کد خبر: ۱۴۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

چرا «بیدود» شکست خورد؟!

شرکتی که شهرداری با آن قرارداد بسته بود، دوچرخه‌های کوچک، سنگین، غیراستاندارد و غیردنده‌ای را در پاچه شهرداری کرده است. اینکه این وسط چه کسانی نفع بردند، شورای شهر به‌عنوان ناظر شهرداری باید بررسی می‌کرد، که نکرد.
انصاف نیوز نوشت:  مهران فرجی، روزنامه‌نگار، در رشته توییتی نوشت: پروژه بیدود در تهران رسماً شکست خورده. دلایل بسیار ساده است؛ شرکتی که شهرداری با آن قرارداد بسته بود، دوچرخه‌های کوچک، سنگین، غیراستاندارد و غیردنده‌ای را در پاچه شهرداری کرده است. اینکه این وسط چه کسانی نفع بردند، شورای شهر به‌عنوان ناظر شهرداری باید بررسی می‌کرد، که نکرد.

از طرفی، هزینه بالای ثبت‌نام در بیدود یعنی ۱۷۰ هزار تومان باعث شد کسانی که می‌خواستند چند باری امتحان کنند و بعد مشتری شوند، بگویند نمی‌ارزد. در واقع اینجا اثری از یک کارشناس درجه سه فروش هم در پروژه دیده نمی‌شود، وگرنه برای شروع یک پروژه عظیم و مهم، چنین مبلغی برای ثبت نام در نظر گرفته نمی‌شد.

تبلیغات ضعیف بیدود در کنار حضور حداقل سی خودرو در محل مانور دوچرخه‌ای آقای حناچی، باعث شد طرح حتی بین کارکنان شهرداری هم به سخره گرفته شود.

کدام عضو شورای شهر تهران درباره کوچک بودن، سنگین بودن و غیراستاندارد بودن این دوچرخه‌ها تذکر داد و به جد پیگیر موضوع شد؟ این دوچرخه‌ها برای کسی که قد بالای ۱۶۰ سانتی‌متر دارد تقریباً غیرقابل استفاده است.

هزینه کلانی که برای پروژه بیدود هدر رفت، از جیب مردم خارج نشد؟ کاش شورای شهر در مقابل این اجحاف علنی و عینی حق مردم سکوت نمی‌کرد.

بسیاری از اعضای شورا هنوز هم دنبال جاگذاری دوستانشان در بخش‌های مختلف شهرداری هستند؛ از شهردار منطقه کردن متهم به فساد گرفته تا هر کسی که فکرش را بکنید. به نظرم در سال آخر مدیریت شهری کنونی، اعضای شورا باید هم و غمشان را از انتصابات مدیریتی بعضاً ناکارآمد در مناطق و سازمانها و دخالت در انتصاب تا حد معاونان شهردار ناحیه، به سمت مشکلات شهری و شهروندان هدایت کنند. پیشنهاد می‌کنم اعضای شورای شهر حداقل روزی سه ساعت بدون حضور عوامل و و شهردار منطقه و… در مناطق مختلف شهر پیاده‌روی کنند.

نظرات بینندگان