر دو خودرو را شناسايي كنند.
سرهنگ "كرمي" با اشاره به اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند هر دو خودرو پرايد و پژو 405 مسروقه را متوقف و سارقين مسلح را دستگير كنند، گفت: در بازرسي از آنان يك قبضه اسلحه كلت كمري كه در سرقت‌ها از آن استفاده مي‌كردند كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" با بيان اينكه متهمين براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: 9 فقره سرقت منزل، اماكن خصوصي و خودرو در سوابق سارقين ثبت شده است.

اجراي طرح ارتقا امنیت اجتماعی در"قيروكارزين"
فرمانده انتظامي شهرستان "قيروكارزين" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز و دستگيري 48 متهم خبر داد.
سرهنگ "حميدرضا صالحي فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: با هدف برخورد قانوني با مخلان نظم و امنيت، طرح ارتقا امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در دستور کار مأموران انتظامي "قيروكارزين" قرار گرفت.
وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح 48 متهم دستگير و 13فقره انواع سرقت کشف شد، گفت: توقيف 32 دستگاه موتورسيکلت و 65دستگاه خودرو متخلف و کشف 4 كيلو انواع مواد مخدر از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود.
فرمانده انتظامی شهرستان "قيروكارزين" با اشاره به اینکه پلیس به صورت شبانه روزی آماده خدمت رساني به شهروندان است، گفت: پيشگيري از جرايم، نيازمند عزم همگاني است و هدف پليس از اجراي طرح هاي ارتقا امنيت اجتماعي، پيشگيري از وقوع جرم، مقابله با جرايم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومي شهروندان است.

كشف 25 كيلو ترياك در داراب 
فرمانده انتظامي داراب از توقيف يك سواري پرايد و كشف 25 كيلو و 700 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري، به يك سواري پرايد مظنون و آن را توقيف كردند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 25 كيلو و 700 گرم ترياك كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
فرمانده انتظامي داراب از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

توقيف پرايد و كشف 26 كيلو ترياك
فرمانده انتظامي "فسا" از دستگيري قاچاقچي و كشف 26 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "فرج رستمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان "فسا" در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پرايد مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 26 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف و يك نفر در اين خصوص دستگير شد.
سرهنگ "رستمي" با بيان اينكه متهم تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، گفت: برخورد با قاچاقچيان از اولويت‌هاي مهم اين فرماندهي در سال جاري است.

تصادف زنجيره اي در فارس، 3 كشته بر جاي گذاشت
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد 4 دستگاه خودرو در جاده "شيراز-خرامه"، 3 نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت كردند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف زنجيره‌اي در جاده "شيراز-خرامه"، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
رئيس پليس راه شمالي استان افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد يك دستگاه تندر با 2 سرنشين با 3 دستگاه پرايد، پژو 207 و سمند با يكديگر برخورد كرده‌اند.
سرهنگ "دهقاني" با اشاره به اينكه در اين حادثه هر 2 سرنشين تندر و راننده پرايد به دليل شدت جراحات وارده فوت كرده‌اند، گفت: كارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سواري پرايد اعلام كردند.

تقدیر اداره آموزش و پرورش از پليس فسا 
جمعی از مدیران اداره آموزش و پرورش فسا با حضور در ستاد انتظامی این شهرستان از عملکرد پلیس در مبارزه با مواد مخدر و آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد،  تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در اين ديدار از زحمات مجموعه انتظامی شهرستان در برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین اقدامات فرهنگی کارشناسان انتظامی در راستای آگاه سازی جامعه هدف خصوصا دانش آموزان و خانواده آنان از خطرات اعتیاد، با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گذشت خانواده مقتول از قصاص با پادرمیانی  پلیس "فیروزآباد"
فرمانده انتظامي فیروزآباد از گذشت خانواده مقتول از قصاص با تلاش و پا در میانی پليس خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: به مناسبت ميلاد امام رضا (ع) که به امام رئوف و مهربانی‌ها شهرت دارند، پلیس این شهرستان با همکاری دیگر نهادها و  ارگان ها و با حضور 3 نفر از خادمان آن امام و حمل پرچم گنبد ملکوتی به منزل خانواده مقتول، باعث شد تا آنان از حق قصاص خود گذشته و قاتل را عفو كنند. 
سرهنگ " جوکار " خاطر نشان كرد: این عمل خداپسندانه پلیس که موجبات شادی خانواده قاتل را به دنبال داشت در فضای مجازی شهرستان با انعکاس گسترده ای روبرو گردید و موجی از تشکر و قدردانی را نسبت به پلیس شهرستان ابراز داشتند. 
گفتنی است قاتل حدود 18 سال قبل در پی نزاع و درگيري مقتول را به قتل رسانده و تا کنون در زندان به سر می برد.

دستگيري 54 متهم تحت تعقیب در شيراز 
فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري 54 متهم و محکوم تحت تعقيب طي 48 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اجراي حكم قضائي مبني بر دستگيري محكومين متواري و تحت تعقيب، به جهت حساسيت موضوع و ممانعت از قانون گريزي هنجار شكنان اجتماعي، اين ماموريت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران پليس اين شهرستان با انجام يک سري کارهاي اطلاعاتي و پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه اين افراد در نقاط مختلف شهر شيراز شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بيان اينكه در این خصوص مأموران انتظامي با هماهنگي دستگاه قضائي طي چند عمليات غافلگيرانه، طي 48 ساعت گذشته تعداد 54 نفر از محكومان و متهمان متواري و تحت تعقيب را دستگير كردند، گفت: افراد دستگير شده براي رسيدگي و ادامه سير مراحل قانوني، روانه دادسرا شدند.

كسب رتبه اول شهرستان "خنج" در كاهش سرقت
شهرستان "خنج" با كاهش 46 درصدي سرقت در سال جاري، حائز رتبه اول در بين شهرهاي استان فارس شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "كرامت كريمي" در اين خصوص گفت: با تشكيل قرارگاه مبارزه با سرقت و انجام ماموريت‌هاي مهم و ويژه، شهرستان خنج شاهد كاهش 46 درصدي سرقت در 3 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.
سرهنگ "كريمي" با بيان اينكه اين كاهش سرقت باعث شده اين شهرستان رتبه اول در بين شهرستان‌هاي استان كسب كند، گفت: اين موفقيت حاصل همكاري مسئولان و شهروندان با پليس و تلاش‌هاي شبانه روزي مجموعه انتظامي است.

کشف 422 حلقه لاستیک احتکار شده در فارس
فرمانده انتظامی استان از کشف 422 حلقه لاستیک احتکار شده به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در شیراز خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبیبی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی سومین مرحله طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی را اجرایی کردند.
وی افزود: در این راستا، مأموران انتظامی 4 انبار را در یکی از خیابان های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و اداره تعزیرات به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این انبارها، 422 حلقه انواع لاستیک که احتکار شده بود، کشف و در این رابطه 2 متهم دستگیر شدند.
 سردار حبیبی در پایان با اشاره به اینکه انبارهای نگهداری این لاستیک های احتکار شده پلمب شد، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش این لاستیک های کشف شده، 3 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

پايان خط سارق دوچرخه با 7 فقره سرقت در"آباده"
فرمانده انتظامي شهرستان آباده از دستگيري سارق دوچرخه و كشف 7 فقره سرقت از وي خبر داد. 
سرهنگ "خسرو رزمجويي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:ماموران مبارزه با سرقت پليس آگاهي شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتي، يك سارق دوچرخه را شناسايي و براي دستگيري وي وارد عمل شدند.
وي ادامه داد: با تلاش ماموران اين متهم دستگير و در تحقيقات به عمل آمده به 7 فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان آباده اقرار كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به معرفي سارق به مراجع قضائي، گفت: صحنه هاي سرقت بازسازي، مالباختگان شناسايي، تعدادي از اموال مسروقه كشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

کشف 67 کیلو تریاک در "داراب"
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب، 67 کیلو و 360 گرم ترياك کشف شد. 
سرهنگ "علیرضا نوشاد" فرمانده انتظامی شهرستان داراب در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامی اين شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک خودرو سواری ال نود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي با اشاره به اينكه در بازرسي از این خودرو، 67 کیلو و 360 گرم تریاک كشف شد، گفت: در این رابطه 4 متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

توقیف موتورسيكلت سرقتی در "فراشبند"
فرمانده انتظامي فراشبند از كشف يك دستگاه موتورسيكلت سرقتي در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "كرامت الله برومندي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت : ماموران انتظامي شهرستان هنگام گشت زني در حوزه استحفاظی به يك دستگاه موتورسيكلت كه بلاصاحب رها شده بود، مشكوك شدند.
وی ادامه داد: پس از استعلام های لازم مشخص شد موتورسيكلت در یکی از شهرستان های اطراف مورد سرقت قرارگرفته است که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.
سرهنگ برومندي گفت: برخورد با سارقان و كشف اموال سرقتي در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

افزايش 75 درصدي سازش پرونده هاي قضائي در "فیروزآباد"
فرمانده انتظامي فیروزآباد از افزايش 75 درصدي سازش پرونده‌هاي قضائي با تلاش مشاوران پليس فیروزآباد از ابتدای سال جاري تاکنون خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: از تعداد 175 فقره پرونده قضائي ارجاعي به واحدهاي مشاوره كلانتري‌ها، تعداد 135 فقره از آنها منجر به صلح و سازش شده است.
سرهنگ جوکار خاطر نشان كرد: وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري ها باعث شده است پرونده‌هايي كه در اين مراجع به خصوص در حوزه درگيري و اختلاف خانوادگي تشكيل مي‌شود با سازش خاتمه يابد و پرونده ها كمتر به دادگاه ارجاع شود.
وي گفت: توصيه مشاوران پليس فیروزآباد به خانواده‌ها به منظور کاهش آسيب‌ها در محيط زندگي، رعايت اخلاق حسنه، تاب آوري در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصميم نگرفتن در اين شرايط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصميم گيري است.

كشف یک دستگاه خودرو سرقتي در"داراب"
ماموران انتظامی شهرستان داراب سارقی را که با خودرو سرقتی در حال تردد در سطح شهر بود، دستگیر کردند.
سرهنگ "علیرضانوشاد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پراید سرقتی در سطح شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با دریافت اطلاعات لازم، اکیپ گشت انتظامی سریعاً به محور مورد نظر اعزام و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خودرو سرقتی را توقیف و سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب در پایان خاطر نشان کرد :شهروندان وسائل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز و به توصیه های پلیسی توجه کنند تا اموال آنان از دستبرد سارقان حفظ شود و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

بازدید فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" از مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی
فرمانده انتظامی مرودشت با حضور در مرکز شبانه روزی توانبخشی نگهداری معلولان ذهنی از قسمت های مختلف این مرکز بازدید به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان " به همراه معاون اجتماعی ومعاون وظیفه عمومی با حضور در مرکز توانبخشی معلولان شهرستان مرودشت ضمن عیادت از بیماران، از زحمات کادر خدمات ودرمانی تقدیر کرد.

افزایش 56 درصدی کشفیات سرقت‌ در"کازرون"
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از افزایش 56 درصدی کشفیات سرقت در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سرهنگ "محمدعبادی نژاد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی اين شهرستان و انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین اجرای طرح های عملیاتی، میزان کشف سرقت‌ها در 3 ماهه اول سال جاری، 56 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: در 3 ماهه اول سال جاری، تعداد 69 فقره سرقت لوازم خودرو، 263 فقره سرقت اماکن خصوصی، 29 فقره سرقت موتورسیکلت، 24 فقره سرقت احشام، 15 فقره سرقت منزل، 7 فقره سرقت مغازه، 8 فقره سرقت خودرو و 49 فقره ساير سرقت‌ها کشف شده است.
سرهنگ عبادی نژاد به ضرورت مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: برخورد با هنجارشکنان و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مشکوک، گزارش آن را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.
نظارت بر کشتارگاه احشام توسط رئیس پلیس و دادستان مرودشت

طرح نظارت بر کشتارگاه احشام در مرودشت با حضور دادستان عمومی وانقلاب و فرمانده انتظامی این شهرستان اجرا شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" درحاشیه بازدید از کشتارگاه احشام گفت: این طرح در جهت تداوم ارتقاء امنيت اجتماعي و كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي وپیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود.
وي با اشاره به رعایت نکات بهداشتی وپروتکل های ابلاغی تصریح کرد: امنیت غذایی شهروندان به خصوص دراین ایام بیماری کرونا یکی از مهم ترین اقداماتی است که همه باید در جهت تحقق آن گام بردارند.
 
برچسب ها: حوادث ، حادثه ، حادثه فارس
نظرات بینندگان