کد خبر: ۱۴۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

كشف 178 كيلو ترياك در محفظه مخزن گاز خودرو/ رفع تصرف 80 ميليارد اراضی ملی در "لارستان"/ کشف قطعات خودرو 20 ميلياردي در "خرمبيد"/ فرار مالياتي 3 ميلياردي در شيراز كشف شد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

كشف 178 كيلو  ترياك در محفظه مخزن گاز خودرو
فرمانده انتظامي استان از توقيف يك وانت مزدا و كشف 178 كيلو  ترياك در بازرسي از محفظه مخزن گاز آن خبر داد. 
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در اجراي طرح مبارزه با قاچاقچيان، حين كنترل خودروهاي عبوري به يك وانت مزدا مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 178 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در محفظه مخزن گاز جاسازي شده بود، كشف شد، افزود: در اين خصوص راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد. 

رفع تصرف 80 ميليارد اراضی ملی در "لارستان"
فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملي به ارزش 80 ميليارد ريال در "صحرای لطیفی" شهرستان لارستان خبر داد.  
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در "صحرای لطیفی" شهرستان لارستان، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پليس ضمن هماهنگی قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی براي بررسی بیشتر موضوع به محل اعلامي اعزام شدند.
سردار "حبیبی" اظهار داشت: در بازدید از زمين های مورد نظر مشخص شد افرادی حدود 50 هکتار از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده اند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با حكم قضائي از این اراضی رفع تصرف صورت پذیرفت، گفت : برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین های تصرف شده، 80 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بيان اينكه تلاش براي دستگيري افراد متخلف در دستور كار است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو، مراتب را سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

کشف قطعات خودرو 20 ميلياردي در "خرمبيد"
جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 2 هزار قطعه لوازم يدکي  قاچاق به ارزش 20 ميليارد ريال در شهرستان "خرمبيد" خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان "خرمبيد" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي در يك ايست و بازرسي، به دو دستگاه كاميون حامل بار لوازم يدكي مظنون و آنها را متوقف كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" تصريح كرد: پس از بررسي و استعلام از سامانه كالاي قاچاق مشخص شد كه قطعات خودرو از مبادي غير قانوني وارد كشور شده است.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از اين دو خودرو، 2 هزار قطعه لوازم يدکي قاچاق كشف و راننده نيز دستگير شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله برابر نظر كارشناسان، 20 ميليارد ريال برآورد شده است.

كشف الكل طبي قاچاق در "بوانات" 
فرمانده انتظامي "بوانات" از توقيف يك دستگاه كاميون و کشف 2 هزار و 880 ليتر الكل طبي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "سيد ابوالفضل مسعودي" در گفت‌وگو با خبرنگاه پايگاه خبري پلیس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي، ماموران انتظامی شهرستان بوانات هنگام کنترل محورهای اصلی، به يك دستگاه كاميون حامل بار مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سرهنگ "مسعودي" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 2 هزار و 880 ليتر الكل طبي قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
فرمانده انتظامي "بوانات" با اشاره به اينكه الكل‌هاي موصوف براي مصارف بهداشتي و پزشكي استفاده مي‌شود، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

فرار مالياتي 3 ميلياردي در شيراز كشف شد
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف فرار مالياتي يكي از شركت‌هاي خدمات كشاورزي به ارزش 3 ميليارد ريال در شيراز خبر داد.
سرهنگ "ابراهيم يگانه" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پی مراجعه  نماينده حقوقي اداره مالياتي استان مبنی بر فرار مالیاتی يكي از شركت‌هاي خدمات كشاورزي در شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ "يگانه" تصريح كرد: ماموران پليس در بررسي‌هاي اوليه با تحقيقات فني مطلع شدند يكي از كاركنان شركت موصوف تعدادي از اسناد مربوط به وضعيت ماليات شركت را از بين برده و همچنين ضمن صدور چندین حساب صوری، چک های مشتریان، لیست حقوق و دستمزدها را مستقیماً به دليل فرار مالياتي به حساب شخصی خود واریز مي‌كرده است..
اين مقام انتظامي با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي و با اقدامات فني و تخصصي، متهم را دستگير و تحويل مراجع قضائي دادند، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه، شركت موصوف 3 ميليارد ريال فرار مالياتي داشته است.

ديدار فرمانده انتظامي "مهر"  با  امام جمعه شهر "گله دار" 
فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" به همراه تعدادي از کارکنان با امام جمعه شهر "گله دار" ديدار كردند. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين "محمد گنجی" افزود: نقش پليس در برقراري نظم و امنيت بر هيچ کسي پوشيده نيست و همه افراد جامعه اين موضوع را به خوبي درک مي‌کنند.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي در همه مواقع و در هر زماني که لازم بوده  با نهايت سعي و تلاش ماموريت‌هاي محوله را به خوبي انجام داده و در راه خدمت رساني به مردم از هيچ گونه کوشش و تلاشي دريغ نکرده است.
امام جمعه شهر "گله دار" افزود: بحمدالله امنيت مطلوبي در سطح شهرحکم فرما مي باشد که اين امر از يک سو ناشي از تلاش مضاعف کارکنان انتظامي و از سوي ديگر نشان تعامل، همکاري و مشارکت بالاي مردم در برقراری نظم و امنيت مي باشد.
در ادامه اين ديدار فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" با تقدير و تشکر از توجه ويژه امام جمعه به مسائل انتظامي و امنيتي، اين موضوع را باعث افتخار پليس دانست.
سرهنگ "عظیم اله کرمی" با اشاره به گوشه اي از عملکرد فرماندهي انتظامي در سال گذشته، افزود: مردم و مسئولين هميشه يار و ياور کارکنان انتظامي بوده و اين موضوع باعث آن شده است که كاركنان ما در ماموريت‌ها، بسيار موفق عمل كنند.
وي در پايان با اشاره به توجه ويژه امام جمعه به مسائل امنيتي و انتظامي، اين موضوع را باعث افتخار پليس دانست و گفت: حمايت‌هاي معنوي ائمه جمعه نقش به سزايي در پيشبرد اهداف پليس دارد که اين مسئله در شهر "گله دار" به شکل ويژه اي نمود پيدا کرده است.

کشف 15 دستگاه ارز دیجیتال قاچاق  در "پاسارگاد"
فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" از کشف 15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ "محمد نیکبخت" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر راه اندازی کارگاه تولید ارز دیجیتال در يك گاوداری متروکه در يكي از روستاهای اين شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با مشخص شدن صحت گزارش های دریافتی و پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مكان، 15 دستگاه ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" با بيان اينكه بنا به نظر کارشناسان، ارزش اموال مكشوفه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: تلاش براي شناسايي و دستگيري متهم ادامه دارد.

دستگیری باند سارقان حرفه ای با  28 فقره سرقت در"اقلید"                                      
فرمانده انتظامي "اقليد" از دستگیری باند 5 نفره سارقان حرفه‌اي با 28 فقره انواع سرقت در اين شهرستان خبر داد.                                                                                                  
سرهنگ "مراد صارمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره انواع سرقت منزل، اماكن خصوصي، موتورسیکلت و قطعات خودرو، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.                                                                                          
وي افزود: با تلاش ماموران پليس آگاهي و با اقدامات فني و تخصصي، در اين رابطه 5 نفر شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه با هماهنگی مقام قضایی دستگير شدند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اینکه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 28 فقره انواع سرقت منزل، اماكن خصوصي، موتورسیکلت و قطعات خودرو اقرار كردند، گفت: اين سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.  

 كشف 35 كيلو ترياك در "خرمبيد"
فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: در بازرسي از كوله پشتي 3 نفر مسافر يك دستگاه اتوبوس، 35 كيلو ترياك كشف شد.
سرهنگ "حميد جوكار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامي شهرستان خرمبيد حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مظنون و دستور ايست را صادر كردند.
وي ادامه داد: پس از توقيف خودرو، ماموران موفق شدند در بازرسي از كوله پشتي 3 نفر از مسافران، 35 كيلو ترياك كه به صورت حرفه‌اي جاسازي شده بود كشف كنند.
سرهنگ "جوكار" خاطر نشان كرد: در اين خصوص 3 نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

توقيف موتورسيکلت قاچاق در"اقليد"
فرمانده انتظامي "اقلید" از توقيف یک دستگاه موتورسيكلت قاچاق به ارزش 500 میلیون ريال در عمليات ماموران اين فرماندهي خبر داد. 
سرهنگ "مراد صارمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی با اقدامات فني و تخصصي از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.
وي افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و  در بازرسي از آن محل، موفق به کشف یک دستگاه موتورسيکلت قاچاق شدند.
سرهنگ "صارمی" با اشاره به دستگيري يک متهم در اين رابطه و معرفي وي به مراجع قضائي، گفت: کارشناسان ارزش اين موتورسيکلت‌ را 500 میلیون ريال برآورد کرده‌اند.

کشف دوچرخه های قاچاق در" ممسنی"
فرمانده انتظامی "ممسنی" از کشف 35 عدد دوچرخه قاچاق به ارزش يك میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست و بازرسي مقطعی در محور های مواصلاتی، به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسي از آن خودرو موفق به کشف  35 عدد دوچرخه  قاچاق و فاقد هرگونه مدارک شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان "ممسنی" با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.


نظرات بینندگان