کد خبر: ۱۴۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

اظهارات تازه سخنگوی کمیسیون تحقیق در باره اعتبارنامه تاجگردون

فیروزی با بیان اینکه بیانیه صادر شده درباره اعتبارنامه تاجگردون نظر شخصی آقای خانی است، گفت: اعتراض نمایندگان به روند بررسی اعتبارنامه در کیمسیون تحقیق وارد است.
  فیروزی با بیان اینکه بیانیه صادر شده درباره اعتبارنامه تاجگردون نظر شخصی آقای خانی است، گفت: اعتراض نمایندگان به روند بررسی اعتبارنامه در کیمسیون تحقیق وارد است.
حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق در گفتگو با آنا، با اشاره به روند رسیدگی به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در کمیسیون تحقیق مجلس، گفت: بعد از بررسی‌ها و برگزاری جلسه نهایی که منتهی به رأی‌گیری شد، کار کمیسیون تحقیق عملاً از نظر ماهیتی تمام شد اما این کمیسیون از نظر شکلی یک مأموریت دارد و آن ارائه گزارش از سوی سخنگو در صحن علنی است.
وی بر همین اساس اضافه کرد: لذا اگر اکنون بیانیه‌ای صادر شده، این بیانیه مربوط به شخص آقای خانی-رئیس کمیسیون تحقیق- است و مورد تأیید کمیسیون نیست چراکه اگر قرار بر صدور بیانیه‌ای به اسم کمیسیون باشد باید همه اعضا در جلسه درباره آن اظهارنظر کنند و چنانچه به تصویب رسید، منتشر شود.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه فارغ از محتوای بیانیه، اعضای کمیسیون در جریان جزئیات آن نیستند تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید دقت بیشتری در انتشار بیانیه صورت می‌گرفت و به‌جای بیانیه کمیسیون، عنوان بیانیه رئیس کمیسیون به آن اطلاق می‌شد.
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود «زمان کافی برای معترضین به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در کمیسیون تحقیق لحاظ نشده» آیا این صحت دارد یا خیر، افزود: زمانی که در اختیار معترضین در کمیسیون قرار گرفت در حدود یک ساعت و ۵ دقیقه بود درحالی‌که زمان لحاظ شده برای منتخبی که اعتبارنامه وی مورد اعتراض واقع شد یک مرحله یک ساعت و ۳۵ دقیقه و یک مرحله یک ساعت و ۳۰ دقیقه بوده است؛ ازاین‌رو اعتراض معترضین وارد است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به دیگر اعتراض معترضین به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، تصریح کرد: قرار بود معترضین و آقای تاجگردون در یک مواجهه حضوری موارد خود را مطرح کنند تا اعضای کمیسیون بتوانند اظهارات طرفین را راستی‌آزمایی کنند که متأسفانه این اتفاق هم نیفتاد. 
نظرات بینندگان