کد خبر: ۱۴۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کشف 172كيلو ترياك در فیروزآباد/نجات جان قاچاقچي در حال غرق توسط پليس قتل نوجوان 12 ساله با چاقوي برادر بر سر موبايل

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
کشف 172كيلو ترياك در فیروزآباد/نجات جان قاچاقچي در حال غرق توسط پليس
 فرمانده انتظامي استان از كشف 172 كيلو ترياك و توقيف 2 دستگاه خودرو در شهرستان "فيروزآباد" خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان "فیروزآباد" در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري، به یک سواري 405 مظنون شدند و دستور توقف دادند.
وي افزود: راننده خودرو با بی توجهی به دستور ایست پلیس و با اسکورت خودرو پرایدی که سد راه مامورین می‌شد اقدام به فرار کرد که پس از طي مسافتي تعقيب و گريز و تیراندازی به سمت لاستیک، ماموران موفق به متوقف کردن آن شدند.
سردار "حبيبي" خاطر نشان كرد: متهم که قصد تسلیم شدن نداشت خود را به رودخانه "سد تنگاب" پرتاب و شناکنان قصد فرار داشت که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در حال غرق شدن بود كه احدی از مامورین آن شهرستان با رشادت خود را به رودخانه انداخته و متهم در حال غرق شدن که دیگر نفس‌هایش به شماره افتاده بود را نجات می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه ماموران در بازرسي از اين خودرو، 172 كيلو تریاک و يك قبضه اسلحه شكاري ساچمه زني كشف کردند، گفت: در اين خصوص يك سواري پرايد كه اسكورت محوله بود توقيف و راننده نيز دستگير شد.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به تحویل متهمين به مراجع قضائی، تصريح كرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

قتل نوجوان 12 ساله  با چاقوي برادر بر سر موبايل
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: شب گذشته كودك 8 ساله با چاقو برادر 12 ساله خود را كشت.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره چاقو خوردگي و انتقال فرد مجروح به بيمارستان، بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه كودكي 8 ساله به خاطر يك دستگاه گوشي موبايل با برادر خود بحث و جدل كرده و با چاقو وي را از ناحيه سينه مجروح نموده است.
سرهنگ "محمدي" عنوان داشت: مجروح پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارده فوت كرده است.
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه ماموران كودك 8 ساله را دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي كردند، از والدين خواست با نظارت بر رفتار فرزندان خود از وقوع چنين حوادث مرگبار جلوگيري كنند.   

دستگیری سارقين اماکن خصوصی و دولتی با 30 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و دولتی با 30 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان مرودشت، موضوع شناسايي و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطر نشان كرد: کارآگاهان پليس آگاهي با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد لحظه ای محل‌های وقوع سرقت، موفق شدند 2 نفر سارق حرفه‌اي را شناسایی و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمين در تحقیقات انجام شده به 30 فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند، گفت: سارقين پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ "زراعتیان" ضمن هشدار به شهروندان، گفت: براي پيشگيری از سرقت به توصيه و هشدارهای پليسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و يا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سريعاً با شماره تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

انهدام اعضاي  باند سارقان به عنف منزل با 700 ميليون طلاي مسروقه
فرمانده انتظامي "داراب" از دستگيري اعضاي باند 3 نفره سارقان منزل و كشف 700 ميليون ريال طلاي مسروقه خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به دنبال وقوع يك فقره سرقت منزل در يكي از محلات اين شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي ادامه داد: در بررسي‌هاي انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي، مشخص شد سارقان با ورود به منزل شاكي و با تهديد اقدام به سرقت 4 عدد النگو، پلاک و زنجیر، یک جفت گوشوار و 2 عدد دستبند و تك ميل طلا كرده‌اند.
فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني و سرنخ‌هاي به جا مانده در صحنه سرقت، موفق شدند در كمتر از  يك ساعت هر 3 سارق كه در اطراف منزل شاكي در يك مكان خود را از ديد پليس مخفي كرده بودند را شناسايي كنند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه ماموران موفق شدند در يك عمليات ضربتي هر 3 سارق كه اعضاي يك باند بودند را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كنند، تصريح كرد: در بازسي از مخفيگاه آنان همه طلاجات مسروقه كشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه سارقان تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مسروقه، 700 ميليون ريال برآورد شده است.

