کد خبر: ۱۴۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه مطرح کرد؛

اتمام شستشو و گندزدایی خطوط انتقال آب به شیراز تا پایان هفته جاری

ناصری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: اهالی مجتمع مدرس در حال حاضر از چاهی به نام صاحب دیوانی که متعلق به شهرداری است استفاده می کنند اما قرار بر این شده که چاه جدیدی در کوی زهرا حفر شود که تا به بهره برداری رسیدن این چاه مردم آن منطقه از چاه شهرداری تغذیه گردند.

به گزارش  شیرازه ، هر ساله با آغاز فصل تابستان و گرمای هوا مصرف آب به دلایل مختلفی افزایش می یابد و همین امر موجب کاهش فشار آب در برخی مناطق پر جمعیت شهر و استان می شود که معمولا این کمبود آب از اواسط مرداد ماه که اوج گرمای هوا است شدت می گیرد اما امسال بنا به گفته شهروندان مناطق مختلف شیراز، نه تنها با کاهش فشار بلکه قطعی آب از نخستین روزهای تابستان روبرو بوده اند و همین امر موجب مشکلات فراوانی برای شهروندان شیرازی شده است که از مسئولان تقاضای رسیدگی به این معضل را دارند.

در این راستا گفتگویی با دو تن از اعضا شورا ی شهر شیراز انجام دادیم.

رئیس کمیسیون،سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم راه اندازی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز هنوز شاهد مشکلات قطع و کاهش فشار آب هستیم گفت: گر چه شورای شهر وظیفه نظارتی دارد نه وظیفه اجرایی، اما طبق بررسی ها و گفتگویی که با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز و مدیر عامل آب منطقه ای فارس داشتیم  این بود که اعلام کردند،توسط قرارگاه خاتم الانبیا سپاه خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز اجرا شده که با حضور معاون وزیر نیرو چند روز پیش افتتاح شد.
اتمام شستشو و گندزدایی خطوط انتقال آب به شیراز تا پایان هفته جاری
علی ناصری با بیان اینکه این خط 79 کیلومتر طول دارد،افزود: پس از افتتاح باید ابتدا شستشو شود و سپس آب گیری صورت پذیرد به همین خاطر هنوز آماده انتقال آب نیست،اما امیدواریم پس از آغاز به کار این خط انتقال،مشکل قطعی آب مناطق جنوبی هم مرتفع شود.

ناصری همچنین افزود: به گفته بهروزی مدیر عامل شرکت آبفای شیراز عملیات گند زدایی و شستشو تا دو روز دیگر به پایان میرسد و سپس مخزن دوکوهک آبگیری و به مخزن معالی آباد و سپس توسط رینگ آب رسانی به مخزن میانرود انتقال داده می شود که به این ترتیب مشکل مردم آن منطقه نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام قرار گاه سازندگی خانم الانبیاء علاوه بر خط اصلی، یک خطوط انتقال 16 و نیم کیلومتری هم در حال تاسیس است که باید بودجه مورد نظر تامین شود تا تکمیل گردد اما در کنار این خط انتقال، یک خط 600میلی متری هم داریم که از خود مخزن دوکوهک تا پل معالی آباد آب را منتقل میکند.

ناصری در ادامه به قطعی آب مجتمع مدرس نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بنده شخصا مشکل آب مجتمع مدرس را نیز پیگری کردم و آنچه توسط اداره ابفا شیراز عنوان شد این است که مجتمع مدرس در حال حاضر از چاهی به نام صاحب دیوانی که متعلق به شهرداری است استفاده می کنند اما  قرار بر این شده که  چاه جدیدی در کوی زهرا حفر شود که تا به بهره برداری رسیدن این چاه مردم آن منطقه از چاه شهرداری تغذیه میشوند.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: به گفته مسئولان شرکت آبفا شیراز، امسال مصرف آب  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس و رعایت مسائل بهداشتی تا 12در صد افزایش یافته است.

ناصری بیان کرد: همچنین به دلیل گرمای زیاد در تابستان و روشن شدن کولرهای آبی از یک سو و استفاده از پمپ آب در برخی مناطق شهر از سوی دیگر موجب افزایش مصرف شده از طرفی نیز استان فارس خصوصا شهر شیراز یک استان مهاجر پذیر است و در فصل گرما از دیگر استانها و شهرستانها به شیراز مراجعه می کنند که این امر نیز مزید بر علت شده و  مصرف آب را افزایش داده است.
 ناصری در پایان تصریح کرد: قطعا در روز های آتی یکی از دستور کارهایی که با اداره ابفا خواهیم داشت همین مسئله قطعی اب است.
اتمام شستشو و گندزدایی خطوط انتقال آب به شیراز تا پایان هفته جاری

با نماینده سازمان آبفا در مناطقی که با قطعی آب روبرو هستند حضور پیدا خواهیم کرد تا از نزدیک به بررسی مشکلات بپردازیم

لیلا دودمان دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به آماده سازی خط دوم انتقال آب به شیراز اشاره کرد و گفت: هنوز آبرسانی از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز به طور کامل انجام نشده است  و فعلاً در مرحله گندزدایی و آماده سازی این خط برای انتقال آب هستند.

دودمان با بیان اینکه  تعداد زیادی از مردم نیز به ما شکایت کرده‌اند که وضعیت آب را مشخص کنیم،اظهار داشت: من این مسئله را به اطلاع مدیر عامل آب و فاضلاب شهرستان شیراز رساندم، مهندس بهروزی به ما قول دادند تا پایان هفته جاری مشکل مرتفع شود.

وی اضافه کرد: اما مورد دیگری که آبفا مطرح می‌کند این است که با وجود افزایش مخزن هایی که در سال جاری نسبت به سال گذشته اضافه کرده اند، به دلیل بیماری کرونا مصرف آب به شدت بالا رفته و همین باعث شده که مشکلاتی به وجود آید.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه اما واقعاً نمی دانم اداره آبفا چه تمهیدات دیگری باید در نظر بگیرد که کمتر با اینگونه مشکلات مواجه شویم، افزود: به مردم مناطقی که خودم به شخصه بازدید کرده و سر زده ام گفتم اگر مشکل تا زمان اعلام شده حل نشد ما با نماینده سازمان آبفا در مناطقی که با قطعی آب روبرو هستند حضور پیدا خواهیم کرد تا از نزدیک به بررسی مشکلات بپردازیم./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان