کد خبر: ۱۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۹
۷۵۰ نیرو دعاگوی مدیران «مجتمع معادن و کارخانجات برادران بیاتی»؛

مدیر موفقی که با وجود شیوع بیماری کرونا تعدیل نیرو نکرد

این روزها برخی افراد با توجه شیوع بیماری کرونا، تحریم، تورم و غیره برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بی انگیزه شده اند و حتی مدیران بعضی کارخانجات و شرکت های تولید کننده بزرگ که اسم و رسم دهن پرکنی داشته اند به تعدیل نیرو و بعضا تعطیلی فعالیت ها روی آورده اند اما در عین حال هستند مدیران شایسته ای که نه تنها کنار نکشیدند بلکه با تلاش و برنامه ریزی کار و حرفه خود را توسعه دادند.
به گزارش" شیرازه"، مدیر عامل «مجتمع معادن و کارخانجات برادران بیاتی»یکی از نمونه های بازریست که با جذب ۷۵۰ نیرو به کار خود توسعه داد و در این وضعیت کرونایی یاری رسان خانواده های نیازمند و مستمند بود. وی از جمله کارآفرینان و مدیران خیری می باشد که با اشتغالزایی و کمک رسانی، جوانه های امید را دل عده زیادی از نیازمندان رویاند. در ادامه صحبت های او در این مسیر خداپسندانه از نظرتان می گذرد.
مجتبی بیاتی، الگوی شکست ناپذیر در سال «جهش تولید»
مجتبی بیاتی، مدیر عامل «مجتمع معادن و کارخانجات برادران بیاتی» در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه" با بیان این که ما یک موسسه خیریه به نام «شهید حیدر بیات» در بخش بختگان داریم، گفت: از زمانی که بیماری کرونا پدید آمد و شدت گرفت لازم دانستیم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به نیازمندان کمک کنیم و در این زمینه پیش قدم شویم.

وی با اشاره به کمک های مومنانه از سوی این موسسه افزود: در این مدت حدود ۱۲۰ میلیون تومان در قالب بیش از هزار بسته کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان به نیازمندان نی ریز و بختگان اختصاص یافت و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان نیز جهت کمک به زندانیان در شیراز از طرف موسسه خیریه «شهید حیدر بیات» انجام گرفت، البته اسناد کمک های خیرخواهانه در این موسسه خیریه وجود دارد که در صورت لزوم ارائه می دهیم.

بیاتی با اشاره به فعالیت مستدام در چهار معدن و شش کارخانه ادامه داد:در حال حاضر ۷۵۰ نیروی مستقیم داریم که بیمه هستند، ۱۵۰ نفر در کارخانه شهرستان «اقلید» فعالیت دارند، ۲۵۰ نفر نیز در مجموعه معدن اصلی در «باقرآباد» فعال می باشند و بیش از ۱۰۰ نفر هم در کارخانجات سنگ بری «نی ریز» مشغول به کار هستند.

این مدیر موفق با بیان این که در سال جهش تولید افزایش نیرو را در دستور کار خود داریم، گفت:در حال حاضر در شهرستان های اقلید، نی ریز، بوانات و بختگان فعالیت داریم و در صدد هستیم تا با برنامه ریزی مناسب کار خود را توسعه دهیم و با اشتغالزایی نیروهای بیشتری را به استخدام درآوریم.

وی افزود: البته این موسسه به جز کار آفرینی و اشتغالزایی برای بهسازی و ساخت جاده میان روستاهای اطراف جهت اتصال آن ها با یکدیگر، کمک های نقدی به مدارس و ایجاد سالن های ورزشی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

البته چندی پیش جواد باصری مدیر عامل سابق شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز خواستار در نظر گرفتن تمهیدات جد‌ی برای حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و خدماتی خسارت دیده از شیوع کرونا شد.

به گفته باصری در حال حاضر تنها ۲۵ درصد واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک فعال هستند و مابقی با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و حفاظت از سلامت کارگران به تعطیلی واحد‌ها شامل واحد‌های غیر ضرور و بدون ارتباط با ارزاق عمومی مردم، روی آورده اند. وی افزود:وضعیت فعلی لطمات زیاد‌ی به واحد‌های صنعتی- خدماتی و سرمایه گذاری‌ها در این حوزه وارد کرده و انتظار‌ می‌رود دولت تمهیدات اساسی برای حمایت از فعالان اقتصاد‌ی و صیانت از سرمایه گذاری‌ها بیندیشد.

«دکتر محمود خردمند»، مدیر موسسه کارآفرینی «تضمین آینده» نیز در همین رابطه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آسیب به انواع کسب و کارها گفت: به طور کلی سه حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات هر کدام دارای زیر مجموعه های خاص خود بوده که با شیوع کرونا کمترین آسیب به بخش صنعت و بیشترین آسیب به بخش خدماتی رسیده است. از این رو به سرمایه گذاران و افراد جویای کار توصیه می شود که از این فرصت استفاده نمایند و به جای نا امیدی به سمت کسب و کارهای نوین و صنعتی روی آورند.

وی افزود: در این روزهای کرونایی حوزه کشاورزی نیز دچار بحران شده چرا که این صنعت صرفا شامل کشاورزی نیست و شامل صنایع تبدیلی ، تکمیلی، دام و طیور نیز می شود. به فرض مثال:مرغداری ها و دامداری ها به دلیل کاهش تقاضا دچار آسیب شده اند. لذا با توجه به کاهش رفت و آمدها، نبود مراسم و جشن ها از خرید مرغ، برنج و دیگر اقلام کشاورزی کم شده و کارآفرینان در این حوزه نیز می بایست با تغییر استراتژی، تولیدات دیگری را جایگزین کنند تا نیاز های کنونی جامعه را فراهم کند.

این استاد حوزه کارآفرینی بیان کرد: یکی دیگر از مشاغلی که این روزها می تواند به صورت هوشمندانه سودآوری زیادی داشته باشد کسب و کارهای خانگی یا مشاغل مبتنی بر فن آوری اطلاعات و کسب وکار های اینترنتی می باشد. وی گفت:با شیوع بیماری کرونا شرایط حساس و بحرانی پدید آمده که بسیاری از کسب و کارها و حتی صنایع تولیدی بزرگ در سطح جهان را با تهدید مواجه نموده و نظام اقتصادی آن ها را با خطر فروپاشی روبرو کرده است.

دکتر خردمند گفت: جلوگیری از قطع زنجیره های تامین صنایع مختلف، بخشش یا تقسیط بهای آب، برق و گاز واحدهای اقتصادی کوچک، استمهال کلیه وام های بانکی در دوران کرونا،ایجاد مشوق ها و معافیت های مالیاتی، ارائه وام های کم بهره به کارآفرینان و صاحبان مشاغل،فراهم نمودن زیرساخت های لازم فناوری اطلاعات،ارائه رایگان پلت فرم های جامع جهت فعالیت اصناف در بستر اینترنت و فضای مجازی از جمله اقدامات موثری می باشد که باید توسط نهادهای حاکمیتی کشور برنامه ریزی گردد.
مدیر موفقی که با وجود شیوع بیماری کرونا تعدیل نیرو نکرد
وی  با اشاره به اقدامات خداپسندانه برخی خیرین در شیراز تاکید کرد: برای برون رفت از شرایط کنونی و جلوگیری از پیامدهای شدید اجتماعی حاصل از عدم درآمد، وفور بیکاری و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و مشاغل به اجرای یک برنامه جامع و هوشمندانه نیاز است که اجرای آن صرفا با همراهی و همدلی مردم میسر خواهد بود.

بر پایه این گزارش، می توان با سعی و تلاش و دست کشیدن از نا امیدی زمینه های پیشرفت را نه تنها برای خود بلکه برای اطرافیان فراهم نمود.جدای از مدیران و کارآفرینانی که در این روزهای سخت دل برخی کارکنان خود را شکستند و آن ها را تعدیل نیرو کردند اما هستند مدیران با انگیزه و هدفمندی که با توسعه بخشی به کار و پیشه خود گل لبخند و رضایت را بر لبان زیردستان خود کاشتند تا برای همیشه رنگ امید به زندگی را در اذهان عمومی به ثبت برسانند.

