کد خبر: ۱۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس درگذشت یدالله طارمی را تسلیت گفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاون فرهنگی شهرداری شیراز در پیام‌های جداگانه در گذشت یدالله طارمی شاعر پیشکسوت شیرازی را تسلیت گفتند.
  صابر سهرابی گفت: هر گاه اشعار مرحوم یدالله طارمی و مجموعه صوتی «بهار نارنج» را با صدای این شاعر به گوش جان می‌شنویم و می‌خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تأثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ شیراز و فارس داشته و شناسنامه آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز اندوه از فقدان این استاد نام آشنای شعر و ادب که در خانواده‌ای اصیل و سرشناس از اهالی شیراز چشم به جهان گشوده، گفت: آثار و فعالیت‌های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و الگوی بسیاری از شاعران بومی سرا شده است و در راه اشاعه زبان و ادب پارسی و بویژه لهجه شیرازی گام‌های مؤثری برداشت.

سهرابی در پایان یادآوری کرد: جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می‌شود و این ضایعه اسفناک را به بازماندگان آن ادیب، جامعه هنرمندان، شاعران، نویسندگان تسلیت عرض می‌دارم و از خدای متعال امیدوارم روحش را قرین آمرزش و آرامش ابدی نماید و بتوانیم در تمام لحظات داشته‌هایش را در پیش چشم مرور کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز در پی درگذشت استاد یدالله طارمی در پیامی فقدان این شاعر را ضایعه‌ای بزرگ برای شعرگویشی شهر دانست و او را از استوانه‌های اخلاق و مهرورزی فرهنگ و ادب شیراز دانست.

در پیام مرتضی جعفری آمده است: یداله طارمی درخت شعر گویشی شیراز را که زنده یاد بیژن سمندر در باغ با طراوت ادبیات فولکلور شیراز نشانده بود، باغبانی کرد و به ثمر نشاند.

این شاعر گرانقدر با انتشار سه دفتر شعر نسیم دلگشا، شمیم نسترن و بهار نارنج در حفظ لهجه شیرازی به عنوان یکی از بُن مایه‌های هویتی شهر اثری انکار ناپذیر داشت و فقدان او در این عرصه ضایعه‌ای بزرگ برای شیرازیان دانست.

یدالله طارمی علاوه بر خدمت شایان به شعر گویشی و ادبیات شیراز، یکی از استوانه‌های اخلاق و مهرورزی شهرمان بود که خاطراتش از خاطر اهالی فرهنگ و ادب نخواهد رفت.

جعفری به نمایندگی از شهروندان شیراز درگذشت استاد یداله طارمی را به خانواده ایشان و جامعه ادبی شیراز از صمیم قلب تسلیت عرض کرده و برای وی از درگاه حضرت باریتعالی غفران و مغفرت مسئلت کرد.

کد خبر 4970134

نظرات بینندگان