کد خبر: ۱۴۰۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

گرد فراموشی بر مزار شهدای گمنام فیروزآباد/ اینجا شهدا گمنام‌ترند!!

یادمان شهدای گمنام فیروزآباد پس از گذشت ۱۴سال از خاکسپاری ۵ شهید به علت عدم توجه مسئولین و کمبود اعتبار متوقف و نیمه کاره رها شده است.
 به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا، یادمان‌های شهدا در هر شهر نقش یادآوری و پاسداشت و استمرار بخشی از تاریخ پر افتخار مردم ایران اسلامی را دارند که به صورت قرارگاه وپاتوقی برای مردم هر منطقه در آمده که دل‌ها را روانه یاد شهدا می‌کند.

یادمان‌های شهدا تداعی کننده خاطرات ملی وارزش‌های مقاومت، ایثار وشهادت در جامعه اسلامی ایران و مکانی برای تجدید میثاق با شهدا، الگوسازی برای نسل جوان و شکوه جایگاه رفیع جهاد وشهادت است؛ عزت و سربلندی امروز جامعه اسلامی در سایه رشادت‌های شهدا حاصل شده و شهدا به خاطر حفظ دین و امنیت کشورمان از جان خود گذشتند، برای حفظ دین گمنام شدند و ما باید یادمان این شهیدان را به عنوان نماد دینی بنا کنیم.

گرد فراموشی بر مزار شهدای گمنام فیروزآباد/ اینجا شهدا گمنام‌ترند!!

پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام که در عملیات های سالهای جنگ تحمیلی به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمده بودند پس از سال‌ها غربت در خاک عراق در تپه‌ی مشرف به شهر فیروزآباد با استقبال و حضور گسترده مردم شهرستان فیروزآباد به خاک سپرده شد اما از سال ۱۳۸۵ تاکنون تقریبا این یادمان شهدا تکمیل نشده و در حال حاضر نیمه کاره و بدون المان رها شده است.

علاوه بر المان شهدای گمنام میدان های مزین به نام شهدا نیز مانند تپه شهدا کلنگ زده یا نیمه کاره رها شده است یا المان متناسبی با نام شهید در آن وجود ندارد.

هر ساله دولت مکلف است سه‌درصد (۳%) از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را که براساس شاخص‌های توسعه نیافتگی به تفکیک شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین و جهت اجرای برنامه عمرانی بودجه‌های سنواتی اختصاص دهد.

لذا از مسئولین شهرستان فیروزآباد درخواست می گردد که بخشی از بودجه ۳ درصد نفت و گاز امسال شهرستان را به تکمیل المان تپه شهدا فیروزآباد و دیگر المان های که مزین به نام شهدا است تخصیص دهد.

http://firouzna.ir/?p=471

برچسب ها: فیروزآباد ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ادمین صدای فیروزآباد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹
0
گرد فراموشی بر مزار شهدای گمنام فیروزآباد|