کد خبر: ۱۴۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

زمین خواری 4 میلیاردي در شهرستان"خنج" كشف شد/ کشف خودرو سانتافه سرقتی کمتر از 24 ساعت در"مرودشت"/ صلح و سازش 62 درصدي پرونده هاي قضائي در"ممسنی"/ استخر کشاورزی ، 3 نفر را در "مرودشت" به کام مرگ فرستاد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


كشف 205 كيلو ترياك در جهرم
فرمانده انتظامي استان از كشف 205 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي در يكي از روستاهاي شهرستان "جهرم" خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: مأموران انتظامي "جهرم" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري ترياك در منزل خود در يكي از روستاهاي اين شهرستان دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سردار "حبيبي" افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از يك سواري پژو پارس كه در حياط منزل پارك بود، 205 كيلو ترياك كشف و يك نفر قاچاقچي را نیز دستگير كردند.
فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ماموران نيروي انتظامي در راه مبارزه بي امان با قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر از جان مايه مي‌گذارند، تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اعلام كنند.

زمین خواری 4 میلیاردي در شهرستان"خنج" كشف شد
فرمانده انتظامی "خنج" گفت: با همكاري ماموران پليس، 56 هزار و 500 متر مربع اراضي ملي در اين شهرستان رفع تصرف شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "كرامت كريمي" با اعلام این خبر گفت: با کسب خبری از اداره منابع طبیعی اين شهرستان مبنی بر تصرف اراضی ملی در روستاي "چاه طلا"، موضوع به صورت وبژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های فنی کارآگاهان پلیس مشخص شد بخشی از اراضی ملی به مساحت 56 هزار و 500 متر مربع به صورت غیر قانونی تصرف شده است.
سرهنگ "كريمي" با بيان اينكه ماموران به همراه نماينده منابع طبيعي موفق شدند زمين هاي مذكور را رفع تصرف كنند، گفت: كارشناسان ارزش آن زمين‌ها را 4 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند. 
فرمانده انتظامی شهرستان "خنج" با بيان اينكه عامل زمین خواری شناسايی و دستگیر شد، خاطر نشان كرد: متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف خودرو سانتافه سرقتی کمتر از 24 ساعت در"مرودشت"
فرمانده انتظامی "مرودشت" از کشف یک سواري سانتافه سرقتی در کمتر از 24 ساعت خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامي "مرودشت" با اقدامات فني و تخصصي از عبور يك سواري سانتافه مسروقه در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان مطلع شدند.
وی گفت: ماموران سريعا به محورهاي مواصلاتي اعزام و خودرو مورد نظر را شناسایی و دستور ايست داده كه راننده بدون توجه به دستورات پلیس با سرعت غیرمجاز اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: خودرو مورد نظر پس از هماهنگی با دیگر عوامل گشتی و پس از طي مسافتی تعقیب و گریز متوقف و بلافاصله راننده دستگیر شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در بررسی اوليه مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز می‌باشد، گفت: سارق براي سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد. فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، زمینه آرامش و آسایش خود و دیگران را فراهم سازند و سارقان را ناكام بگذارند.

پاركينگ ايستگاه 21 دستگاه موتورسيکلت متخلف در" بوانات" 
فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات" از توقيف 21 دستگاه موتورسيکلت متخلف در 24 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ "سید ابوالفضل مسعودی " در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، ترافيكي و برخورد با موتور سواران متخلف، توسط مأموران انتظامي شهرستان بوانات در 24 ساعت گذشته اجرا شد.
وي افزود: ماموران در اجراي اين طرح، 21 دستگاه موتورسيکلت را به علت تخلف از جمله نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، فاقد مدارک و پلاک مخدوش توقيف و به پاركينگ انتقال دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات ضمن قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشكوك، مراتب را در سريعترين زمان به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

صلح و سازش 62 درصدي پرونده هاي قضائي در"ممسنی"
فرمانده انتظامي "ممسنی" از صلح و سازش 62 درصدي پرونده‌هاي قضائي، طي 8 ماه گذشته با تلاش مشاوران انتظامي خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر گفت: با تلاش دلسوزانه، مستمر و مجاهدانه واحدهاي مشاوره و مددكاري دواير اجتماعي كلانتري‌ها، بیش از 150 پرونده قضائي متشکله منجر به سازش شده است .
وی با بيان اينكه طي 8 ماه گذشته 62 درصد از پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره كلانتري‌ها، به صلح و سازش منجر شده است، افزود: امروز ماموريت خطير واحدهاي مشاوره نيروي انتظامي به عنوان نوک پيکان، مبارزه با انواع آسيب‌ها و جرایم به عنوان اولويتي مهم و راهبردي در دستور کار قرار دارد .
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: امروز به برکت نظام اسلامي و رهبري حکيمانه مقام معظم رهبري "مد ظله العالي"، پليس شرايط رو به رشد خود را در همه ابعاد و خصوصاً نيل به ويژگي هاي اخلاقي و مکتبي در تراز نظام اسلامي با سرعتي بالا مي پيمايد.

  استخر کشاورزی ، 3 نفر را در "مرودشت" به کام مرگ فرستاد
فرمانده انتظامی "مرودشت" از غرق شدن 3 نفر در استخر باغ شخصی در روستاي "فيروزي" این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن 3 نفر در روستای "فیروزی"، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی "کناره" به همراه عوامل امدادي براي بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند دو نوجوان 12 و 13ساله به همراه عمو 58 ساله خود در استخر باغ شخصی به دليل آشنا نبودن به اصول شنا غرق و جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی عوامل امدادي اجساد غرق شدگان براي سیر مراحل قانونی به پزشک قانونی انتقال داده شدند، گفت: استخرهای کشاورزی به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی، سالانه جان چندین نفر را در این شهرستان می‌گیرد.
سرهنگ "زراعتیان" تصریح کرد: موضوع غرق شدگی در استخرهای کشاورزی یکی از دغدغه‌های انتظامی این شهرستان می‌باشد و به همین منظور ابتداي تيرماه سال جاري جلسه کمیته پیشگیری از حوادث اجتماعی با حضور ادارات مرتبط به میزبانی این فرماندهی برگزار و موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

تقدیر فرماندار از پليس شیراز
فرماندار شیراز از تلاش‌های رؤسای کوپ این شهرستان در راستاي برقراري نظم و امنيت تقدير كرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "محمد رضا امیری" به همراه اعضای شورای تأمین با حضور در سالن جلسات ستاد فرماندهی شيراز، از عملكرد مجموعه انتظامي تجليل كرد. 
وي خدمت در نيروي انتظامي را عبادت برشمرد و گفت: نيروي انتظامي مجموعه‌اي منسجم، اثربخش و پويا است که از کارکناني صديق، سخت كوش، پرتلاش و فرزندان شايسته انقلاب تشکيل شده است که با اقدامات شایسته خود اعتماد عمومي را جلب کرده‌اند.
سرهنگ "فرج شجاعی" فرمانده انتظامي شيراز نيز در اين جلسه  به خلاصه اي از عملکرد اين مجموعه پرداخت و گفت: از توفيقات خوب نيروي انتظامي برخورد با ناهنجاري‌ها و خرده فروشان، متلاشي کردن باندهاي سرقت، قاچاق و همچنين افزايش کشفيات مواد مخدر در سال جاري است.
گفتنی است فرماندار شیراز با ارائه لوح تقدیر از کلیه رؤسای كلانتري و پاسگاه‌ها قدردانی کرد.

كشف 82 كيلو ترياك در" ني‌ريز"
فرمانده انتظامی "ني‌ريز" از كشف 82 كيلو ترياك در محورهاي منتهي به اين شهرستان در بازرسي از 2 دستگاه خودرو خبر داد.
سرهنگ "سيدمحمد يوسفي" در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامي "ني‌ريز" حين كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواري سوزوكي و 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.
سرهنگ "يوسفي" با بيان اينكه قاچاقچيان با رويت پليس اقدام به فرار كردند، گفت: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند آن 2 خودرو را در محورهاي خاكي متوقف كنند.
فرمانده انتظامی "ني‌ريز" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودروها، 82 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شده است، گفت: در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و يك نفر نيز با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن منطقه متواري شده است. 
این مقام انتظامی با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، گقت: تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري ادامه دارد.

 ناكامي سارقان با سرعت عمل پليس نامحسوس
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز، گفت: با تلاش پليس اين يگان، 3 سارق حرفه‌اي كه قصد سرقت ازشهروندان داشتند دستگير شدند. 
سرهنگ "داريوش توكلي" در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بيان كرد: روز گذشته 3 نفر در بلوار "معالي آباد" شهرستان شيراز با يك دستگاه سواري پرايد با تهديد، قصد اخاذي و سرقت از  شهروندان را داشتند توسط نيروهاي گشت نامحسوس كلانتري 23گلدشت دستگير شدند.
وي افزود: سرنشینان خودرو پراید به محض رویت ماموران ، متواری شدند که پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با هوشياری و تلاش مضاعف، در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.
سرهنگ "توكلي" با بيان اينكه پس از استعلام از سامانه مشخص شد كه خودرو پرايد مسروقه مي‌باشد، گفت: در بازرسي از آن خودرو يك عدد اسپري فلفلي غير مجاز كشف شد.
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 5 فقره سرقت خودرو و قطعات آن اعتراف كردند، گفت: سارقان اقرار كردند كه پس از سرقت خودرو در سطح شيراز، به وسيله آن اقدام به اخاذي و سرقت از شهروندان مي‌كرديم.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و تماس با سامانه 110 در راستاي ارتقاء احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.



نظرات بینندگان