کد خبر: ۱۴۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس:

هم‌اکنون 600 پروژه فعال مدرسه‌سازی در فارس وجود دارد

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در جمع روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان گفت: علی‌رغم مشکلات مالی در دولت تدبیر و امید درزمینه ساخت‌وساز در فارس رشد 80 درصدی داشتیم.
به گزارش شیرازه، سرافراز  موصلی در جمع روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان ،بابیان اینکه هم‌اکنون 600 پروژه فعال ساخت‌وساز در سطح استان داریم  ،گفت : اعتبار موردنیاز برای ساخت این پروژه‌ها مبلغی بالغ‌بر یک هزار و 500 میلیارد تومان است که  با اعتبارات موجود ساخت هر مدرسه 5 سال به طول می‌انجامد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس با اشاره به رشد 80 درصدی ساخت‌وساز فضاهای آموزشی و پرورشی در استان در دولت تدبیر و امید" گفت:  برای ساخت این پروژه‌ها علاوه بر 100 میلیارد تومان اعتبار سالانه، منابع مختلفی نیز تعریف می‌شود که 100 میلیارد تومان آن از محل مشارکت‌های مردمی است و 30 درصد از این پروژه‌ها نیز از طریق بنیاد برکت ساخته می‌شود.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند ،گفت : این طرح به‌صورت طرح ملی در دستور کار قرار گرفت  و اعتبارات هم در این زمینه تأمین شد و در استان فارس نیز 90 درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم و این در حالی است که ما رتبه اول بخاری‌های نفتی را در کشور داشتیم.

موصلی افزود : 16 کلاس خشتی گلی در سطح استان داشتیم و ما اولین استانی بودیم که کلاس‌های خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و اولین استانی هستیم که از یک هزار و 700 مدرسه تخریبی 700 مورد را تمام کردیم و 300 مورد دیگر را با سامان‌دهی به نتیجه خواهیم رساند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: برنامه  بعدی اجرای طرح سرمایش در مناطق جنوب استان است که هم‌اکنون قریب به 3 هزار اسپیلت حداقل در 3 شهرستان نیاز داریم که ان شاءاله با کمک آموزش‌وپرورش و تلاش‌های انجام‌شده در این راستا ،مشکلات مرتفع خواهد شد.

موصلی انتصابات دولت تدبیر و امید را بر مبنای شایسته‌سالاری دانست و گفت: رئیس اداره آموزش‌وپرورش هر استان درواقع رئیس فرهنگ آن استان است،چراکه نخبگان، مهندسین و پزشکان ما از بستر آموزش‌وپرورش پا گرفته‌اند و از مدیران این حوزه  الگو می‌پذیرند.


نظرات بینندگان