کد خبر: ۱۴۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

مرگ 2 جستجوگر گنج در"فراشبند" / دستگيري 3 حفار غير مجاز / سارق حين رانندگي دستگير شد/ كشف 20 فقره سرقت خودرو/ كشف سيگار خارجي قاچاق در داراب

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آموزش، اصلی ترین اقدام فرماندهان انتظامی / آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیراندازی؛ 3 اولویت در قرارگاه جهادی آموزش 
معاون تربیت و آموزش ناجا آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیر اندازی را 3 اولویت اصلی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش عنوان کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حبیب الله جان نثاری" در جلسه با فرمانده انتظامی استان فارس و معاونان و روسای پلیس های تخصصی این فرماندهی، با تأکید بر اجرایی کردن اولویت های یازده گانه آموزش در سطوح مختلف نیروی انتظامی، اظهار داشت: در این مسیر آموزش ها در سطوح مختلف و گام به گام تبیین و مشخص شده است .
وی اصلی ترین اقدام فرماندهان انتظامی را آموزش دانست و افزود: توجه به آموزش در سطوح مختلف یکی از مهمترین اقداماتی است که کارکنان انتظامی را برای انجام مأموریت های محوله تجهیز و آماده می کند.
معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به لزوم استفاده از فناوری در راستای اجرایی کردن برنامه های آموزش در نیروی انتظامی، تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی با راه اندازی سامانه "ساتر" ( سامانه آموزشی و تربیتی از راه دور)، آموزش از راه دور و بدو خدمت برای تعداد زیادی از فراگیران درجه دار با کیفیت مناسب اجرایی شد که رضایت آنان را به دنبال داشت.
سردار جان نثاری با اشاره به اجرایی شدن دور سوم قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در سال های 1399 و 1400 ، افزود: توجه به 3 اولویت اصلی آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیراندازی به صورت ویژه در دستور کار قرارگاه جهادی تربیت و آموزش قرار دارد.
وی موضوع تیراندازی در نیروی انتظامی را اساسی، مهم و کاربردی عنوان کرد و گفت: امروز این مقوله در مجموعه نیروی انتظامی از بسیاری از اقدامات دیگر واجب تر است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه، سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس گزارشی مشروح از اقدامات آموزشی و عملکرد این فرماندهی درحوزه تربیت و آموزش ارائه داد.

ديدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید والامقام "احمد نظافت" 
فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام "احمد نظافت" در شهرستان "اِوَز" دیدار کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "رهام بخش حبیبی" در این دیدار گفت: شهداء مایه برکت و عاقبت به خیری هستند و شهادت اقبال بلندی است که تنها شایستگانی چون این شهید عزیز به آن دست می یابند.
وی افزود: شهید "نظافت" و شهدای دیگر از جان خود گذشتند تا اين کشور حفظ شود و با خون خود آسایش و آرامش را برای مردم ایران زمین به ارمغان آوردند.
شایان ذکر است؛ شهید مفقود الاثر "احمد نظافت" از کارکنان وظيفه ژاندارمری سابق بود که سال 1367 در منطقه "فکه" به درجه رفيع شهادت نائل و مفقودالاثرشد.

مرگ 2 جستجوگر گنج در"فراشبند" / دستگيري 3 حفار غير مجاز
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: 2 نفر از سوداگران اشياء عتيقه به علت خفگي بر اثر استنشاق گاز چاه حفاري غير مجاز به كام مرگ فرو رفتند.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر حفاری غیرمجاز و گازگرفتگی منجر به فوت، بلافاصله ماموران انتظامي شهرستان "فراشبند" به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي هاي اوليه مطلع شدند 5 نفر به هويت معلوم به منظور كشف اشياء عتيقه و زير خاكي اقدام به حفر زمين كرده اند كه 2 نفر از آنان پس از ورود به محل حفر شده، بر اثر استنشاق گاز چاه حفاري فوت كرده‌اند.
سرهنگ "محمدي" با اشاره به اينكه در اين خصوص 3 حفار غير مجاز نيز دستگير  و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: هرگونه حفاري و كاوش به قصد بدست آوردن اموال تاريخي و فرهنگي ممنوع بوده و متخلفين به حبس محكوم شده و اشياء مكشوفه به نفع ميراث فرهنگي ضبط مي شود.

كشف سيگار خارجي قاچاق در داراب
فرمانده انتظامي داراب از کشف 150 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در بازرسي از يك سواري پژو 405 خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علیرضانوشاد" در اين خصوص اظهار كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان هنگام گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري، به يك سواري پژو 405 مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي با بيان اينكه با توجه به کوهستانی بودن راننده پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با به جا گذاشتن خودرو متواري شد، گفت: در بازرسي از آن سواري تعداد 150 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 750 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: شهروندان هرگونه اخبار مربوط به حمل و نقل و نگهداري كالاي قاچاق را به پليس اعلام كنند.

تعامل شهرداری با نيروي انتظامي، بستر ساز جامعه اي آرام و ايمن براي شهروندان 
فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: شهرداري در بستر سازي فضاي شهر و ايجاد زيرساخت ها نقشي مهم و تاثيرگذار در كاهش جرايم دارد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد نیکبخت" در دیدار با شهردار اين شهرستان، بیان داشت: ايجاد امنيت در خور شأن مردم، يکي از اصلي ترين اهداف نيروي انتظامي است؛ زيرا هيچ چيز به اندازه آسايش و امنيت براي شهروندان اهميت ندارد.
وی افزود: هدف دستگاه هاي دولتي به ارمغان آوردن جامعه اي آرام و ايمن براي شهروندان بوده و تعامل شهرداری با نيروي انتظامي نيز اقدامي در راستاي تحقق اين هدف والا و مهم مي باشد. 
سرهنگ "نیکبخت" عنوان كرد : در سايه حمايت‌هاي هميشگي شهرداري و ديگر ارگان‌هاي دولتي از نيروي انتظامي، قطعاً شهري امن، پاک، سالم و عاري از جرم خواهيم داشت. 
اين مقام انتظامي با بيان اينکه شهرداري و پليس دو نهاد خدمات رسان در جامعه هستند، گفت: نتيجه تعامل اين دو دستگاه ارتقاء انضباط اجتماعي در جامعه است.
فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به رويکرد اجتماعي پليس و مشارکت با نهادهاي جامعه، تصريح کرد: در کنار حضور فيزيکي پليس، اقدامات فرهنگي از راهبردهاي موثر در امنيت جامعه است.
در پايان "علی یارمحمدی" شهردار "پاسارگاد" بيان داشت: تعامل ها صرفاً براي خدمت رساني بهتر و بيشتر به مردم بوده و اميد است با استفاده از فضاي مناسب موجود و تعاملات خوب بين دو سازمان، شاهد امنيت پايدار در تمام نقاط استان باشيم.

دستگیری 2 سارق و کشف 20 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی "ممسنی" از شناسایی و دستگیری 2 سارق درون خودرو و اماکن خصوصی با 20  فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و  درون خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ ها، موفق به شناسایی 2 سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آنها را در مخفيگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" با بيان اينكه متهمين در تحقیقات فنی و بازجویی اوليه، به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار كردند، گفت: سارقين پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارق حين رانندگي دستگير شد/ كشف 20 فقره سرقت خودرو
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز از دستگيري يك سارق با 20 فقره سرقت خبر داد كه روز گذشته با پرايد مسروقه در حين رانندگي بود. 
سرهنگ "داريوش توكلي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامي اين كلانتري در حين گشت زني در حوزه استحفاظي، به يك سواري پرايد كه راننده آن حركات مشكوكي داشت مظنون شدند. 
وي افزود: ماموران سريعا دستور ايست دادند و راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.
سرهنگ "توكلي" خاطر نشان كرد: پس از استعلام از مركز مشخص شد كه پلاك نصب شده مسروقه و متعلق به سواري آردي و خودرو نيز داراي سابقه سرقت نيز مي‌باشد.
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز با اشاره به اينكه سارق حرفه‌اي در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت خودرو در شيراز اقرار كرد، گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
اين مقام انتظامي از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهاي پليسي، وسائط نقليه خود را به تجهيزات ضد سرقت مجهز كنند.

دستگيري 52 خرده فروش و معتاد پرخطر در کازرون
فرمانده انتظامي كازرون از اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده و دستگيري 52 خرده فروش و معتاد پرخطر خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامي اين شهرستان پس از هماهنگي قضائي، طرح پاکسازي نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزيع کنندگان و خرده فروشان اجرا کردند.
اين مقام انتظامی افزود: در اين راستا با شناسايي مناطق آلوده، ضمن پاکسازي چند پاتوق تهيه و توزيع مواد افيوني، 7 كيلو انواع مواد مخدر كشف و 52 خرده فروش و معتاد پرخطر نيز شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ "عبادی نژاد" با اشاره به اینكه هدف اصلي اجراي طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي، پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز از وجود برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي است، گفت: اين مهم با جديت و به صورت روزانه توسط پلیس این شهرستان اجرا مي‌شود.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، خاطر نشان كرد: متهمان پس از بازجويي‌هاي تکميلي با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.

برطرف كردن نقاط حادثه خیز شهر "مرودشت" در دستور کارجدی پلیس وشهرداری
فرمانده انتظامی "مرودشت" از عزم جدی پلیس و شهرداری برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " اسماعیل زراعتیان" در نشست تعاملی با مجموعه شهرداری مرودشت با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در سطح شهر و بروز تصادفات متعدد، گفت: یکی از دغدغه های اصلی پلیس، مرتفع كردن این نقاط در راستای پیشگیری از وقوع تصادفات است.
وی نصب دوربین های کنترل سرعت در سطح معابر به ویژه کمربندی های شهر مرودشت را از دیگر برنامه هایی برشمرد که پلیس به جد دنبال می کند.
فرمانده انتظامی مرودشت ساماندهی ورود خودروهای سنگین و نیمه سنگین به سطح شهر براي فراهم ساختن آرامش عمومی و فردی شهروندان را هم از مطالبات دیگر پلیس برشمرد که شهرداری می بایست با جدیت دنبال کند.
مهندس "سیدمهدی مکی" شهردار مرودشت هم در این نشست با تقدیر و تشکر از تعاملات خوب مجموعه انتظامی به ویژه پلیس راهور با شهرداری، گفت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است اما تا رسیدن به نتيجه مطلوب فاصله هست.
وی ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری براي تامین رفاه و آسایش شهروندان همواره وجود داشته و سعی ما این است که در مرحله اول رضایت مندی مردم را جلب کنیم.
گفتنی است در پایان این نشست لوح سپاسی از سوی فرمانده انتظامی مرودشت به شهردار اهدا شد.

برگزاری مراسم معارفه فرمانده انتظامي شهرستان "اِوَز" 
مراسم معارفه فرمانده انتظامي شهرستان "اِوَز" با حضور سردار "رهام بخش حبيبي" فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم طي حکمي که توسط رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان فارس قرائت شد، سرهنگ دوم "هادی محمدیان"به عنوان فرمانده انتظامي شهرستان "اوز" منصوب شد.

كشف 44 كيلو ترياك در منزل 
فرمانده انتظامي "مرودشت" از كشف 44 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر مرودشت با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري ترياك در منزل خود در يكي از محله‌هاي اين شهرستان دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند. 
سرهنگ "زراعتيان" افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، 44 كيلو ترياك كشف و يك نفر قاچاقچي را نیز دستگير كردند. 
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سودا گران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اعلام كنند. 


نظرات بینندگان