کد خبر: ۱۴۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

در هر ۲ ساعت یک نفر در فارس جان خود را بر اثر ابتلا به کروناویروس از دست می دهد

آمارها نشان می دهد طی یک هفته اخیر تاکنون، به طور میانگین در هر دو ساعت، یک نفر در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده است.
 به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام هشدار نسبت به شیوع کروناویروس در فارس، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، جمع جانباختگان به ۲۸۹ نفر رسیده است.

دکتر «علی اکبری» با ابراز نگرانی نسبت به اوج گیری شیوع این بیماری در فارس که با افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر، به ویژه در هفته اخیر همراه بوده است، اظهار کرد: در این بازه زمانی، هر دو ساعت، یک هم استانی خود را از دست داده ایم و یک خانواده داغدار شده اند.

او ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۱۸۸ هزار و ۸۶ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۲۴ هزار و ۲۶۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه اعلام کرد: معاون درمان دانشگاه افزود: با تشدید اقدامات ایمنی بهداشتی و مراقبت های درمانی در سطح استان، ۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر نیز با بهبودی از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شدند.

او ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۲۶۴ بیمار مشکوک و  یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بخش های مختلف بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

دکتر اکبری تاکید کرد: بی توجهی به دستورات بهداشتی، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، سهل انگاری در شست و شوی دست ها، استفاده نکردن از ماسک در هنگام خروج از منزل به ویژه حضور مکان های عمومی و تجمعات، باعث افزایش تعداد مبتلایان و بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی و تسریع در انتقال این بیماری می شود./۱۰۵

پایان خبر

نظرات بینندگان