کد خبر: ۱۴۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

دومین مرحله طرح «کمک مؤمنانه» آغاز می‌شود/ یک‌میلیون نیازمند جدید شناسایی شد‌ند

رئیس سازمان بسیج سازندگی ‌گفت: در مرحله دوم طرح کمک مؤمنانه علاوه بر بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، کیف و کفش، جهیزیه، کارت هدیه و همچنین تسهیلات اشتغال‌زایی به مشاغل آسیب‌دیده اعطا می‌شود.

محمد زهرایی امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در راستای کمک به اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا اظهار داشت: در نخستین مرحله اجرای طرح کمک مؤمنانه بیش از 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی بین سه میلیون و 500 هزار خانوار مورد هدف توزیع شد.

وی از آغاز رسمی مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در روزهای آتی خبر داد و افزود: در این طرح علاوه بر بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، کیف و کفش، جهیزیه، کارت هدیه و همچنین تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل آسیب‌دیده طی سه بازه زمانی عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جامعه هدف دومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه بیش از یک‌میلیون نفر از نیازمندان خارج از شبکه کمیته امداد و بهزیستی در کشور هستند گفت: در دومین مرحله از اجرای نهضت کمک مؤمنانه یک‌میلیون و 650 هزار نفر از نیازمندان خارج از شبکه پوشش بهزیستی و کمیته امداد کشور که در اولویت کمک قرار دارند از بسته‌های معیشتی و اقلام جانبی تهیه‌شده برخوردار خواهند شد.

زهرایی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه ویدئویی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت همه‌جانبه و کمک‌رسانی به افراد و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا جلسه ویژه‌ای با همین موضوع با حضور مسئولان عالی سپاه، نهادهای حاکمیتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به احتمال تعطیلی مراسم اربعین اضافه کرد: با توجه به احتمال تعطیلی برخی از مراسم‌های تجمعی در ماه محرم و همچنین تغییرات در برنامه اجرای مراسم اربعین، هماهنگی‌های لازم برای دریافت کمک‌های مردمی در جهت اجرای هرچه بهتر رزمایش کمک مؤمنانه صورت گرفته است.

انتهای پیام/312/ش+

نظرات بینندگان