يك كشته و 2 مجروح حاصل برخورد 2 موتورسيكلت
رئيس پليس راهور استان گفت: برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در خيابان "ولي عصر" شهرستان بوانات، يك کشته و 2 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ "مصطفي عباسي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در بیان جزئيات اين حادثه گفت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر تصادف فوتی در خيابان "ولي عصر" شهرستان بوانات، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
رئيس پليس راهور استان فارس افزود: در اين حادثه يك دستگاه موتورسیکلت به علت عدم رعايت حق تقدم با یک موتورسیکلت دیگر با 2 سرنشين برخورد کرده است.
سرهنگ "عباسي" با بيان اينكه در این حادثه متاسفانه يك نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و 2 نفر ديگر نيز مجروح و راهي بيمارستان شده است، به راكبان وسيله نقليه توصيه كرد حتما در حين رانندگي از كلاه ايمني استقاده كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم. 

توقيف كاميون و كشف 11 تن پوست گوسفند فاقد مجوز 
فرمانده انتظامي "اقليد" گفت: ماموران كلانتري مركزي اين شهرستان، موفق شدند در بازرسي از يك كاميون 11 تن پوست گوسفند فاقد مجوز و قاچاق به ارزش 500 ميليون ریال كشف كنند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مراد صارمي" بيان كرد: ماموران كلانتري مركزي اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامي "اقليد" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 11 تن پوست گوسفند فاقد مجوز و قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 500 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.
سرهنگ "صارمي" عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائی شد.

توقيف موتورسيكلت و كشف 14 كيلو ترياك
فرمانده انتظامي "آباده" از توقيف يك دستگاه موتورسيكلت و كشف 14 كيلو ترياك در بازرسي از آن خبر داد.
سرهنگ "خسرو رزمجويي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي آباده در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين گشت زني در محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه موتورسيكلت مظنون و سريعا وارد عمل شدند. 
وي با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز راكب با توجه به تاريكي هوا با به جا گذاشتن موتورسيكلت متواري شد، گفت: ماموران موفق شدند در بازرسي از كوله پشتي آن، 14 كيلو ترياك كشف كنند.
سرهنگ "رزمجويي" با بيان اينكه تلاش براي دستگيري راكب همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

کشف 77 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در كازرون
فرمانده انتظامی کازرون از کشف 77 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی 2 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی کازرون با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، تلاش‌های شبانه روزی و به کارگیری شگردهای خاص، موفق شدند 49 دستگاه خودرو و 28 دستگاه موتورسیکلت سرقتی را طی 2 ماه گذشته کشف و به مالباختگان تحویل دهند.
وی ادامه داد: برخورد قانونی با سارقان در راستای افزایش احساس امنیت در بین مردم و جامعه از اولویت‌های اصلی اين فرماندهي در سال جاری می باشد و کارکنان خدوم و پر تلاش با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا تلاش می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، به مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: همراهی و مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های مختلف، باعث دلگرمی پلیس و افزایش موفقیت در طرح ها و برنامه‌ها خواهد شد.

نیروی انتظامی برای قطع زنجیره بیماری کرونا با تمام توان فعال است 
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: نیروی انتظامی برای قطع زنجیره بیماری کرونا با تمام توان وارد عرصه شده است و از همه ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده می کند.
سرهنگ "مهراب زارع پور" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه قاطعیت ناجا بر این است که زنجیره افزایش و انتقال بیماری کرونا را قطع و ابتلا را به حداقل برساند، گفت: تحقق قطع زنجیره بیماری کرونا، مستلزم مشارکت، همدلی، همکاری و همراهی مردم است و در این راستا همه باید مشارکت فعالانه ای داشته باشند.
سرهنگ "زارع پور" بیان کرد: در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان لامرد در خصوص کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تالارها، اماکن تفریحی و باغ‌های مجالس به طور کامل تعطیل و هرگونه اجتماع در آن مكان‌ها ممنوع می‌باشد و با متخلفین برخورد قانونی صورت مي‌گيرد.
وي افزود: اماکن نیروی انتظامی اين شهرستان نیز با نظارت مستمر و برنامه ریزی شده از بازار و اماکن عمومی در سطح شهر و روستا بازديد مي‌كند و ضمن آموزش و تاکید بر استفاده متصدیان از ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی؛ در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی علی رغم اطلاع رسانی و تذکر اولیه، با هماهنگی مقام قضائي اقدام به پلمب مکان مورد نظر مي‌كند.
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: از عموم مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیر ضروری اجتناب كنند و حتما در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده كنند.
               


نظرات بینندگان