کد خبر: ۱۴۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۹
رئیس کل دادگستری فارس در گفتگوی اختصاصی با شیرازه:

برخورد قاطع با زمین‌خواران، از اولویت برنامه های دادگستری فارس در سال جاری است/ شناسایی 270 واحدتولیدی نیازمند کمک جهت بازگشت به چرخه صنعت

حجت الاسلام موسوی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و سازمان بازرسی فارس برای راه اندازی شرکت های پتروشیمی در فارس فعال شدند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه در خصوص اقدامات دادگستری فارس در راستای جهش تولید اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس در این راستا فعال شده و تاکنون ۵۰۰ پرونده را در دست بررسی دارد.

وی با بیان اینکه به روسا و دادستان ها اعلام کردیم که واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان را شناسایی و معرفی کنند، تصریح کرد: تاکنون ۲۷۰ واحد تولیدی نیازمند کمک در استان شناسایی شده‌اند.

برخورد قاطع با زمین‌خواران، از اولویت برنامه های دادگستری فارس در سال جاری است/ شناسایی 270 واحدتولیدی نیازمند کمک جهت بازگشت به چرخه تولید

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، اقدام دیگر این نهاد در فارس، این بود که هر کارخانه‌ای که به دلیل بدهی به مصادره بانک‌ها درآمده بود شناسایی و مجدداً به چرخه تولید برگشته یا در حال برگشت هستند؛ در این راستا علاوه بر بانک ها، حتی اگر اشخاص عادی با شرکت در مزایده کارخانه‌ای، باعث بیکاری کارگران شده بودند، شناسایی و پیگیری شد که باز هم به چرخه تولید بر گردند.

حجت الاسلام موسوی، کارخانه شیراز پوپلین با ظرفیت 600 چرخ خیاطی را از واحدهای تولیدی غیرفعال به دلیل مشکلات اقتصادی معرفی کرد که در این ایام با ورود دادگستری فارس، مجدد به چرخه تولید برگشته و هم اکنون، بیش از نیمی از ماسک مورد نیاز استان را تأمین می کند.

کارخانه الکل فسا با میانگین تولید روزانه ۸ تن الکل، از دیگر واحدهای بازگشته به چرخه تولید است که رئیس کل دادگستری فارس از آن نام برد و گفت: کارخانه قند فسا هم در هفته گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و به نام "قند مینوی فسا" نام گذاری مجدد شده و بلافاصله بعد از آن، ۱۰ میلیارد تومان از طلبی کارگران پرداخت شد. به زودی مطالبات تامین اجتماعی و بیمه هم پرداخت می‌شود و در مرحله دوم که هفته آینده انجام می شود، مطالبات چغندرکاران استان هم که چغندر به کارخانه قند فسا داده بودند، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: صبح امروز هم با همراهی بسیج کارگری سپاه فجر فارس از کارخانه "افزار کیمیای فارس" در شیراز بازدید داشتیم که قطعات حساس و مهمی تولید می کند و هم اکنون ۳۰۰ کارگر دارد که با رفع مشکلاتش، قابلیت ارتقا تا ۶۰۰ کارگر هم دارد.

مقام عالی قضائی فارس در ادامه به مشکلات کارخانه قند کوار با کشاورزان و اوقاف در خصوص اراضی اشاره کرد که درصدد حل آن هستند، و در ادامه افزود: در بازدیدی که هفته گذشته از یک کارخانه لبنیاتی در فیروزآباد داشتیم، به مشکلی که این تولیدی با یکی از بانک‌های دولتی داشت رسیدگی کرده و این واحد، در آستانه راه‌اندازی مجدد است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به رفع مشکل کارخانه ای در لارستان اشاره کرد که با رفع مشکلاتش در حال راه اندازی مجدد است.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، در سال جاری تاکنون ۱۳ کارخانه با دخالت مستقیم دادگستری به چرخه تولید برگشته و به کار خود ادامه می دهند که نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا داشته اند؛ مثل کارخانه الکل فسا و شیراز پوپلین.

وی در ادامه با درخواست از مردم و فعالین اقتصادی تأکید کرد: اگر جایی واحد تولیدی تعطیل شده به دلایل مشکلات اقتصادی پیش آمده را می شناسند، به دادگستری معرفی کنند تا با ورود این دستگاه برای رفع مشکلات آنها اقدام شود.

مقام عالی قضایی فارس از رفع مشکلاتی در بحث اراضی شرکت ذوب آهن پاسارگاد با ورود دادگستری فارس خبر داد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس در حال ورود به بحث شرکت‌های پتروشیمی است که سال‌ها از تصویب آنها می‌گذرد و هنوز راه اندازی نشده اند. دادگستری و سازمان بازرسی استان در این مورد فعال شده‌اند.

وی با اشاره به رفع مشکلات کارخانه الکل اقلید، از پیگیری و حل مشکلات واحد تولید دستکش های لاتکس در سیاخ دارنگون خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه با طلب زیادی از علوم پزشکی عنوان می‌کند که اگر نیمی از طلب علوم پزشکی نقد شود، دستکش مورد نیاز جنوب کشور را تامین خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت های انجام شده در خصوص بعضی کارخانه‌ها در شهرستان سروستان، از فعالیت در رفع مشکلات کارخانه کویر موتور کازرون خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از افراد این کارخانه در سفر اخیر ریاست قوه قضاییه به شیراز، با ایشان دیدار داشتند که با دستورات ایشان و حل کردن مشکل این کارخانه، جهش تولید را در شهرستان کازرون شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از رسیدگی به صورت ویژه به مشکلات برخی واحدهای تولیدی کازرون خبر داد و گفت: پیگیر حل مشکلات کارخانه قند رستم هستیم.

به گفته مقام عالی قضائی فارس، کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد یکی از بزرگترین کارخانجات موجود در ایران است که چنانچه موفق شویم مشکلات گاز و آب آن را در یکی دو ماه آینده حل‌کنیم، حدود یک هزار و ۲۵۰ کارگر به مجموعه این کارخانه افزوده خواهند شد.

رئیس کل دادگستری فارس، یکی از اقدامات موثر در سال جاری را پیگیری و رفع پاره ای از مشکلات کارخانه سنگ در شهرستان بختگان دانست که درآستانه بیکار شدن قریب به ۸۰۰ کارگر بود؛ اما با ورود دادگستری فارس، مشکلات مجموعه حل، و باعث افزایش کارگر در سال جاری شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان استهبان هم یکی از معادن با برخی ادارات دولتی دارای مشکلاتی بود که در راه حال رایزنی برای رفع این مشکلات هستیم؛ کارخانه کاشی و سرامیک آباده هم که قریب به سه هزار نفر کارگر دارد دارای مشکلاتی است، این مورد هم به صورت ویژه از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس در حال رصد و حل این مشکلات هستیم.

رئیس کل ددگستری فارس، از بازگشت چندین واحد تولیدی به چرخه تولید در مرودشت خبر داد و افزود: روز دوشنبه ۲۳ تیرماه از برخی از این واحدها بازدید خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل جلسه‌ای با مسئولین ارشد استان در هفته جاری خبر داد و گفت: مشکلات تولیدکنندگان بزرگ، مطالبات کارگران، به ویژه کارگران شرکت ITI (آی تی آی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در راس مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه، مطالبات کارگران مجموعه پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه، در پاسخ به خبرنگار شیرازه در ارتباط با نتیجه و خروجی جلسات با اقشار مختلف سپاه در این ایام، با بیان اینکه نتیجه تعامل و جلسات برگزار شده با سپاه فجر فارس، راه‌اندازی بیش از ۸ کارگاه تعطیل شده می باشد، تأکید کرد: سپاه در این زمینه اقدامات قابل قبولی انجام داده و کماکان این همکاری از نزدیک و به صورت روزانه ادامه دارد.

وی به یکی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته با ورود سپاه فجر و دخالت دادگستری، یک کارخانه بسته بندی مواد غذایی با ۲۵ کارگر که به علت بدهی به اداره برق تعطیل شده بود، مجددا به چرخه تولید بازگشت و از این دست اقدامات روزانه بین سپاه فجر و دادگستری فارس در جریان می‌باشد.

مقام عالی قضائی فارس در خصوص مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به فارس، به برگزاری جلسات مکرری اشاره کرد و گفت: برخی از آنها مثل برخی از مطالبات عشایر فارس تاکنون اجرایی شده و بعضی دیگر هم به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، با مبارزه قاطع با مفسدین و رانت خواران و حمایت قاطع از تولیدکنندگان استان، آرامش به بخش تولید استان باز خواهد گشت.

وی در پایان، از رسیدگی به دو پرونده مفاسد کلان اقتصادی در سال جاری خبر داد که در دادگاه های ویژه به صورت دقیق رسیدگی و احکام قاطع صادر خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام موسوی، در خصوص پرونده شهرداری صدرا هم گفت: به زودی رای صادر خواهد شد و در خصوص افرادی که مبادرت به عرضه کالاهای غیر بهداشتی در اوایل دوره مبارزه با کرونا می‌کردند نیز آرای قاطع و سنگین صادر شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، از اولویت برنامه های امسال هم برخورد قاطع و بدون اغماض با زمین‌خواری است. هر شخص یا اداره‌ای در این زمینه کوتاهی کند و باعث تصرف اراضی ملی شود، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان