کد خبر: ۱۴۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

عامل ایجاد آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی کرم آباد، شهرستان پاسارگاد دستگیر شد

رییس منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد :تلاش و کوشش نیروهای اطفا حریق در عملیات آتش سوزی کوه های کرم‌آباد موجب شد تا از گسترش آتش و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شود.
به گزارش‌ شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس آتش سوزی در چند نقطه از ارتفاعات مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد بطور کامل مهار گردید.
حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: این آتش سوزیها که در مناطق مختلف ازجمله گردنه ارسنجان و کوههای کرم آباد بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد به وقوع پیوست با کمک نیروهای منابع طبیعی شهرستانهای ارسنجان و پاسارگاد و همراهی مردم محلی کنترل و بطور کامل مهار گردید.
وی با اشاره به تلاش نیروهای منابع طبیعی ، مردم و اهالی روستاهای این منطقه در اجرای سریع عملیات اطفای حریق افزود: پس از آگاهی از وقوع این حریق هماهنگی های لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران انجام و در نهایت با همکاری همه نیروهای امدادی حریق در همان ساعات اولیه مهار شد.
خسروانیان اظهار داشت: نیروهای منابع طبیعی جهت اطمینان از اطفاء کامل حریق و پاکسازی تا پاسی از شب در منطقه حضور داشتند .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در ادامه از شناسایی عامل ایجاد حریق در کوههای کرم آباد و دستگیر وی خبر داد و گفت: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردید .
وی ضمن قدردانی از حضور همه نیروهای حاضر در این عملیات بویژه بخشدار بخش مرکزی ، شورای اسلامی و دهیار روستای کرم آباد ، قرقبانان فصلی منطقه ،گروههای مردم نهاد و دامداران عشایری مستقر در منطقه تصریح کرد:تلاش و کوشش نیروهای اطفا حریق در این عملیات موجب شد تا از گسترش آتش و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از بهره برداران و گردشگران طبیعت خواست: در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه های طبیعی مراتب را به شماره تلفن 1504 گزارش نمایند .
برچسب ها: آتش سوزی ، عامل ، دستگیری
نظرات بینندگان