کد خبر: ۱۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

قوای سه‌گانه در زمینهٔ جهش تولید گام بردارند/ عدم تدبیر باعث نابودی تولیدات دامی و کشاورزی می شود/ باید لشکریان عقل و ایمان را در وجودمان تقویت کنیم

آیت الله دژکام گفت: اگر می خواهیم تورم کاهش پیدا کند، راهی جز جهش تولید نداریم و کنترل تورم و گرانی در حیطه دادگستری نیست، از مدیران و قوای سه گانه توقع می رود که گام های موثری در این زمینه گرانی بردارند.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های امروز نمازجمعه شیراز با اشاره به سخنرانی  مقام معظم رهبری در خصوص تحول گرایی و تحول خواهی در سیره امام راحل در سالگرد ایشان گفت: مهم ترین رکن تحول از نگاه امام خمینی (ره) در جهات معنوی انسان است و اگر نتوانستیم اصلاح کنیم نباید انتظار داشته باشیم تحولی در جامعه رخ بدهد و  سود نهایی نخواهد داشت. شیطان همواره تلاش می کند که ما را گمراه کند و باید فریب شیطان را نخوریم. 

وی در ادامه دین اسلام را دینی دانست که دنیا و آخرت را اصلاح می کند و افزود: تحول در جهات مدیریت کشور اسلامی احساس می شود و از آغاز انقلاب تا کنون، از یک نظام بروکداتیک و به اصطلاح کاغذ بازی رنج می بریم و یک کاری که ظرف یک روز تمام می شود، به دو ماه می کشد!

خطیب نماز جمعه شیراز یکی از عوامل عقب ماندگی ایران در اقتصاد را روند طولانی اداری اعلام کرد و اظهار داشت: مشکل مدیریت گاهی مربوط به ساختار است. یکی از مدیران  می گفت حضور چند هزار نفر در ادارات بی دلیل  است و فقط باعث طولانی شدن روند کار ها می شود. 

وی تصریح کرد: فعالیت‌های غیرضروری در ادارات، وقت و پول مردم را ضایع می‌کند که باید آن را اصلاح کنیم، انتظار می رود مجلس در این زمینه ها و افزایش بهره بری قدم بلند بردارد.

آیت الله دژکام با عنوان اینکه تولید متحول نشود، مسائل اقتصادی حل نمی شود ابراز داشت: یک سری تحولاتی وجود دارد که فقط با رای دادن صورت نمی گیرد و یکی از این ها تغییر در تولید کشور است. 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با گلایه از نابودی محصولات دامی و کشاورزی تاکید کرد: در خبر های چند مدت پیش مشاهده شد که تعدادی قابل توجه جوجه ها را می کشتند و شاهد افزایش مرغ بودیم. یکی از استان ها جوجه های یک روزه را به مردم داد و الان نتیجه آن را دیده است. الان شاهد نابود کردن سیب زمینی، گوجه و...  هستیم. عدم تدبیر باعث نابودی تولیدات می شود.

وی گفت: اگر می خواهیم تورم کاهش پیدا کند، راهی جز جهش تولید نداریم و کنترل تورم و گرانی در حیطه دادگستری نیست، از مدیران و قوای سه گانه توقع می رود که گام های موثری در این زمینه گرانی  بردارند.

آیت الله دژکام در ادامه افزود: در ادیان مختلف، مخصوصا چهار دین بزرگ دنیا به حجاب توجه و تاکید دارند.  مرحوم آیت‌الله حائری نیز فرمودند در تخت جمشید حتی یک عکس بی حجاب از یک بانو وجود ندارد، این نشان دهنده عقبه و فرهنگ کشور ماست اما این تمدن کافر ملحد غربی بحث حجاب را به گونه دیگر مطرح می‌کند. اگر کسی واقعا ادعا ایرانی اصیل دارد، نمی تواند به حجاب بی احترامی کند و آن را زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به اقدامات اروپایی در خصوص حجاب، بیان کرد: متأسفانه اروپایی‌ها چهره مریم قدیس را در دو قرن اخیر بی‌حجاب کشیده‌اند، درحالی‌ که قرآن کریم از این بانوی بزرگوار به بزرگی یاد می‌کند، برخی متأسفانه باوجوداینکه 300 هزار شهید داده‌ایم به دنبال آن مسیر کفر آلود می‌روند، در هفته عفاف و حجاب شایسته است همه آنانی که اهل فکر و فرهنگ هستند دقت کنند و هوس‌های نفسانی و شهوانی خود را به صورت فلسفی توجیه نکنند. 

خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه های اول نماز جمعه شیراز نیز گفت: تلاش باید کنیم ایمان که یکی از لشکریان عقل است را در وجود خودمان تقویت کنیم. کسی نمی تواند مسیر آخرت را بدون ایمان طی کند. در عالم آخرت هیچ کاری نمی تواند کند.

آیت الله دژکام با عنوان اینکه امور دنیا در ادبیات روزگار ما زیاد شده است گفت: به گونه ای که آخرت به فراموشی سپرده می شود و این ضرر بزرگی است. با ید توجه داشته باشیم که همه اعمال مانند نماز، حج و... برای یاد آوری آخرت است. 

امام علی(ع) می فرمایند: مردم دنیا تمام شدنی است و اگر در کاخ و یا کوخ بگذراند کسی تمام می شود. اما آخرت تمام شدنی نیست و اگر کسی جهنمی شد خیلی ضرر کرده است. ای مردم از این گذرگاهی که رد می شوید، برای خانه جاویدان خود توشه ای بردارید.

وی یکی راه تحصیل و تقویت ایمان، اخلاص دانست و تاکید کرد: بر همه ما تحصیل علوم دینی به متناسب خومان واجب است و باید این امر فقط در راه خدا باشد. اگر کسی می خواهد علم توحید را برای رضای تحصیل کند، به جای خواهد رسید. در غیر این صورت نمی شود.

این استاد دانشگاه با تشریح اخلاص و رضای خداوند گفت: امام صادق می فرمایند: اگر کسی برای خداوند توحید، قرآن را یاد گرفت، عمل کند و به دیگران یاد بدهد، در ملکوت آسمان نامش به بزرگی یاد می شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از همه خواست تا مطالعه را رها نکنند و به جوان ها پیشنهاد کرد تا در موضوعات عقیدتی کتاب "مقدمه جهان بینی اسلامی" اثر شهید مطهری را بخوانند که این کتاب توحید، نبوت و امامت را آموزش می دهند و بسیار ارزنده است.

امام جمعه شیراز لازمه بعد از یادگیری  علوم عقیدتی را رسیدن توحید و ایمان به قلب انسان دانست و این کار با ذکر مداوم آیات قرآن امکان پذیر می شود. 

وی در پایان خطاب به مومنین اعلام کرد: فرصت بسیار کم است، تا می توانید توشه ای برای آخرت بردارید.
انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان