کد خبر: ۱۴۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

شهید دوران معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر داد/ عده‌ای که دلشان هنوز برای مذاکره با شیطان بزرگ و عهدشکن می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است

آیت الله دژکام در خطاب به ترامپ و سردمداران استکبار گفت: اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به لشکریان عقل و جهل اظهار داشت: اگر می‌خواهیم عقل ما لشکری داشته باشد باید تلاش کنیم ایمان خود را تقویت کنیم و بزرگان علمای اخلاق فرموده‌اند اگر شخصی می‌خواهد ایمان به دست بیاورد قبل از هر چیزی باید نیت خود را برای کارهایی که می‌خواهد انجام دهد خالص کند.

وی با عنوان اینکه امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان یک الگو و شاخص بشناسیم گفت: پس‌ از آن اگر مشاهده کردیم در کارهایمان پشت سر امیرالمومینن(ع) هستیم و کارهایمان رنگ و بوی علوی دارد، ایمان ما درست است. حضرت علی(ع) جامعه بشری را غربال می‌کند، دوستان حضرت علی(ع) خالص هستند و اخلاص دارند.

خطیب نماز جمعه شیراز با تاکید بر حضور ایمان در کار ها افزود: اگر در کارها و تحصیل علم، ایمان نباشد، دچار مشکل می‌شویم، شیطان به دنبال جهنمی کردن انسان است ازاین‌رو باید دقت کنیم در کارهای خود ایمان و اخلاص داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شیطان رجیم از همه ما عالِم تر است اما مشکل او ایمان و اخلاص است. اگر شیطان معلم آدمی شد انسان به رستگاری نمی رسد گرچه ممکن است چنین فردی به برخی علوم احاطه نیز پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، تداوم کار خالصانه را دشوارتر از آغاز کردن آن کار دانست و ابراز داشت: زمینه ایمان در دل‌های شما مردم فعال است، باید مرتباً به یاد خود بیاوریم که کارهای ما باید خالص باشد در غیر این صورت شیطان کار ما را خراب می‌کند.

آغاز کردن کارها برای خدا و ادامه دادن برای او دشوار است اما باید تلاش کنیم تا خالصانه انجام شود، شهدا و امام راحل نیز برای این انقلاب خالصانه به میدان آمدند و می‌بینیم که نتیجه کارشان ماندگار است.

وی با تشریح چگونگی ایمان آوردن منافقین بیان کرد: منافقین در مرحله نخست ایمان می‌آورند اما پس‌ازآن دست می‌کشند؛ هنگامی که انسان از عقیده خود برگردد به همه اعتقادات گذشته اش پشت می‌کند و مانند برخی افراد در دوران ما، گویی از انقلابی بودن شان پشیمان شده اند.

آیت الله دژکام ضمن اشاره به شهادت سرلشکر خلبان عباس دوران، این شهید والا مقام را یکی از قله‌های افتخار فارس و شیراز دانست و اظهار داشت: هنگامی‌که انسان حالات این شهید را می‌خواند منقلب می‌شود، کسی که با یک هواپیما اقتدار بغداد را در دوران صدام آنچنان به هم می‌ریزد و معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر می‌دهد، ازاین‌رو انسان در مقابل عظمت این شیر مرد به تعجب می‌افتد.

خطیب نماز جمعه شیراز در خطاب به ترامپ و سردمداران استکبار گفت: اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

این استاد دانشگاه با ضمن عوان اینکه روز نخست این دهه روز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) است ابراز داشت: در رابطه با ازدواج، باید با کمال تعجب گفت که کرونا کمکی به جوانان در این خصوص کرده است، به این صورت که شاید برخی جوانان که هزینه برگزاری مراسم عروسی را نداشته‌اند بدون این تکلفات و تشریفات به سر خانه و زندگی خود رفته اند.

آیت الله دژکام در ادامه از علما، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و حوزه نیز خواست تا جوانان را به این امر تشویق کنند تا ازدواج آسان به‌ویژه به پیروی از حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س) هم صورت گیرد و به ایام پس از کرونا نیفتد و کم‌هزینه انجام شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به چارچوب قرآنی موضوع برجام و ارتباط با کشور چین، بیان کرد: خداوند در آیه 8 سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است، خدای متعال در این سوره فرموده کافرها دودسته‌اند، عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید.

وی در خصوص رفتار آمریکایی ها در مقابل تعهداتشان در برجام گفت: اگر دوستی با کافران و دشمنان از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم و آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با شیطان بزرگ و عهدشکن می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد، ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشورها نیز همین مبناست.

وی با اشاره به روز شهادت امام جواد(ع) در هفته آینده و با توجه به شیوع بیماری کرونا خواستار برنامه‌ریزی برای عرض ادب خدمت این امام عظیم الشان شد و بر اعمال و رعایت محدودیت‌های بهداشتی نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان