کد خبر: ۱۴۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر خطوط لوله گاز در فارس

مديرعامل شركت گازفارس از نشت یابی ۲۷ هزار كيلومتر از خطوط گازرسانی استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، غلامعباس حسینی گفت: نشت یابی ۲۷ هزار كيلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع و ۷۴۶ هزار علمک گاز در سال گذشته توسط واحد بازرسی فنی این شرکت انجام شد. 

مديرعامل شركت گاز استان فارس افزود: علاوه بر نشت‌یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی ۸۹۰ ایستگاه TBS موجود در سطح استان نیز به صورت کامل مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهم‌ترين هدف از نشت‌يابی اين خطوط جلوگيری از به‌وجود آمدن سوانح، بهره برداری ايمن از گاز طبيعی و كاهش آلودگي های زيست محيطی است.

به گفته حسيني مطابق با برنامه‌ريزی های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهرها و روستاهای استان در سال جاری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت يابی قرار می‌گیرد.

نشتی در خطوط لوله و تاسيسات گازی به دلايل مختلفي شامل خوردگی، سايش، آسيب های مكانيكی،  عيب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلايای طبيعی به وجود مي‎‌آيد و اين موضوع، پايش و ارزيابی نشت گاز از خطوط لوله و تاسيسات گاز را می طلبد.

مديرعامل شركت گاز استان فارس بيان كرد: با انجام دقيق عمليات نشت يابی و بررسی مستمر تاسيسات، ضمن افزايش راندمان و حفظ يكپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت اين سرمايه ملی نيز جلوگيری می شود.

نظرات بینندگان