کد خبر: ۱۴۰۲۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز خبر داد؛

حل مشکلات قطعی آب تا ۱۰ روز آینده/ تنش آب در برخی مناطق شیراز در روزهای کرونایی

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز از حل مشکلات قطعی آب تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: در شرایط عادی حدود ۲۰ درصد از آب سد درود زن وارد شهر شیراز و ۸۰ درصد دیگر از چاه ها تامین می شود که با تکمیل ظرفیت خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز،این نسبت به ۵۰ درصد می رسد.
به گزارش شیرازه، با آغاز روزهای گرم تابستان، در یکی دو هفته اخیر، بارها شاهد گلایه شهروندان از نبود و کمبود آب در برخی نقاط شهر شیراز بودیم،گلایه هایی که در شرایط کرونایی جامعه و ضرورت شست و شوی مداوم دستها و رعایت بهداشت، حالا دیگر تبدیل به معضل و نارضایتی از وضع موجود شده است تا حدی که دست به دامان رسانه ها شده و با ارسال پیام به سایت شیرازه و دیگر رسانه ها خواستار پیگیری علل قطعی آب در برخی مناطق شیراز از شرکت آب و فاضلاب شهر شیراز شده اند.

یکی از شهروندان ساکن مجتمع مدرس واقع در بلوار مدرس به خبرنگار شیرازه گفت: این مجتمع تقریبا همه روزه شاهد قطعی آب است و در برخی مواقع هم از ساعات پایانی شب به مدت چند ساعت فقط آب وصل است که در شرایط موجود و گرمای هوا زندگی را برای ما مشکل کرده است.

شهروند دیگری از منطقه گلستان می گوید: قطعی آب در شهرک گلستان و پیام نور بعضی روزها از عصر آغاز می شود تا پایان شب، واقعا کسی نیست از مسئولان آبفا بپرسد که در این وضعیت چرا  باید مردم عذاب بکشند؟

شهروندی هم از میانرود پیام داده که «شهرک میانرود که سه روزاب قطع است مسولان فقط دل به قطعی اب بعضی مناطق خوش کرده اند درحالی که بعضی مناطق دیگر بی رویه اب استفاده میکنند مسئولان آبفا فکری به حال مردم کنند.»

به منظور پیگیری علل قطعی آب و رفع مشکلات شهروندان به سراغ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز رفتیم.
حل مشکلات قطعی آب تا ۱۰ روز آینده/ تنش آب در برخی مناطق شیراز در روزهای کرونایی

بهمن بهروزی در خصوص قطعی و کاهش فشار آب در برخی مناطق شهر شیراز و شهرک های اطراف گفت: گر چه یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب، خدمات دهی مستمر،ممتد، مطلوب و پایدار به شهروندان است،اما مصرف آب شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که توان تولید ما روزانه بیش از ۵۷۰ متر مکعب است و واقعیت هم این است که در چنین شرایطی ما هرچه ظرفیت و توان تولید داشته ایم را به کار گرفته‌ایم تا شهروندان با کمترین مشکل مواجه باشند.

 بهروزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این تولید ها  یعنی ۸۰ درصد آب مصرفی شهرستان شیراز وابسته به چاههای آب است،عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح فاز اول خط دوم آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن که چند روز پیش به بهره برداری رسید و اکنون در مرحله گندزدایی است بخش عمده ای از این مشکلات حل شود.

وی افزود: اکنون آب به دوکوهک رسیده اما باید ابتدا مجوز بهداشتی را بگیریم، شستشو و گندزدایی انجام گردد تا آبرسانی به مناطق مختلف شهر آغاز شود که به این ترتیب مشکلاتی که در مناطق جنوبی شهر وجود دارد حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهرستان شیراز همچنین ابراز کرد: با توجه به اینکه هم اغاز فصل گرما است و مصارف کولرهای آبی افزایش یافته و هم شرایط بهداشتی و کرونا باعث افزایش مصرف شده، شهروندان باید در خصوص مصرف بهینه آب این سازمان را یاری کنند.

بهروزی با بیان اینکه بخشی از مصارف روزانه، همین کولرهای آبی هستند که نزدیک به ۳۰ درصد از مصارف آب را به خود اختصاص داده اند،اضافه کرد: یک کولر آبی ۱۵۰۰ در شبانه روز ۲۲۰ لیتر آب مصرف دارد که اگر در شهر شیراز حدود ۴۰۰ هزار کولر باشد یعنی 90هزار  لیتر آب از طریق همین کولرها مصرف می ‌شود پس خواهش من از مردم این است که برای کولر ها سایبان درست کنند، شناور سالم نصب کرده و پوشال ها را کنترل کنند تا در میزان مصرف آب کولر صرفه جویی شود.

