کد خبر: ۱۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

ابتلای حدود ۱۰۰۰ نفر به کروناویروس در استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمار نگران کننده ابتلای حدود هزار نفر به کروناویروس در استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
 به گزارش شیرازه به نقل از روابط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام این خبر و هشدار به مردم استان فارس گفت: حدود دو هفته است که شاهد افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به کروناویروس هستیم و این بیانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه حدود هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان به کووید۱۹ مبتلا شدند، افزود: قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ بدون همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

او با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستان های ویژه کروناویروس ادامه داد: هم اکنون ۵۹۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان و ۶۹ بیمار نیز به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش های مراقب های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند، گفت: مجموع جانباختگان در اثر ابتلا به کووید۱۹ در استان تاکنون به ۱۹۴ نفر رسیده است.

تغییر الگوی ابتلا به کروناویروس و افزایش خطر برای گروه های سنی پایین تر

دکتر همتی بیان کرد: رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک تر شده است، به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از ۴۴ سال به ۳۹ سال و کودکان زیر ۱۰ سال تغییر یافته است.

او اضافه کرد: با اعلام برخی محدودیت از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت مترو و اتوبوس، سالن های اجتماعات، برگزاری مراسم عقد، عروسی و عزاداری، فعالیت رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه ها، فست فود ها، تالارهای پذیرایی، از امروز به مدت یک هفته تعطیل است و در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کووید۱۹، محدودیت ها بیشتر می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر اساس قانون برخورد می شود.

دکتر همتی یادآور شد: بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان پذیر نیست و باید فرهنگ استفاده از ماسک، به فرهنگی عمومی تبدیل شود.
نظرات بینندگان