کد خبر: ۱۴۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

رونمایی نخستین کتاب عکس مدافعان سلامت در شیراز

نخستین کتاب عکس با موضوع «مدافعان سلامت» در شیراز رونمایی می‌شود‌.
  مسئول عکس بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به رونمایی از نخستین کتاب عکس با موضوع «مدافعان سلامت» در استان فارس گفت: نام کتاب مدافعان سلامت است و ایده اصلی آن از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انعکاس فداکاری کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا گرفته شد.
رونمایی نخستین کتاب عکس مدافعان سلامت در شیراز
هاشم عرفان‌منش گفت:این کتاب دارای سه فصل است که فصل نخست آن عکس پزشکان و پرستاران در حال خدمت‌رسانی است، فصل دوم تصاویر پرتره از کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و نیرو‌های خدماتی است که در بیمارستان‌های شهید فقیهی، شهید چمران و بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این تصاویر آماده شده است.
این عکاس دفاع مقدس و مستند اجتماعی افزود: فصل سوم کتاب با رویکردی متفاوت به تشکر و قدردانی مردم از کادر درمان پرداخته است تابلو‌هایی با عنوان «خدا قوت مدافع سلامت» و «خداقوت رزمنده جنگ امروز» در دست اقشار مختلف تصاویر آن‌ها ثبت شد.
مسئول عکس بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه همه تصاویر از بیمارستان‌های شیراز و سطح این شهر گرفته شده است، تصریح کرد: در مجموع ۹۰ عکس در این کتاب قرار داده شده و حوزه فعالیت و مشخصات پرستاران و پزشکان و بیمارستان محل خدمت درج شده است.
رونمایی نخستین کتاب عکس مدافعان سلامت در شیراز
وی با بیان اینکه این کتاب نخستین کتاب عکس مدافعان سلامت در کشور است، بیان کرد: سه ماه عکاسی این کتاب به طول انجامیده است.
عرفان‌منش درباره عکس پرستاری که با پرچم ایران در فضای مجازی منتشر و مشهور شده است، گفت: این عکس، تصویر یکی از پرستاران بیمارستان شهید چمران شیراز است که با پرچم ایران ثبت شد و پس از آن عکس و قوت قلبی که از سوی کادر درمان گرفتم کار ادامه یافت و تبدیل به کتاب شد.
مسئول عکس بسیج هنرمندان استان فارس افزود: این کتاب در مرحله نهایی طراحی است و در هفته آینده نسخه‌های اولیه آن رونمایی می‌شود همچنین این کتاب در هزار نسخه چاپ می‌شود.
وی با بیان اینکه این کتاب بدون حمایت مالی هیچ ارگان و سازمانی تهیه شده است، گفت: این کتاب توسط انتشارات نسل روشن منتشر می‌شود./ خبرگزاری صداوسیما

نظرات بینندگان