وی در ادامه با اشاره به این این که حدود ده روز پیش قطعی آب در مناطق سفیر جنوبی و پاسارگاد و باهنر داشتیم، گفت: بخشی از منابع ما وابسته به چاه هایی هستند که با برق کار می کنند و علی رغم تمام تلاش مجموعه برق منطقه‌ای برای اینکه قطعی برق وجود نداشته باشد، اما گاهی مشکلاتی باعث این اتفاق می‌شود که در پی آن با قطع برق چاه های آب و قطع یا کاهش فشار آب مواجه می شویم که در خصوص منطقه مذکور نیز حدود 10 روز پیش آتش سوزی در ترانس برق خیابان امیرکبیر رخ داد و نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ حلقه چاه ما از سرویس‌دهی خارج شد.

بهروزی افزود: در این گونه مواقع مجبوریم از ذخیره مخازن استفاده کنیم که این ذخایر نیز به دلیل مصرف زیاد پایان یافت و موجب شد چند روزی با افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق روبرو باشیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، مدتی زمان می‌برد که به حالت تعادل بازگردد،ابراز داشت: به منظور حل مشکل یک سری منابع جدید را به مدار وارد کردیم که تا چند روز آینده مشکل مرتفع شود.
 
مدیر عامل شرکت آبفای شیراز در ادامه از حل مشکلات قطعی آب تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: در شرایط عادی حدود ۲۰ درصد از آب سد درود زن وارد شهر شیراز و ۸۰ درصد دیگر از 187 حلقه چاه موجود در شهرستان تامین می شود اما با تکمیل ظرفیت خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز،این نسبت به ۵۰ درصد می رسد که به این ترتیب هم ذخیره برق و هم آب افزایش می یابد.

بهروزی در پاسخ به این سوال که برخی روستاها زیر بار نصب کنتور نمی روند و از قدیم چاه های خودگردان دارند و در این راستا آیا اقدامی انجام شده است، ابراز داشت: قانون ما را ملزم می‌کند که حتماً باید سیستم اندازه گیری داشته باشیم و ما هم از انشعاب غیرمجاز حمایت نمی کنیم هر جا چنین انشعاباتی باشد قطعاً برخورد خواهیم کرد و آنها را هم تبدیل به انشعاب مجاز می کنیم  ما نمی گوییم کسی آب مصرف نکند بلکه معتقدیم باید از طریق انشعابات مجاز صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تمام این مشکلات به نحوه مدیریت مصرف آب در منازل برمی‌گردد،عنوان کرد: نصب پمپ بر سر راه شبکه آبرسانی یک آفت بزرگ برای تولید آب به حساب می آید چون استفاده از پمپ موجب کاهش فشار آب برای همسایگان می شود.

بهروزی در پایان از مردم خواست هر واحد مسکونی یک مخزن آب در منزل یا پشت بام ها داشته باشند تا با ذخیره به موقع آب کمتر در فصل گرما با مشکل مواجه شوند.

و اما اهالی مجتمع مدرس واقع در بلوار مدرس طی روزهای اخیر تقریبا همه روزه شاهد قطعی آب بوده اند که به همین خاطر طی پیامهایی از سایت شیرازه خواستار پیگیری از طریق شرکت ابفا شهرستان شیراز شدند که در این راستا نیز معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا این کلان شهر عنوان کرد:در خصوص مجتمع مدرس دو نکته مد نظر می باشد،اول اینکه افزایش جمعیت در این مجتمع از 200 مشترک به 1000 مشترک در سال های اخیر، باعث افت فشار آب شده و در چنین شرایط سختی نیز منجر به قطعی آب گردیده است. 

حسام خسروانی افزود:همچنین از جانب شرکت آبفا چندین بار درخواست حفر چاه درون مجتمع داده شد ولی از سوی هیات مدیره موافقت نگردید اما با بروز مشکلات و قطعی آب در روز های اخیر موافقت شد که طی جلسه ای با اعضا هیئت مدیره در این خصوص تصمیم گیری شود./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
0
سلام قطع شدن اب در سلطان آباد دیگه برامون عادی شده . اکثر مواقع باید با هزار دوندگی بتونیم تانکر اب بیاریم برای مصرف . چقدر التماس کنیم تا یه تانکر اب بیاد و بهمون اب بده . دیگه خیته شدیم . بچه شیر خوار داریم . خیلی سخته . به مسولیپ بگین یه روز شیر فلکه کنتور خونشون ببندن تا بفهمن بی ابی یعنی چی . قطعی اب تا دو هفته هم داشتیم
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
0
چرا همیشه فقط آب مناطق پایین شهر قطع میشه ؟!! الان یکماهه در خیابان بنی هاشمی با قطعی مکرر و فشار پایین آب مواجه ایم هیچ فکری هم نمیکنن .اداره آب میگه منتظر خنکی هوا بمونید!!!!پس ما چرا هزینه انشعاب بدیم وقتی توی اوج نیازمون آب نداریم مثل ۱۰۰سال پیش هی با دبه آب میاریم چون آقایون عرضه تامین آب شهر رو ندارند .آیا شده مناطق بالای شهر و ثروتمند نشین هم آبشون قطع بشه ؟!!!!دیگه صبر هم حدی داره