کد خبر: ۱۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۹
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

اجرا بیش از 3 هزار برنامه در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فارس

سرهنگ کوشکی از تولید 40 اثر هنری و اجرا بیش از 3 هزار برنامه در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فارس طی 43 هفته خبر داد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار "ما قوی هستیم" با تشکیل 21 کارگروه در حوزه های مختلف از سوم خرداد ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد و برنامه های محوری در 43 هفته برنامه ریزی شده است.

وی با عنوان اینکه فرماندهی، انگیزه، ایمان، عشق به ارزش های الهی، نگهداری وطن و امکانات از جمله سرفصل های دفاع مقدس بود، گفت: بخش عظیمی از این رزمندگان به عشق اسلام و حفظ میهن حضور یافتند و در تاریخ آمده است که در دوره فتحعلی شاه قاجار، 10 سال با روسیه جنگ شکل گرفت بخش عظیمی  از خاک ایران جدا شد و علت این اتفاق این بود که فرماندهی آن جنگ چارچوب جنگ را در کاخ خود می دانستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه امید است رسانه ها معرفی هرچه بیشتر دفاع مقدس را در دستور کار قرار تاکید کرد: دفاع مقدس باید برای جوانان و نوجوانان گفته شودو 270 هزار نفر از استان در دفاع مقدس حضور یافتند که 15 هزار نفر از اینان به درجه رفیع شهادت رسیدند و بیش از 42 هزار نفر جانباز شدند این تعداد جانبازانی هستند که ثبت شده و بخشی هم ثبت نشده است و بیش از 2 هزار و 200 نفر آزاده در فارس وجود دارد.

سرهنگ کوشکی تصریح کرد: به گفته امام خمینی (ره) جنگ تحمیلی را مردم اداره کردند و به پیش بردند. با حضور سه میلیون نفر از مردم ایران در دفاع مقدس  یک وجب از خاک ایران کاسته نشد و  این یک مدال افتخار است.

و ی با تشریح کمک کشور های مختلف به صدام در جنگ تحمیلی گفت: ایران در جنگ تحمیلی با دنیا می جنگید 35 کشور به طور مستیقیم و برخی کشورها به شکل غیر مستقیم در جنگ با ایران شرکت کردند. در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید این موضوع را به خوبی تبیین کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقش اقشار گوناگون در دفاع مقدس را باید تبیین کرد بیان کرد: 10 درصد مردم فارس در جنگ شرکت کردند، رزمندگان فارس اولین گروهی بودند که در جنگ حضور یافتند و اولین شهید نیروی انتظامی در دفاع مقدس، از استان فارس بوده است.

سرهنگ کوشکی با یادآوری این مطلب که ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مرکز استان و درتمام شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شده است، بیان داشت: متاسفانه شرایط امروز کشور به علت شیوع کرونا شرایط خاصی است و امسال تجمعات گسترده را نخواهیم داشت.

وی با عنوان اینکه معادل هفت استان کشور از فارس رزمنده وجود داشت و بیش از یکصد هزار رزمنده از شیراز به منطقه رفتند، بیان داشت: بیش از 3 هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کل استان، توسط ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و جهاد کشاورزی اجرایی می شود.
کوشکی با اشاره به اینکه تجمع رزمندگان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: تولید و انتشار 100 جلد کتاب دفاع مقدس در دستور کار است و در سه ماهه اول 20 جلد را آماده کردیم.

وی با اشاره به اینکه 400 یادواره شهدا توسط سپاه اجرا می شود، تاکید کرد: نمایش میدانی «فصل ظهور» انجام می گیرد و 400 پروژه محرومیت زدایی در فارس توسط بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اجرا می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس از اجرای برنامه «شب های شیدایی» در فضای مجازی در ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: فراخوان آثار و اسناد دفاع مقدس از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران را اعلام کرده ایم و خانواده معزز شده صوت، فیلم، عکس و نامه های شهدا که یک گنجینه ارزشمند محسوب می شود را به این سازمان تحویل داده اند و خانواده معزز شهدا می توانند این مدارک را تحویل دهند و ما از آن کپی گرفته و اصل را به خانواده تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دفاع مقدس چهارم  مرداد افتتاح می شود، اضافه کرد: نرم افزار قبور مطهر شهدا با هدف زیارت قبور مطهر شهدا به طور مجازی راه اندازی شده است. 124 یادمان شهید را ساماندهی و سازماندهی خواهد شد و اطلس دفاع مقدس لشکر های 33 المهدی (عج) و 19 فجر آماده شده و منتشر می شود.

سرهنگ کوشکی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی 10 نفر از فرماندهان و مدیران را پیش می بریم، اضافه کرد: 2 هزار و 300 مدخل دانشنامه دفاع مقدس با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تعیین شده که نزدیک به یک هزار دانشنامه دفاع مقدس را ایجاد خواهیم کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاریخ شفاهی یگان های عمل کننده در دفاع مقدس هم راه اندازی کردیم و تولید 80 موشن گرافی و اینفوگرافیک در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با همکاری رسانه ها قله برافراشته دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را معرفی کنیم.

به گفته سرهنگ کوشکی 15 هزار تمبر برای هر شهید فارس ایجاد می شود و یک آلبوم به خانواده شهید اهدا خواهد شد و  ۴۰ اثر هنری فاخر، موسیقی، تجسمی و ... تولید می شود. حکایت فتح چهارشنبه شب ها بر روی آنتن شبکه فارس می رود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تملک زمین پارک موزه دفاع مقدس فارس اظهار داشت: در ابتدا مقرر بوده این محموعه پنح و نیم هکتار در اختیار قرار گیرد ولی طی 20 سال اخیر علی رغم مصوبات و همکاری های موزه، هیچ اقدامی انجام نشده است، اما این اقدام شدنی است و می توان این کار را انجام داد.

وی با بیان این مطلب که چرا گالری موزه دفاع مقدس هنوز بعد از 10 سال خالی است، تاکید کرد: اولین موزه دفاع مقدس که مجوز از سازمان میراث فرهنگی دارد، استان فارس است و فاز اول دیواره بیرونی گالری است که 40 هزار پلاک با نام شهدا، جانبازان و آزادگان، مزین و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در چهار فاز گالری در سال 1399 تا 1400 اجرا، بهسازی و تکمیل می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان