کد خبر: ۱۴۰۳۰۲
گزارش تصویری؛
بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار در استان فارس، در قالب یک برنامه ویدئوکنفرانسی به دستور رئیس جمهوری آغاز شد.
عکاس: احمدرضا مداح
تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه ؛بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار در استان فارس، در قالب یک برنامه ویدئوکنفرانسی به دستور رئیس جمهوری و توسط معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، استاندار فارس، رئیس سازمان صمت، فارس آغاز شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که فروردین‌ماه ۱۳۹۶ در سفر به شیراز و در ارتباط ویدیوکنفرانس، دستور آغاز عملیات ساخت این دو طرح را صادر کرده‌ بود، پنجشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹ در ارتباط ویدیوکنفرانس دیگر از مجموعه حافظیه نهاد ریاست‌جمهوری، این طرح‌های توسعه را افتتاح کرد.
رئیس‌جمهوری از این طرح به عنوان "کار عظیم" یاد و به همین خاطر از تلاش‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مهندسان و کارگران ایرانی در بهره‌برداری از این طرح قدردانی کرد.

مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد در شهرستان کوار شامل چهار مرحله توسعه است که ساخت آن، سال ۸۴ توسط بخش خصوصی و با اخذ مجوزهای قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
گام دوم این مجتمع در قالب تولید آهن اسفنجی به ظرفیت سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه جاری با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این مرحله از توسعه مجتمع با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون یورو و ۱۹۹ میلیارد تومان در مدت حدود سه سال به پایان رسید تا یک هزار و ۸۷۰ نیروی جدید در این بخش مجتمع مشغول به کار شوند و به صورت غیرمستقیم نیز ۲۰ هزار نفر از مواهب اشتغال این طرح بهره‌مند شدند.

عکاس :
احمدرضا مداح
نظرات بینندگان