کد خبر: ۱۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار قربانیان کرونا در فارس به ۲۷۹ نفر رسید/شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

علی اکبری گفت: قربانیان بیماری کووید ۱۹ در پی بی توجهی‌های عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی به ۲۷۹ نفر رسید.
 علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس با بیان اینکه قربانیان بیماری کرونا در استان فارس، در پی بی توجهی‌های عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم استانی‌ها در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که تعداد فوتی‌های فارس به عدد ۲۷۹ نفر رسیده است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، ۱۸۵ هزار و ۹۳۱ تست شناسایی و تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های سراسر استان فارس انجام گرفته و تاکنون ۲۳ هزار و ۵۹۵ نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند.

علی اکبری اظهار کرد: در پی اقدامات درمانی مناسبی که در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های استان انجام شده، تاکنون ۱۹ هزار و ۷۲ نفر بهبود یافته و از ایزوله خانگی خارج یا از بیمارستان مرخص شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان‌های سراسر استان فارس، در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۹۱ نفر از این افراد به علت وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بستری بیماران در بیمارستان‌های استان فارس محدود است و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان در مدت ماه‌های گذشته تمام توان و تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم استان به کار گرفته اند، از مردم خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت کنند، دست‌ها را به طور منظم بشویند، از ماسک استفاده کنند و در اجتماعات شرکت نکنند تا با مشارکت و همکاری بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

نظرات بینندگان