کد خبر: ۱۴۰۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

آیا می‌دانید نامزد دختر شایسته اختراعات جهان در استان فارس چه کسی است؟

لیلا کشاورزی دختر نخبه استان فارسی با تلاش و کسب افتخارات در سطح جهان و آسیا توانسته نامزد دختر شایسته اختراعات جهان باشد.
دختر نخبه استان فارسی اگر چه هنوز وارد دانشگاه نشده، اما به عنوان نامزد دختر شایسته اختراعات جهان شناخته شده، ۳ اختراع ثبت کرده و چندین مدال رنگارنگ علمی به دست آورده است.

لیلا کشاورزی نخبه استان فارس اظهار کرد: دارنده نشان نقره جهانی اختراعات کانادا و مدال نقره آسیایی اختراعات است و چندین مدال کشوری در این زمینه دارد.
آیا می‌دانید نامزد دختر شایسته اختراعات جهان در استان فارس چه کسی است؟
ذهن پرسشگر این نخبه جوان که متولد سال ۱۳۷۶ است از همان دوران کودکی توجه همه را جلب کرده بود؛ و سوالاتی از مربیان مهدکودکش می‌پرسید که برخی مواقع آن‌ها قادر به پاسخگویی نبودند.

اردشیر کشاورزی پدر این نخبه جوان هم در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: وقتی او را به مهدکوک بردیم مربی و کمک مربی دخترم به ما گفتند که بعضی مواقع از ما سوالاتی می‌پرسد و ما نمی‌دانیم چه پاسخی به او بدهیم.

 سبد خرید هوشمند از جمله اختراعات لیلا کشاورزی دختر نخبه استان فارسی است، افتخاراتش در سطح جهان و آسیا در زمینه های مختلف علمی و ورزشی موجب شد نامزد دختر شایسته اختراعات جهان شود.

  لیلا کشاورزی در این باره بیان کرد: در سال ۲۰۱۸ من به همراه هم تیمی خود در مسابقات جهانی اختراعات شهر تورنتو کانادا شرکت کردیم و از بین ۴۲ کشوری که حضور داشتند، توانستیم مقام دوم جهانی اختراعات را کسب کنیم.

او افزود: به لحاظ دارا بودن دو ویژگی ورزشی و علمی، به عنوان نامزد دختر شایسته اختراعات جهان انتخاب شدم، اما به علت هزینه زیادی که برای ورودی این مسابقات نیاز بود نتوانستم شرکت کنم.

او ادامه داد: هر شخص که به عنوان نامزد دختر شایسته اختراعات جهان انتخاب می‌شود، تا ۳ سال مهلت دارد از این جواز حضور و فرصت استفاده کرده و در مسابقات شرکت کند.

موفقیت دختر نخبه استان فارس در ورزش
رقابت با آقایان هم او را از کسب مقام در مسابقات کشوری گلایدر ناامید نکرد.

این نخبه جوان تصریح کرد: در مسابقات بین مدارس سراسر کشور از بین ۱۰۰ تیم شرکت کننده که ۹۹ تیم آقایان و یک تیم از دختران بود، مقام اول کشوری را کسب کردم.

اما این تنها جنبه مثبت زندگی لیلای جوان نیست، این مخترع اضافه کرد: ۶ سال است تکواندو کار می‌کنم و در این مدت دستاورد‌های من ۶ نشان جهانی و ۲ مدال آسیایی تکواندو بوده است.

ارزشمندترین مدال ورزشی لیلا کشاورزی، نشان طلای رقابت‌های جهانی تکواندوی کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ است که با پای شکسته کسب کرد.

این بانوی نخبه که قهرمانی‌های متعددی را در زمینه‌های علمی و ورزشی به دست آورده است، قصد دارد با فروش ارزشمندترین مدال طلای جهانی خود و کمک به مناطق محروم در عرصه زندگی هم مدال طلا کسب کند./  باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹
0
درود
باعث افتخار استان فارس و ایرانه
اما چرا وقتی کسی افتخاری کسب میکنه نمیگید از کدوم شهرستان مینویسید از استان فارس.
اما اگه کسی جرمی مرتکب شد علاوه بر نام شهرستان و روستا تا شماره پلاک خونه طرف هم قید میکنید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹
0
سلام ودرود برشیر بانوی لر افتخار میکنم که هم شهری من هستی واز دیار و ایل تبار منی لیلا جان ان شاء الله همیشه بدرخشی لیلاجان از منطقه دشمن زیاری هست