گفتنی است در قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه های کشور آمده است:
‌مصوب 1343.3.19 ‌ماده 1 - از تاریخ تصویب این قانون هیأتی به نام "‌هیأت حمایت از صنایع" مرکب از اشخاص زیر برای حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از‌تعطیل کارخانه‌های کشور در موارد مندرج در این قانون در وزارت اقتصاد تشکیل می‌گردد:1 - نماینده وزارت کار و خدمات اجتماعی.2 - نماینده وزارت اقتصاد.3 - نماینده سازمان برنامه.
4 - نماینده اتاق صنایع و معادن ایران.5 - یک نفر کارشناس در امور صنعتی یا اقتصادی به انتخاب وزارتین اقتصاد و کار و خدمات اجتماعی.
‌این هیأت دارای شخصیت حقوقی بوده و اعضاء آن به موجب پیشنهاد وزارتخانه‌ها و مؤسسات مذکور در فوق و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌شود‌و تغییر یا تعیین جانشین آنها نیز به همان ترتیب عملی خواهد شد.
‌ماده 2 - در هر یک از موارد ذیل که منتهی به تعطیل کارخانه شود هیأت می‌تواند شخص یا اشخاص طبیعی یا حقوقی را به عنوان مدیر کارخانه‌تعیین نمایند و شخص یا اشخاص مزبور در دوره اداره موقت امین محسوب و دارای اختیاراتی می‌باشند که از طرف هیأت تعیین می‌شود.
‌ماده 3 - در مواردی که برای وصول وجوه عمومی که به عنوان وام صنعتی یا تنخواه‌گردان یا اعتبار یا ضمانت بانکی یا معامله با حق استرداد برای‌کارخانه پرداخت شده است مبادرت به صدور اجراییه گردد اعم از این که وجوه مزبور از طرف دستگاههای دولتی یا سازمان برنامه یا مؤسسات دیگری‌که تحت نظارت دولت اداره می‌شوند و یا مؤسساتی که از وجوه عمومی اعتبار یا وام ضمانت‌نامه در اختیارشان گذارده شده پرداخت شده باشد از تاریخ‌صدور اجراییه به وسیله مقام صالح، هیأت می‌تواند کارخانه را طبق مقررات این قانون تحویل گرفته و اداره کند.

ماده 4 - در کلیه موارد مذکور در این قانون اعم از این که مربوط به قبل یا بعد از تصویب این قانون باشد هیأت حمایت از صنایع بلافاصله پس از‌اتخاذ تصمیم در خصوص لزوم اداره موقت کارخانه و تأسیسات مربوط و اموال متعلق به کارخانه را با حضور نماینده دادستان و نماینده شهربانی یا‌ژاندارمری محل به مدیر یا مدیران منتخب خود برای اداره موقت تحویل خواهد داد در این مورد حضور مدیر یا مدیران یا نماینده صاحبان سهام بلامانع‌است و مدیران شرکت یا صاحبان سهام می‌توانند از دادستان محل رونوشت صورت مجلس تحویل کارخانه را دریافت دارند.

ماده 6 - استفاده از محصول یا درآمد نقدی کارخانه برای پرداخت دیون سابق در مورد مطالبات کارکنان و کارگران کارخانه و همچنین در مورد‌مطالبات معوقه مربوط به تهیه مواد اولیه‌ای که در موقع تحویل کارخانه به صورت ماده اولیه یا محصول موجود می‌باشد مجاز خواهد بود.

‌ماده 7 - هیأت حمایت از صنایع در موارد مذکور در این قانون می‌تواند با مؤسسه اعتباری دولتی یا خصوصی یا سازمان برنامه قراردادهای لازم به‌منظور تحصیل اعتبار مورد نیاز برای اداره موقت کارخانه‌هایی که مشمول مقررات اداره موقت می‌شوند منعقد نماید و وجوه مذکور به ضمیمه بهره‌متعلق به آن پس از وضع هزینه‌های عادی و جاری از جمله مطالبات کارگران و کارکنان مقدم بر هر نوع بدهی دیگر کارخانه اعم از ممتاز یا غیر آن و قبل‌از خاتمه عملیات اجرایی یا تصفیه امور ورشکستگی یا تعیین تکلیف نهایی در هر موقع که هیأت مقتضی بداند از منافع کارخانه و سایر اموال و دارایی‌آن قابل پرداخت و برگشت خواهد بود.

‌ماده 8 - در صورتی که هیأت ظرف شش ماه از تاریخ شروع به اداره موقت به جهات فنی یا اقتصادی ادامه فعالیت کارخانه‌ای را خلاف مصلحت‌تشخیص دهد باید پانزده روز قبل از تاریخی که برای تعطیل کارخانه‌ای را در نظر می‌گیرد و مراتب را از طریق وزارت اقتصاد و برای اتخاذ تصمیم به‌هیأت وزیران گزارش دهد...
انتهای متن/


برچسب ها: مدیر ، موفق ، شیراز
نظرات بینندگان