کد خبر: ۱۴۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۹
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی:

امکان فعال شدن مراکز تعطیل شده هسته‌ای در دولت روحانی، وجود ندارد

دکتر عباسی با تأکید بر شروع خوب کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: از آنجا که خاستگاه و مبانی نظریدولت و مجلس متفاوت است، باید صبر کنیم تا در دستگاه اجرایی افرادی انتخاب شوند که دیدگاه‌های انقلابی پررنگ‌تر از حال توجه ویژه به حوزه اقتدار داشته باشند تا شاهد اتفاقات خاص در این حوزه باشیم.

دکتر فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به تشریح فعالیت کمیسیون انرژی پرداخت و اظهار داشت: این کمیسیون، طبق آیین‌نامه مسئول بررسی، قانونگذاری، و نظارت در حوزه نفت، برق و گاز، انرژی هسته‌ای، بالادستی پتروشیمی، و حوزه سد هاست و در این زمینه کار خود را انجام می‌دهد. آنجا که لازم است، قانونگذاری کند و اگر لایحه طرحی در این مورد به مجلس بیاید، بررسی و نقد کند.

فعال شدن پایگاه های هسته ای، بماند برای دولت بعد

رئیس سابق انرژی هسته ای کشور ادامه داد: الان که مجلس با تشکیل کمیسیون ها و هیئت رئیسه آن ها، شکل و روال عادی خود را پیدا کرده است، تبادل نظرات خوبی با وزیر نفت، وزیر نیرو، و مسئولین مرتبط هر دو وزارتخانه صورت گرفته است که می توان گفت شروع خوبی داشتیم.

عباسی تأکید کرد: سعی می‌کنیم با اتاق فکر مشترکی که کمیسیون با وزارتخانه‌ها داشت که توافقاتش هم انجام شده، روی مسائل مربوطه کار کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم؛ اگر قانونی نیاز باشد، مجلس آن را تصویب کند و اگر مسئله‌ای برای آینده پیش بینی شود، کارشناسی ها را مشترک انجام دهیم.

این جانباز هسته ای افزود: مسئله انرژی هسته ای را باید به به این صورت در نظر بگیریم که این یک انرژی پاک است و کشور هم باید به اندازه به آن بپردازد.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم تصریح کرد: مطمئناً نمایندگان به این مهم توجه دارند که انرژی هسته‌ای فقط تولید برق نیست و پرداختن به موضوعات مربوطه به فناوری هسته‌ای باعث رشد ایمنی کشور خواهد شد؛ یعنی سطح ایمنی و استانداردهای کشور را بالا می‌برد و تولید مواد خاص را در کشور افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: انرژی هسته ای، به صورت کلی علم و فناوری را در یک کشور پیشرفته می‌دهد و این از مظاهر اقتدار یک کشور است؛ یعنی پیشرفت علم و فناوری، اقتدار آفرین است. مطمئناً نمایندگان هم نگاه ویژه‌ای به این انرژی و فناوری مبدل این صنعت دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در پاسخ به خبرنگار ما که آیا امکان دارد مراکز تعطیل شده انرژی هسته‌ای با حمایت مجلس، باز هم راه اندازی شود؟ تاکید کرد: تا وقتی که این دولت بر سر کار است، این امکان وجود ندارد.

به گفته تنها جانباز هسته ای کشور، خاستگاه این دولت متفاوت است. خاستگاه دولت اقتداری نیست، و چون مبانی نظریه دولت با مجلس متفاوت است، بعید می‌دانم در این مدت تغییر قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: باید صبر کنیم تا در دستگاه اجرایی، افرادی انتخاب شوند که دیدگاه‌های انقلابی پررنگ‌تر از حال و نیز توجه بیشتری به حوزه اقتدار داشته باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان